קרדיט לתמונה: RF123

כיצד סמבוק שחור יכול לעזור בחיזוק מערכת החיסון

חיזוק המערכת החיסונית קריטי להתמודדות עם נגיפים ולשמירה על התפקוד ואיכות החיים. קיימות דרכים שונות לחזק את המערכת החיסונית ולהפחית את התסמינים של מחלות עונתיות, כמו שפעת. בין אם ניהול נכון של מתח, פעילות גופנית או תזונה נכונה

כתבות נוספות בנושא:

אריסה ביתית / עטרה ז'ורנו
חלות  כוסמין / ניסי גולדרייך
איך מכינים ומכניסים שבת בנחת? / ניסי גולדרייך
תבשיל אורז עם שוקיים / ניסי גולדרייך

במרוצת השנים יוחסו תכונות חיוביות רבות לצמח בשם סמבוק שחור. זהו צמח שלפירותיו מיוחסות השפעות רבות בטיפול בחום, שיכוך כאבים, טיפול בדלקות, כאבי ראש ואפילו כאבי שיניים.
הסמבוק גדוש בנוגדי חמצון, עשיר בויטמין C, בסיבים תזונתיים ומהווה מקור מצוין לתרכובות נוגדות חמצון שיכולות לסייע בהפחתת נזקים. הפרי בעל צבע שחור-סגול כהה היות והוא עשיר באנתוציאנינים וכן בפלבנואידים – המכונה גם ויטמין P . תרכובת טבעית בעלת תפקיד אנטי ויראלי, אנטי אלרגי, ואנטי דלקתי.
מה הקשר בין סמבוק שחור להפחתת תסמיני שפעת
המאפיינים החשובים של הסמבוק קשורים במגוון אלמנטים, מבשלות הגרגרים ועד תנאי האקלים והסביבה בה הוא צמח. מחקרים שונים שנערכו במרוצת הזמן ובדקו חולי שפעת שנטלו 15 מ"ל של סירופ סמבוק שחור ארבע פעמים ביום, הראו שיפור בסימפטומים בין יומיים לארבעה ימים לאחר תחילת הנטילה, בעוד לקבוצת הביקורת השיפור נראה רק כעבור 8-10 ימים.
מחקר נוסף שנערך על 312 מטיילים הנוטלים כמוסות של תמצית סמבוק 3 פעמים ביום מצא כי אלה שחלו, חוו מחלה ותסמינים פחות חמורים ולמשך זמן קצר יותר.
נראה שסמבוק שחור יכול לעזור בתהליך חיזוק מערכת החיסון והמאבק בשפעת, צינון וזיהומים שונים בדרכי הנשימה. לסמבוק יש גם השפעה אנטי ויראלית, וגולת הכותרת זו הכמות הגבוהה של הפלבנואידים שהוא מכיל, המעניקות לו את התכונות האנטי דלקתיות ונוגדות החמצון להגנה על התאים מפני רדיקלים חופשיים מזיקים. זו הסיבה שהוא גם נחקר במחקרים שעוסקים בבריאות העור כמו טיפול באקנה והפחתת קמטים.

איך לבחור מוצר סמבוק שחור?
הדרך הטובה ביותר לצרוך סמבוק שחור היא באמצעות פורמולות שונות של סירופ אשר מגיעות בגרסאות למבוגרים ולילדים, כאשר הסמבוק כולל גם אשלגן וויטמין A ונחשב, כאמור, מקור מצוין לסיבים וזו הסיבה שרבים נוטלים אותו גם כחלק מהשלמות תזונתיות, ויכולים ליהנות מיתרונות נוספים המיוחסים לו, לדוגמא, בשיפור תפקוד המעי, הפחתת לחץ ומניעת עצירות.
סמבוק שחור מכיל יותר נוגדי חמצון מאשר חמוציות, רימונים או אוכמניות, כל זה בתמיכה חיסונית מהטבע ואפילו היפוקרטס התייחס לגרגרים העוצמתיים של הסמבוק השחור האירופי בו רמת נוגדי החמצון הגבוהה ביותר. על מנת להפחית תסמיני שפעת וצינון חשוב ליטול סמבוק שחור כבר עם הופעת התסמינים, אך כאמור, ניתן לצרוך סמבוק שחור על פי ההתוויות גם לצורך מניעה ולעידוד התגובה החיסונית. מומלץ לצרוך סמבוק שחור מחברה מובילה המתמחה במוצרי סמבוק שחור שנחקרו מדעית, כשאפשר למצוא גם מוצרי סמבוק שחור בתוספת אבץ לחיזוק מערכת החיסון.

תוסף התזונה סמבוכל הינו תכשיר נחקר של פרי הסמבוק השחור המוצע בפורמולות המתאימות לילדים ולמבוגרים ומהווה את הדרך היעילה לצרוך סירופ מפרי סמבוק שחור.

היכנסו למאמר נוסף בנושא איך לחזק מערכת חיסונית חלשה באתר פרמה גורי

 

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture