צילום Pixabay

3 מתכוני עוף מיוחדים ולא שגרתיים

.

כתבות נוספות בנושא:

אריסה ביתית / עטרה ז'ורנו
חלות  כוסמין / ניסי גולדרייך
איך מכינים ומכניסים שבת בנחת? / ניסי גולדרייך
תבשיל אורז עם שוקיים / ניסי גולדרייך

רוצים להפתיע את האורחים ולגרום להם למצוא מתכון לעוף בתנור שיהיה פשוט שמימי בטעמו? לא רוצים להגיש לבני המשפחה עוד פעם את המתכון הבנאלי והמוכר כל כך? ללא ספק יש איך לשפר את המתכון ולהפתיע את כולם. במאמר הבא נציג לכם מספר מתכונים מיוחדים שיהפכו כל ארוחה משפחתית או חברתית לחגיגה אחת גדולה!

 

עוף בתנור עם פירות מקורמלים

 

שילוב של עוף יחד עם פירות מקורמלים יכול להיות פשוט בחירה מצוינת בעבור אלו מכם שרוצים להיות מעט יותר נועזים. כל שצריך לעשות זה לקחת עוף שלם ולמרוח אותו ברוטב שנוצר מפירות מקורמלים (פירות שבושלו במשך זמן עד שנוצר מהם רוטב מרוכז). לאחר מכן יש להשרות את העוף במקרר למספר שעות לכל הפחות. בשלב הסופי מומלץ להוסיף מעט מלח, פלפל ודבש על מנת להעשיר עוד יותר את הטעמים. לאחר שהעוף נמשח היטב במשרה ובתוספות, יש להכניס את העוף לתנור שחומם מראש לטמפרטורה של 180 מעלות למשך כשעה ולקראת תום האפייה כדאי להעביר את התנור למצב גריל וזאת על מנת לחרוך ולצרוב מעט את העור של העוף ולהפוך אותו לעסיסי אף יותר.

 

עוף בניחוח סירופ מייפל ואגסים

 

אופציה נוספת שתהיה מעניינת במיוחד היא עוף מצופה בסירופ מייפל וזאת לצד אגסים מקורמלים. להכנה קלה יותר של המנה, מומלץ להכין את האגסים המקורמלים מראש. במקביל יש לצפות את העוף בסירופ מייפל, קינמון ופפריקה מתוקה. את האגסים המקורמלים ניתן להציב ליד העוף ואף למרוח אותו מעט ברוטב שלהם. מומלץ להשרות את הכול במקרר למשך 4 שעות לכל הפחות. לבסוף, יש להכניס את העוף השלם יחד עם האגסים לתוך תנור שחומם מראש ל – 180 מעלות למשך כשעה וחצי. הקפידו  לבדוק מעת לעת אם העוף נראה מוכן באמצעות מזלג, זאת מכיוון שזמני האפייה עשויים להשתנות ותלויים בסוג התנור הביתי שלכם.

 

עוף בתנור בניחוח לימון וטימין

 

רוצים ליהנות מעוף שיזכיר לכם מעט את הדג של שישי? ובכן, ניתן למרוח עוף שלם במיץ לימון שעורבב עם שמן זית, מלח, פלפל, טימין ופפריקה. לאחר מכן צריך יש להשרות את העוף למשך הלילה ולהכניס לתנור בסמוך למועד ההגשה. העוף יזכיר לכם בניחוח שלו טעמים מיוחדים למדי שיתכן שלא כל האורחים יתחברו אליהם. לכן, מומלץ לעשות מבחן מקדים לגבי מתכון זה ומידת פתיחות האורחים אליו. מנסיוננו- לרוב ההצלחה מובטחת.

 

כדאי לקחת בחשבון את איכות העוף

 

לאחר הצגנו בפניכם מספר מתכונים, חשוב להדגיש כי הכנה של עוף בתנור הוא תהליך שצריך להיעשות בזהירות רבה ותוך תשומת לב לפרטים הקטנים וזאת אם כדי לקבל תוצאה סופית משביעת רצון. כך למשל, אחד מהדברים עליהם חשוב להקפיד בהכנת מתכוני עוף בתנור היא איכות העוף. רכשו אך ורק עוף טרי ואיכותי מאוד וזאת בכדי ליהנות מתוצאה סופית שתהיה לא פחות ממעולה.

 

לאור זאת אל תתפתו לבשר קפוא או בשר במבצע, שכן אלו עלולים להיות עופות שכבר עמדו זמן ורוצים לסיים את המלאי שלהם. כפי שאתם מבינים, זה עלול להסתיים בעוף שיהרוס לחלוטין את המתכון ויביא לכדי תוצאה סופית בינונית או גרועה..

 

אם קניתם עוף איכותי, הרי שכעת מה שנשאר הוא לוודא כי אתם מכינים את המתכונים עם שאר חומרי הגלם האיכותיים ביותר. כאמור, זו יכולה להיות הדרך הבטוחה מבחינתכם להפוך את המתכון הזה לחוויה אחת גדולה ומוצלחת שתקצור מחמאות רבות.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אלו פירות מתאימים לרוטב עוף? תודה!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture