גלריה • יום עיון וכינוס לצוות השחיטה של מערכת הכשרות "בד"ץ מהדרין"

כמדי שנה נערך גם השנה יום עיון וחיזוק לצוות השחיטה של "בד"ץ מהדרין" בראשות הראב"ד הגר"א רובין שליט"א. בשנה זו עמד במרכז הכינוס הצורך הדחוף בהוספת ימי שחיטה והגברת ימי השחיטה על מנת לעמוד בביקוש הגדל והולך בקרב צרכני הכשרות המהודרת, וכן הדרישה ההולכת וגוברת לשחיטה של בשר בקר טרי וכן עגלים, כבשים ושאר מוצרי הבשר.

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

הכינוס נערך סביב שולחנות ערוכים ונפתח בסיום מסכת שנערך ע"י הרה"ג חיים יוסף טייטלבוים שליט"א מרבני בית השחיטה ומחשובי חסידי קרעטשניף ששימש בקודש במערכת השחיטה למעלה מארבעים שנה, ובתוך דבריו שנשא ברוב רגש העלה על נס את ההידורים הרבים שהוכנסו למערכת הכשרות ע"י הגר"א רובין שליט"א וביחוד על התקנות וההנהגות שהונהגו בקרב צוות השחיטה ואף סיום המסכת שסיימו עתה נלמדה ע"י צוות השובי"ם בדרך לבית השחיטה מידי יום ביומו.

את מסכת הנאומים פתח רב בתי השחיטה הרה"ג ר' נחום זאב רובין שליט"א העומד לימין אביו בכל ענייני הכשרות בכלל והשחיטה בפרט ובדבריו חיזק את צוות השחיטה על חובת ההשתדלות המוטלת על כל אחד ואחד לעמוד על המשמר על כל פרט ופרט עד כמה שידו מגעת ואז יצפה לסיעתא דשמיא בכל פעולותיו. את דבריו סמך על הכתוב שמשה רבינו הטיל את הזהב לאש והקב"ה השלים את מלאכת עשית המנורה.

הרה"ג חיים טאבאק שליט"א מרבני בית השחיטה ומחשובי חסידי סאטמר הרחיב על חובת הציות של המשגיחים לכל הוראה וחומרה הנהוגה בבית השחיטה שהיא הערובה להמשיך ולשמור על רמת הכשרות המהודרות לה אנו זוכים.

הרה"ג שאול דב וואלך שליט"א מרבני בית השחיטה ומחשובי חסידי גור העלה בדבריו את חובת שמירת הרצינות והאחריות של כל השוחטים והמשגיחים לאורך שנים והזהירות שלא להכנס למצב של עשיה מתוך הרגל וכפי שמובא אצל אהרן הכהן שמגיד שבחו שלא שינה.

הרה"ג שמואל ברגר שליט"א מרבני בית השחיטה ורב ביהמ"ד ויזני'ץ רובע ח' באשדוד, עמד בדבריו על ההתפעלות שיש לו מאז הצטרף לצוות השחיטה לפני מספר חודשים, וזוכה לעמוד מקרוב על ההידורים הרבים הנוהגים במערכת השחיטה ואשר מתאים באופן של לכתחילה לפי כל השיטות והדיעות, והכל נמצא תחת פיקוח בצורה המחמירה ביותר.

הרה"ג יהודה ברנדסדורפר שליט"א בנו של בעל הקנה בושם זיע"א מרבני בית השחיטה הפליא בדבריו בעובדות מבית השחיטה איך שבכל ספק שמתעורר פסק הדין נוטה לחומרא אף אם הדברים כרוכים בהפסדים עצומים לבעלי המשחטות, כך שמוצרי הבשר הן העופות והן הבקר המגיעים לבתי ישראל הם המהודרים ביותר הקיימים היום בשוק הבשר.

את המשא המרכזי נשא ראש מערכת הכשרות הראב"ד הגר"א רובין שליט"א בדבריו הרחיב ביותר על שלבי ההקמה של מערכת השחיטה לפני למעלה מארבעים שנה כאשר מתחילת הדרך עמד לנגד עיניו הצורך בהקמת מערכת שחיטה שתתאים לכל בית ובית של המהדרין במצוות מכל החוגים ומכל העדות, וברוח זו מתנהלים הדברים עד היום הזה, בדבריו עמד על מקורות החומרות שהנהיג ואת הדרכים המעשיים כיצד לנהוג בכל הנהגה או חומרא. את דבריו סיים בתפילה לבורא עולם שכשם שזכינו להגיע עד הלום כך נזכה להמשיך עוד כהנה וכהנה.

רושם רב עשו הדברים על צוות השוחטים והמשגיחים שהודו בפה מלא לרבנים הגאונים העומדים בראש המערכת ובריקוד של שמחה והודאה לבורא עולם על שזכו לשמש בקודש במערכת כשרות כזו ננעל הכינוס.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

המזגנים שם היו כשרים?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture