תיעוד: מסעו של הגאון רבי שמואל קמינצקי לשיקגו

התרגשות בשיקגו במהלך ביקורו המיוחד של הגאון רבי שמואל קמינצקי, ראש ישיבת פילדלפיה וזקן חברי מועצת גדולי התורה, שהגיע למסע חיזוק לטובת ארגון "לב לאחים", לקראת עונת הרישום לקראת של לימודים החדשה שבפתחנו

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מאות רבות מתושבי שיקגו, סערו בהתרגשות בעת ביקורו המיוחד של הגאון רבי שמואל קמינצקי, ראש ישיבת פילדלפיה וזקן חברי מועצת גדולי התורה, שהגיע למסע חיזוק לטובת ארגון "לב לאחים", לקראת עונת הרישום לקראת של לימודים החדשה שבפתחנו.

ימים ספורים לפני הנסיעה התקבל בעיר מכתב מיוחד במינו נכתב וחתום בידי גדולי הדור בארץ ישראל, מרן שר התורה הגאון הגדול רבי חיים קנייבסקי שליט'א ומרן ראש הישיבה הגאון הגדול רבי גרשון אדלשטיין שליט'א, שהביעו את התפעולתם מהמסירות נפש של הגאון רבי שמואל שליט'א, וקראו לנדיבי עם בשיקגו לקבל פניו כראוי ובפרט כי הוא מגיע למען הארגון הקדוש שכל גדולי ישראל מעריכים כתנועה היסטורי וחיוב הזמן מוטל על כל אחד ואחד לתמוך בו כמיטב יכולתו.

המעמד התחיל בשעות של אחר הצהריים בביקורו של הגר״ש בביתו של זקן ראשי הישיבות הגרא״ח לוין, שם נשא מנכ"ל לב לאחים סיקור על הפעילות של לב לאחים והרחיב על הזכות שיושבים ביחד  זקני ראשי הישיבות בארצות הברית למען לב לאחים.

לאחר מכן יצאו  ביחד למעמד "כבוד התורה" ברחבת קרית ישיבת טעלז מול ביתו של ראש הישיבה הגאון הגדול רבי אברהם חיים לוין שליט'א, חבר מועצת גדולי התורה, שבעקבות חולשתו כמעט לא יוצא מביתו ולא נאם ברבים יותר משנה.

הרחוב נסגר לתנועה ע'י המשטרה ובמה גדולה נערכה שם עם רמקולים והפקה שלא ראה שיקגו מימיה, מאוות הילדים ותלמידי הישיבות פרצו בשיר שלא נפסק עד ששתי הגדולים הזקנים עלו לבמה בו התישבו עם עוד רבנים ובראשם הגאון הגדול רבי חיים דוב קעללער שליט'א, ראש ישיבת טעלז, שבימי חורפו היה בעצמו אחד הפעילים בארץ ישראל וממקימי ארגון הפעילים באמריקה לפני יותר מששים שנה.

הרב נתן מולער, מנהל ישיבת תפארת צבי, הנחה את המעמד והדגיש שהוא קידוש שם שמים לראות המסירות נפש של הגדולי ישראל למען הצלת ילדי ישראל בא'י הרחוקה כי אף שהם נמצאים בריחוק מקום,  שפועם בקירבם קירוב לב והרגשת אחראיות לאחינו בני ישראל.

הגר'ש קמינצקי דיבר בדרכו הנעימה וקבע מסרו להילדים הרבים שהיו נוכח, דבר שלא ישכחו אחד מהם לאורך חייהם, והזכיר את הזכות שיש לנו פה את הרב אליעזר סורוצקין, מנהל כללי של לב לאחים וראש החינוך העצמאי שידיו רב בהצלת ילדי ישראל .

ואז לפתע, למרות חולשתו ומכשיר ההנשמה והחוטים באפיו, הגאון רבי אברהם חיים  פנה לבנו מנכ״ל הישיבה וידיד לב לאחים הגרי״ז הלוי וביקש  לומר  איזה מילים של ברכה ולא היה עין בלי דמעה בראותם מנהיג העדה החלש שמצא בנפשו הכח לפאר מעמד היסטורי זו.

יותר מאוחר בערב התקבצו קהל ענק באוהל גדול שנערך ליד ביתו של המארח השנתי של לב לאחים, הרב נחי שבת.

שורה ארוכה עמדו בתור לתת שלום למרן הרב שמואל וכל רבני העיר הגיעו לקראת האורח הגדול ולהשתתף בהמגבית למען לב לאחים.

היות שהאירוע היה מוקדש לזכרו של מרן ראש הישיבה הגראי'ל שטיינמן זצוק'ל, הקרינו סרט מאד מרגש של מרן זצ'ל משתתף ונואם בכל מיני טכסים של לב לאחים.הנחה את המעמד ר׳ נתנאל דיוויס מגדולי העסקנים בשיקאגו שידיו רב למען לב לאחים

אחרי דברי ברכה מהרב סורוצקין עמד הנואם הכבוד, רבי דניאל אשר קליינמן, מרא ד'אתרא של קהל נחלת דוד בפלטבוש ועורך סדרת ספרי "פסקי הלכות" של רבו הגאון רבי שמואל קמנצקי. הרב קליינמן ביקר לאחרונה בארץ ישראל והצטרף לפעילי לב לאחים לראות השטח והנעשה שמה. הציבור בשיקגו התעוררו מהתפעלותו של הרב קליינמן וממה שראה בלב לאחים.

כל פרטי הנסיעה והמעמדות הסתדרו ע'י העסקן הגדול רבי יששכר אהרמן שידיו רב לו בכל דבר שבקדושה בעיר שיקגו.

אין ספק שרושם הערב והביקור של הגר"ש קמינצקי, יעמוד לזמן ארוך כסימן של גידול הציבור התורני בעיר ומעמדם המרכזית בכתר התורה הכללי של אמריקה.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture