מאות ממוקירי זכרו של הרב מטעפליק התכנסו לדינר "זרחה שמשו"

במלאת 70 שנה להסתלקותו של רבי שמשון אהרן פולנסקי זצ"ל גאב"ד טעפליק • מאות מוקיר זכרו השתתפו ב'דינר' ונרתמו לימין מוסדות טעפליק בעיה"ק ירושלים, לבסס ולחזק את ה'ישיבה על קברו'

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מאות ממוקירי זכרו של שר התורה ואביר ההוראה, הגה"ק רבי שמשון אהרן פולונסקי זצוק"ל, 'דער טעפליקער רב' – מי שהוכר בקרב ישראל כרבא דעמיה מדברנא דאומתיה, אביהם של הרבנים והדיינים בדור האחרון ומנחיל מסורת ההוראה לדורנו – התכנסו באולמי "בית ישראל" בירושלים במלאת שבעים שנה להסתלקותו של האי גאון וצדיק, לדינר ההיסטורי "זרחה שמשו", במלאת שבעים שנה להסתלקותו. בדינר זה, העמידו המתכנסים בסיס איתן ויציב למוסדות טעפליק בעיה"ק ירושלים, אשר הינם בבחינת 'ישיבה על קברו' של אותו גאון וצדיק, בהנחילם את משנתו ותורתו לדורות הבאים.

תורתו של רבינו, מפכה גם היום בעוז ותעצומות בין כתלי בי מדרשא, בכל אתר ואתר. אמנם באופן מובהק מעבירים את משנת תורתו, במוסדות אשר הוקמו לזכרו הטהור ואשר צועדים בדרכו המופלאה אשר התווה: כולל "דברי אהרן – טעפליק", בנשיאות נכדו כ"ק מרן אדמו"ר מזמיגראד שליט"א, ובראשות נכדו מורינו הגה"צ רבי אלישע הלוי יונגרייז שליט"א, ראש מוסדות "טעפליק" בעיה"ק ירושלים. כאן, בין כתלי בית המדרש שהוקם לשמו ולזכרו, שוקדים על ההלכה הצרופה סגל תלמידי חכמים מובחרים, משכמם ומעלה, אשר משלימים עצמם בידיעת כל מקצועות ההוראה, מהחל ועד גמירא, למען ידעו להורות בכל אשר יבא לידם – בהלכות שבת כמו בהלכות ברכות הנהנין, ארבעת המינים או הלכות תפילין, הלכות תענית או יום טוב. אכן, בית המדרש המנציח את שמו וזכרו של האי גאון עולם, עמוד ההוראה לדורות, הגאון מטעפליק זצוק"ל, ממשיך להזריח את שמשו של רבינו, ולהאיר לארץ ולדרים באור תורתו, בהנחלת ידיעת ההלכה על בוריה לדור הבא.

עתה, עם ציון ההילולא השבעים להסתלקותו, נחלצו ראשי ומנהלי המוסדות לבסס ולחזק את יסודותיו התקציביים של מבצר התורה הייחודי "טעפליק", עם צירוף מוקירי ומעריצי זכרו הטהור של האי גאון וצדיק לסגל ידידי המוסדות, מחזיקי עץ החיים.כך יצא לדרכו הדינר ההיסטורי "זרחה שמשו", שהתקיים בליל ההילולא, אור לכ"ח אייר, באולמי "בית ישראל" בעיה"ק ירושלים.

את שולחן המזרח פיארו בנוכחותם גדולי ומאורי הדור, מתלמידיו ותלמידי תלמידיו, הרבנים והגאונים המפורסמים בדורנו, אשר הגיעו במיוחד לחלוק כבוד למנחיל המורשה, רב הרבנים.

דברי פתיחה מסר הגה"צ רבי אליהו חיים שטרנבוך שליט"א, דיין ומו"צ דקהל חסידי באבוב 45. הוא עמד על 'כח הפסק' של הרב מטעפליק, שהיה כידוע בבחינת "וד' עמו, שהלכה כמותו בכל מקום", ופסקיו מקובלים בכל תפוצות ישראל. הוא דיבר בשבחם של המוסדות הק', שצודעים בדרכו הקדושה ומעמידים מורי הוראה בקיאים ושלמים בהלכה. "'וכבוד עשו לו במותו', וכי איזה כבוד שייך לעשות לו – אמר הגר"א שטרנבוך – אלא 'שהושיבו ישיבה על קברו', זהו הכבוד הגדול שאפשר לעשות למי שהתורה היתה משאת נפשו. להרחיב גבולות התורה! ולכן חייב כל אחד לחזק את הכולל שממשיך את הדרכתו והוראתו, וזהו הכבוד הגדול ביותר שיכולים לעשות לו"

נואם הכבוד, הלא הוא הגאון הגדול רבי שמואל אליעזר שטרן שליט"א, בעל ה"שביבי אש" ורב מערב בני ברק, העיד עדות מכלי ראשון בפני הנוכחים: "שמעתי כמה וכמה פעמים ממורי ורבי בעל "שבט הלוי" זי"ע, שהוא חייב הכרת הטוב עצומה לגאב"ד טעפליק זצ"ל, על כל ההוראות וההדרכות שקיבל מפי קדשו בתחילת דרכו בהוראה"! הוא סיפר, על החושך שכיסה ארץ באותם שנים, כשרק בזכותו של רבינו לא נשתכחה תורת ההוראה מישראל. הוא עודד וזירז את המתכנסים להירתם לטובת מוסדות טעפליק, בהתבטאו: "רבותי, זהו החוב הגדול של הכרת הטוב שכולנו חייבים לו. לולי גאב"ד טעפליק – כיצד היינו נראים? מי יודע אם היה נשאר איזה דבר מנתיבות ההוראה בישראל! בזכותו יש לנו את הכח להמשיך אורחות התורה ונתיבות ההוראה, וממילא מוטל על כל אחד מאתנו חוב קדוש להושיב ישיבה על קברו!"

את דבר המוסדות מסר מורינו הגה"צ רבי אלישע הלוי יונגרייז שליט"א, ראש מוסדות "טעפליק" שסיפר על בעל ההילולא, ועל מדרגותיו המופלגות במידת הענוה והשפלות, בבחינת 'ואהרן מה הוא'.

את המשא המרכזי העביר פה מפיק מרגליות רבי משה טויסיג שליט"א, שעמד על הזכות הגדולה שזוכים אלו שמחזיקים את עץ החיים, ונרתמים להיות לאחיעזר ואחיסמך למוסדות הקדושים שממשיכים את דרכו בקודש של האי גאון וקדוש.

בהנהלת המוסדות מביעים סיפוק רב מהצלחת ה'דינר', ומצפים שחיזוק הבסיס החומרי של המוסדות יאפשר את פריחתם הרוחנית והתורנית ביתר שאת וביתר עז, להגדיל תורה ולהאדירה.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture