בֶּן חָמֵשׁ לַמִּקְרָא • חומש סעודה בת"ת תפארת בנים מונקאטש בני ברק

בתלמוד תורה תפארת בנים מונקאטש בני ברק נערך מעמד 'חומש סעודה' בהשתתפות הורי וזקני התלמידים אדמורי"ם רבנים ואישי ציבור • צילום: דודי ברים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ברגשי גיל ועוז וברוב פאר והדר. מתוך שמחה של מצוה נחוגה מסיבת "בן חמש למקרא"  לתלמידי בית היוצר הגדול לחינוך ילדי תשב"ר "תפארת בנים"- מונקאטש ב"ב, אשר כתרי תהילה נקשרו לראשו, ושמו הטוב מפורסם לתהילה. בראשות כקש"ת מרנן האדמורי"ם שליט"א, מע"כ הרבנים הגאונים יושבים על מדין, מרביצי תורה וחסידות שליט"א, ובהשתתפות הורים ועטרת זקנים. באולם האודיטורים רמת אלחנן.

פתח והנחה את המעמד בטוב טעם, המנהל הרוחני הרה"ג ר' יהושע גפנר שליט"א, בדברי שיר ושבח להשי"ת שזיכנו להגיע להיום הגדול והמקווה בו זוכים ילדי חמד הזכים תינוקות של בית רבן להכנס בשערי לימוד התורה הק' הנלמדת מתוך חיות וקדושה.

עטורים בכתרים מפוארים צעדו עשרות ילדי החמד תחת החופה בזמר ונגן, מלווים בלפידים לעבר בימת הכבוד. כיאה וכיאות לבני מלכים חתני התורה.

ברטט של קדושה נשמעו מפיותיהם הזכות של התלמידים "קבלת עול מלכות שמים" ופרקי תהילים. דמעות אושר וגיל משולבות בתפילה חרישית קדם ריבון העולמים, נשמעו מההורים והסבים על נפש הצאצאים, למען יגדלו ויתעלו בדרך הישר.

בשירה נרגשת הובעה תחן ותפילה עלי שרשרת הקודש השזורה חוליה אחר חוליה, אשר היא סוד קיומה של אומתנו הקדושה, מפי עוללים ויונקים הובטחנו כי לא תשכח מפי זרעו.

דברי ברכה נשמעו מפי הגה"צ ר' מרדכי גלבר שליט"א רב דק"ק מונקטאש ב"ב, אשר עמד בדבריו על יקרת גודל הזמן ועל הנח"ר ליושב במרומים, והעלה על נס את המוסד הקדוש וציין לשבח את פעלם של הנהלת הת"ת ובראשם המנהלים הרוחניים הרה"ג ר' יהושע גפנר שליט"א והרה"ג ר' ישעי' שלזינגר שליט"א המנווטים את הת"ת ברוב מסירות ואהבה עד אין קץ, ותוצאותיהם ניכרים בקרב ילדי החמד המלאים בידיעות ומושגי התורה ומעוטרים בהנהגות ישרות ומדות טובות נאצלות. כן העלה על נס את פעלו המבורך של מנהל הת"ת הרב פינחס מילר שליט"א אשר אינו חוסך עמל ויגיעה למען התפתחות והתנהלות הת"ת במשך כל השנה ועומל במסירות למען קיומו והחזקתו של הת"ת.

הרב פינחס מילר הי"ו קידם בברכה את פני ראש העיר הרה"ח ר' חנוך זייברט שליט"א, וציין שעיה"ת והחסידות – בני ברק זכתה לראש העיר אשר אצלו העיקר הינו החלק הרוחני. וזה עומד בראש מעייניו לעזור למוסדות לבנות היכלי תורה וחסידות  וכל עניני החינוך בראש סדר עדיפויותיו, וב"ה זכה לראות פרי בעמלו. בהזדמנות זו הודה נרגשות על סיוע העירייה למעמד זה. וכן על העזרה להיערכות לקראת שנה"ל הבעל"ט, בהוספת כיתות חדשות. ועיקר העיקרים על מאמציו המרובים בהקמת הבית הגדול לה' ולתורתו – בניין החדש לתלמוד תורה, אשר משקיע בזה כוחות עצומים למען השלמת זה הבנין. כן הודה לרמ"ט ר"ע הרב ישראל דרנגר הי"ו ולחברי מועצת העיר: הרב שלמה קוסטליץ הי"ו הרב פרץ אברמוביץ הי"ו. – על עזרתם למען הת"ת באופן מיוחד ונעלה בכל עת.

דברי ברכה קצרים לכבוד תשב"ר נשא ראש העיר הרה"ח ר' חנוך זייברט שליט"א, אשר עמד על ייחודיותו של המוסד הקדוש כאשר רואים בשולחן המזרח המפאר את המעמד המרומם בו מסובים ראשי אלפי ישראל מנהיגי עם קודש שליט"א, היא הנותנת לטיבם ואיכותם של ילדי תשב"ר המתחנכים בבית גדול ורם זה, בדבריו ציין לשבח את מסירותם הרבה של העומדים על הפקודים המשקיעים כוחות לרוב ומייחדים לב ומוח להצלחת התלמידים, בסיום דבריו חזר על התחייבותו ואחריותו למען השלמת הבית הגדול שנבנה בימים אלו לשם ולתפארת. כיין משובח בקנקן משובח כיאה וכיאות.

בסיום המעמד רב הרושם, יצאו אבות ובנים ועטרת זקנים עם בני בנים, בריקודים ומחולות בשמחה של מצוה ובשבח והודיה להשי"ת עד הנה עזרונו רחמיך. ובצאתם מן המעמד הכביר, מלא פיהם בשיר ושבחה להנהלת הת"ת על אשר זכו וחוו לקורת רוח ולהנאה צרופה זכה וטהורה.

 

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture