גלריה • תיעוד של המכון המציל רבים וטובים ברוחניות ובגשמיות

מכון הקריאה ברנשטיין – יד אריה • מבט מבפנים על המכון שהתחיל לפני למעלה מ 30 שנה ע"י ר' אברהם ברנשטיין ללא אמצעי מיכשור מיוחדים אלא באמצעות סבלנות אין קץ והציל עד כה אלפים.

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

גם אם אין במשפחה הקרובה שלך מישהו שמתקשה בקריאה ותמיד הוא זה שצוחקים עליו ומביישים אותו, אתה בטח מכיר שכן, חבר, ידיד או בן דוד שעונה על הקריטריונים האלו. הוא זה שתמיד סובל מבעיות לקויות למידה, אינו מסוגל לקרוא וללמוד, וכשהוא קורא או מתפלל, הוא עושה זאת בצורה עילגת, מלא שגיאות כתיב וקריא, אם אתה מכיר מישהו כזה, אל תתעלם ואל תניד בראש כאות השתתפות בצער. אתה יכול לגשת אליו או להוריו להציע לו לטפל בו. אין ספק שהכתבה הזאת תדליק לך ולו אור בקצה המנהרה.

אי שם ברחבי הארץ מתקיימת מהפכה של ממש ותעשיה ענקית של הצלת ילדים, בחורים וגם מבוגרים הסובלים מבעיות קריאה ולקויות למידה.

ככל שמערכות הבריאות, הטכנולוגיה ודרכי המחקר מתרחבים אנחנו מתוודעים לעוד ועוד תופעות של לקויות למידה, קשיים בקשב וריכוז, אימפולסיביות והיפראקטיביות בילדים וגם במבוגרים – כך מספר לנו הרב אפרים שבדרון מנהל מכון הקריאה ברנשטיין יד אריה.

המכון שהתחיל לפני למעלה מ 30 שנה ללא אמצעי מיכשור מיוחדים אלא באמצעות סבלנות אין קץ של ר' אברהם ברנשטיין שישב כדוגמת רבי פרידה המופיע בגמ' שלימד את תלמידו 400 פעם כל הלכה, כך היה יושב ר' אברהם, המלמד המיתולוגי של הדורות הקודמים ולימד ילדים בסבלנות שאין בנמצא בדורנו. רבי אברהם היה יורד לתוך נבכי מוחו של הילד, מבין אותו ומתחבר אליו, וכך היה מעלה אותו מעפר דל לרום המעלות.

הרב אפרים שבדרון חתנו של ר' אברהם ברנשטיין עשה כמה צעדים קדימה, הוא סלל את הדרך והרחיב את השביל עד לכדי אזור תעשיה. החומרים הנלמדים שהכין רבי אברהם ברנשטיין במו ידיו עלו על מחשבים בתוכנה מיוחדת וקלילה המרחיבה את דעתו של הילד באותיות ומילים מאירות עיניים, הודפסו מאות ספרים ייחודיים המאירים את ומרחיבים את אופקי והתעניינותו של התלמיד ללא הבדל גיל וקושי קליטה, וככה כשהם ישובים רכונים על תלמודיהם כבר הספיקו לעבור תחת ידי המכון עשרות אלפי ילדים במשך כשלוש עשורים.

היום אנחנו עובדים בשיתוף פעולה עם רופאים נוירולוגים, רופאי עיניים ואנשי מקצוע המאפשרים לנו לדעת יותר טוב מה הסיבה שהתלמיד לא הצליח להשיג את כולם והוא נשאר מאחור.

מסגרת התלמוד תורה דומה לרכבת דוהרת – מסביר מנהל המכון והמאבחן הרב שבדרון – כל התלמידים עולים על הרכבת בגיל 3-4 ודוהרים קדימה, מהחלון רואים את האותיות, הנקודות, הקריאה הפתוחה, הסגורה והמפענחת, הכל דוהר והנה כבר לומדים חומש, סידור, תהילים והדהרה ממשיכה לכיוון המשניות והגמ'.

לצערינו, לא כולם זוכים להגיע ליעד ולהישאר ברכבת עד הסוף. הרבה ילדים יורדים בתחנות ביניים, הם לא מסוגלים להמשיך לדהור ברכבת. הם נשארים ברציף, מסתכלים בערגה על הילדים הממשיכים בנסיעה ומתרחקים מהם…. מתרחקים פיזית, מתרחקים נפשית ומתרחקים מורלית… הבטחון העצמי נפגע, הנחיתות, הצחוק והזלזול של הילדים הנורמטיביים  אליהם מהדהדים בקול רעש גדול ומנפץ בתוך אוזניהם ומחלחלים לתוך ליבם הפצוע.

מכון הקריאה ברנשטיין יד אריה עוזר להם, הוא עוזר לכל אלה שאינם נמצאים בתוך הרכבת הדוהרת. מאסף אותם מכל המחנות ומכניס להם אהבה לקריאה, חשק ללימוד והתחברות לתורה, לתפילה וליהדות.

המכון שהתרחב בינתיים והקים סניפים במודיעין עילית, ביתר ובית שמש ספוג בדמעות של הורים היושבים מול המנהל וממיסים את הלב בסיפורם על הילד שכבר עבר את כל המבחנים, המבדקים, המורים והמורות ועדיין לא יודע סגול מהו.

יושבים הורים מיואשים כשדמעות בזוויות עיניהם, הייאוש עולה על גדותיו ומתעקש לקנות שביתה בלבם ובמוחם. הבן האכול אכזבה ונחיתות מתנכר לכל מה שנקרא "קריאה". הוא אינו מסוגל להסתכל באותיות בעיניים. המילים צוחקים ממנו בקול רם ומתגלגל ואומרים לו: לך תסתלק, אין לך חלק ונחלה אתנו.

וכאן במכון אנחנו יודעים לטפל בעז"ה בכל הקשיים ובכל הגילאים. יושבים כאן גם בחורים בגילאי 19 ומעלה שאינם מאמינים שחייהם השתנו. הפנים זוהרות ולבם מלא שבח והודיה להשי"ת על הצלתם והצלחתם.

איך אתם עושים את זה? נשאל הרב שבדרון לא פעם ולא פעמיים, והתשובה היא: עם הרבה סבלנות, כלים מקצועיים, רצף לימוד ועקביות. אווירה נעימה ועידוד ללא סוף. ובמקביל טיפול מתאים בבעיות לקויות למידה כמו קשב וריכוז וכו' עושים את העבודה.

ומה עם המחיר? שואלים אנחנו שוב, האם נגזר על הורים כאלה לשלם מחירים יקרים על הלימוד במכון?!

הרב שבדרון עונה: בעקבות המצב הכלכלי הקשה הורדנו את המחירים ואנחנו גם פורסים אותם בתשלומים נוחים כפי טבלת הלימוד הנמצא במכון במסגרת ת.ל.א. (תוכנית לימודים אישית), בנוסף יש לנו היום אפשרות להחזרים של אלפי שקלים בשנה, דבר המוזיל מאוד את הלימודים עד כדי מחירים סמליים בלבד. עשרות תלמידים כבר נהנים מלימוד במחירים זולים, ומרוויחים גם לימוד אינטנסיבי ומקצועי לילד המתקשה וגם חסכון באלפי שקלים לשנה.

בין הקירות האלה אפשר להבין ולראות בחוש את דברי חז"ל: יגעת ומצאת תאמין…

והקריאה היא להורים ולמורים המזהים את הילדים האלה הסובלים בשקט, אל תתעלמו ואל תדחיקו! הבעיות לא ייעלמו מעצמם אלא להיפך חלילה! התקשרו למוקד ההצלה ותעזרו להם.

מכון הקריאה ברנשטיין יד אריה יצליח בעז"ה ללמד אותם לקרוא כמו כולם.

טלפון רב קווי 02-5370728

 

 

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כל הכבוד לכם !!!
עבודת קודש !!!!

מכון שמציל ילדים!!!!
היינו מיואשים, עברנו הרבה מורים!
רק הם הצליחו!
כל הכבוד לכם!!!!!!!!!

אני מפקח בתלמוד תורה בביתר
ואני ממליץ בחום יש שם צוות נפלא
משקיעים בכל המרץ ורואים פירות

אשריכם. מכיר אתכם מקרוב. גם הצלתם את הבן שלי במודיעין עילית. תמשיכו בעבודת הקודש

תקשיבו הם מצליחים איפה שאחרים נכשלים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture