וידאו וגלריה: כינוס אלפי בני הישיבות בראשות גדולי ישראל

אלפי בני הישיבות הקדושות השתתפו אמש בכינוס חיזוק מיוחד לקראת ימי בין הזמנים הבעל"ט • במרכז המעמד: משאו של מרן ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין • בפנים: סיקור ותיעוד ענק מהמעמד - ההכנות, המשתתפים ודברי החיזוק • צילום: שוקי לרר

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אלפים מבני הישיבות הגדולות ברחבי ארץ הקודש, התכנסו אמש לקול קריאת מרנן ורבנן גדולי ומאורי הדור שליט"א, בראשות רשכבה"ג מרן שר התורה שליט"א ורבינו מרן ראש הישיבה שליט"א, ראשי ישיבות ומרביצי התורה שליט"א, לכינוס חיזוק והתרוממות מעמדם של בני התורה, לקראת ימי בין הזמנים.

הכינוס המרכזי התקיים באולמי היכלי הפאר בבני ברק, כשעל המקום צבאו אלפים רבים מבני הישיבות הגדולות מהעיר בני ברק, ומילאו את כל מבואותיו והרחבה הסמוכה, כשהאירוע הועבר בשידור חי לאולמות הסמוכים. כמו כן הכינוס הועבר בשידור ישיר לעשרות נקודות שידור ברחבי הארץ, כשאלפי בני הישיבות בכל אתר ואתר התכנסו ובאו לשמוע דברי חיזוק בקנייני התורה וצביונם הראוי, ובמקומות רבים נמסרו שיחות מוסר והתחזקות על ידי ראשי הישיבות והמשגיחים שליט"א להשמיע את דבר התורה וחובת השעה בחיזוק רוממותם של בני התורה.

סדר שלישי בהיכלי הישיבות הקדושות, פינה את מקומו לסדר מוסר והתחזקות מאוחד, שבו התלכדו כלל בני הישיבות בכל מקומות מושבותיהם, לשמיעת דבר ד' ברמה וצו השעה לחיזוק רוממותם והכרת יקרת תפארתם, למול כל הגלים הסוערים של נסיונות הזמן.

בעוד במשך הזמן, נמצאים בחורי הישיבות בתוך החומות המגינות של היכלי הישיבות הקדושות, יונקים את מקור חיותם מבתי המדרשות של כל אחד לפי טבעו ורוחו, הרי שבימי בין הזמנים הם שבים למקומותיהם, ולשם כך ראו מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א לנכון לקיים את סדר החיזוק המיוחד של ליכוד כלל עולם הישיבות ברוממות דרכי קנייני התורה, לקבלת הכלים להתרוממות הנפש והעמידה בגאון מול כל מיני פרצות הקיימים ברחוב הפתוח.

היתה זו שעה מיוחדת של אלפי בני הישיבות היושבים תחת ההר, בקבלת אוצרות חיזוק ממוסרי התורה מרנן ורבנן זקני הדור שליט"א הנושאים על כתפיהם את שלימות קיומה של תורה לדורות הבאים, ומאצילים ממרחק של דורות מלוא חפניים של חיזוק בתורה ויראת שמים ומידות טובות, על בני התשחורת עתידם של הדורות הבאים.

עיני הכל היו נשואות אל הבימה עליה ישבו מרנן ורבנן זקני הדור שליט"א, שעוד קיבלו תורה וקנייניה אצל מקומם ומכונן קיומה של תורה בארץ הקודש לאחר השואה האיומה, רבן של כל ישראל מרן החזון איש זצוק"ל, ומוסרים אותה בטהרתה לדורנו במשך עשרות בשנים, וחשו והרגישו רבבות בני הישיבות הקדושות, כי ממשיכים הם לחסות ולהתחבר למקור שממנו נובעים המים החיים עד ימינו אנו לאורך ימים ושנים טובות.

את המעמד פתח והנחה הרב הגאון רבי נתן צבי פינקל שליט"א ר"מ בישיבת לייקווד בירושלים, בנו של הגאון הגדול רבי אריה פינקל זצ"ל, שהעלה בפתח דבריו את זכרו של אביו זצוק"ל, שביום זה חל יום הזכרון להסתלקותו. בהמשך ייחד דברים נרחבים לאבל הגדול שבו שרוי עדיין עם ישראל כולו ובפרט רבבות בני הישיבות ואברכי הכוללים, בהסתלקות רבן של ישראל מרן ראש הישיבה זצוק"ל, שרומם וגידל את  שאיפתם של בני הישיבות והאברכים.

בדברי פתיחה התכבד הרב הגאון רבי משה בלוי שליט"א, שידיו רב לו בהכוונת בני תורה לאלפים, שהתבקש מרבינו מרן ראש הישיבה שליט"א להשמיע דברים נחוצים לבני התורה בהקניית דרכי הרוממות והשאיפות הנחוצות לכל בן ישיבה. כמו כן נשא דברים נלהבים הגאון רבי ברוך שפירא שליט"א שדיבר על הזכיה ללמוד מרבותינו הגדולים שליט"א ארחות חיים.

בדומיית כבוד ובהתרגשות הנפש קיבלו אלפי בני הישיבות את פניהם של מרנן ורבנן שליט"א, רשכבה"ג מרן שר התורה שליט"א ורבינו מרן ראש הישיבה שליט"א שנכנסו לאולם ופיארו את מרכז המעמד. העיניים כולם היו נעוצות למרכז האולם, שם הסבו יחדיו רבותינו מרנן ורבנן גדולי הדור שליט"א הנושאים את משא הדור על שכמם.

את המשא המרכזי נשא רבינו מרן ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין שליט"א כאשר בדבריו הזכיר מרן ראש הישיבה כי חובתינו בשעה זו שלא יהיה חשש גיוס זה להתחזק בתורה ולהרבות תורה בעם ישראל. מרן שליט"א האריך בדבריו על חובת השמירה וצביון של תלמידי הישיבות ועולם התורה גם בימי בין הזמנים. דבריו הנוקבים של רשכבה"ג מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי שליט"א הובאו למעמד האדיר והושמעו בנוכחותו על ידי תלמידו הגאון רבי ישראל מאיר דרוק שליט"א ראש ישיבת "תפארת ישראל". משא מיוחד לפני אלפי בני הישיבות נשא הגאון הגדול רבי משה הלל הירש שליט"א, ומשא נעילה ודברי חיזוק השמיע המשגיח הגאון הצדיק רבי דן סגל שליט"א.

דבריהם של מרנן ורבנן שליט"א ומשאות החיזוק והרוממות הפיחו רוח חיים של תורה ויראת שמים בקרב אלפי בני הישיבות הקדושות, לחיסון נפשם לקראת הימים הבאים, שייאצרו בקרבם לימים ארוכים, להמשך חיזוק בנין עולם הישיבות בטהרתה, בדרך רבותינו מוסדי עולם זצוק"ל ויבלחט"א.

המעמד הגדול שודר ל50 ישיבות ואולמות ברחבי הארץ, יצויין כי על מערך הארגון הופקדו הרב רפאל מאיר והעסקן הרב שמשון פרג עוזרו של סגן ראש עיריית בני ברק הרב מנחם שפירא.

משאו של מרן ראש הישיבה, הגאון רבי גרשון אדלשטיין שליט"א:

"חשוב מאד לדעת את המעלה של בחורי ישיבה שעוסקים בתורה, שהתורה שלהם מגינה על כל עם ישראל, בארץ ובחוץ לארץ.

מעשה שהיה, עם הצדיק הידוע מנתיבות זכרונו לברכה, שבאו מאנשי הצבא לבקש ממנו ברכה לפני פעולה צבאית מסוכנת, והוא שאל אותם מתי אתם חושבים לעשותה, ואמרו לו בשתיים בצהריים. אמר להם: זה לא הזמן המתאים כי אז בישיבות זה שעת מנוחה ואז אין זכות התורה שעוסקים בתורה. חכו עד ארבע, בארבע כבר כולם עוסקים בתורה. זה כוח זכות התורה.

הגמרא אומרת שעם ישראל הוא שה אחד בין שבעים זאבים והקב"ה מצילנו מידם, בכל דור ודור. ובאיזה זכות? – רק זכות התורה זה מה ששומר אותנו!

בין הזמנים זו בעיה, נמצאים בסביבה לא של תורה. חוזרים הביתה, הרחוב הוא לא רחוב של תורה. חשוב שיהיה ניכר על הבחור שהוא אותו בן תורה כמו בישיבה. העוסק בתורה, צורת הדיבור שלו היא אחרת, דיבורו בנחת עם הבריות. בזמן שאדם קורא ושונה ודיבורו בנחת עם הבריות וכו', מה הבריות אומרת עליו? אשרי מי שלמד תורה, אשרי אביו שלימדו תורה, אשרי רבו שלימדו תורה – הוא מקדש שם שמים, כי כולם רואים מה זה בן תורה.

מעשה שהיה לפני הרבה שנים, בתל אביב. זוג חילוני עמדו לפני קיוסק שמוכרים שם שתייה. בחור ישיבה ניגש וקנה שם כוס שתייה ושתה כמו בן ישיבה, כמו בן תורה. הם ראו איך שהוא שותה, לא זולל וסובא, וחזרו בתשובה. בלי שום פעילות, בלי שום כוונה, הוא זכה להחזיר בתשובה שני יהודים!

אנחנו זקוקים לזכויות! יש חשש לגזירה של גיוס, ובלי זכות התורה מי יודע מה יהיה! צריך זכות התורה, ובזכויות אלו מקבלים זכות להמשיך ללמוד תורה.

אנחנו צריכים לדעת עוד דבר, כל אחד מאיתנו יכול להיות בקי בש"ס, אני מכיר אחד בחור צעיר שהוא יודע ש"ס, על ידי ניצול הזמן! יש בזבוז זמן של סקרנות, על דבר שלא נוגע למעשה: ובדברים שאין בזה שום תועלת, כל מיני חדשות: מה נעשה עם גזירת הגיוס, מה נעשה בממשלה וחברי הכנסת, ומה נעשה בחוץ לארץ, דברים שלא נוגעים למעשה. זה הכל בזבוז זמן! בזמן הזה אפשר לגמור ש"ס!

נזכה כולנו, כל אחד ואחד מאיתנו, נזכה כולנו להתחזק בכל מה שצריך חיזוק, ויהיה לנו סייעתא דשמיא לזכות גם להגן גם על כל הדור".
(פורסם במקור בעיתון 'יתד נאמן')

צילומים: שוקי לרר

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

חשש גיוס ? אין מה לדאוג !

חצוף מחוצף, אני מזועזע מעצם זה בכלל שהעלו את זה במערכת,
אור לדור עקבתא דמשיחא חוצפא יסגא

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture