במעמד מרשים נחנך לראשונה בית כנסת לקהילה הספרדית בהר יונה בנצרת עילית

במעמד מרשים נחנך לראשונה בית כנסת לקהילה הספרדית בהר יונה בנצרת עילית בשילוב הכתרת הגר"נ בן סניור לרב הקהילה • נשיא המועצת מרן ראש הישיבה שלח מכתב ברכה • ראש העיר מר רונן פלוט קרא לציבור החרדי לבוא ולהתגורר בעיר • הגר"ד יוסף: "קהילה חייבת רב שינתב את דרכה" • צילום: יעקב כהן

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בהר יונה ג' בנצרת עילית נערך אתמול לראשונה מעמד חנוכת בית הכנסת לקהילה הספרדית בשילוב הכתרת הגר"נ בן סניור לרב הקהילה.

המעמד התקיים  ביוזמת המועצה הדתית בראשות הרב מיכאל אילוז ונטלו בו חלק – חבר מועצת חכמי התורה הגר"ד יוסף, המרא דאתרא הגר"י הרצל, רב הקהילה האשכנזית הגרמ"י פישר, הגר"נ אופמן רב קהילת בעלזא בהר יונה, וכן אישי ציבור ראש העיר מר רונן פלוט ומ"מ מר אלכס גדלקין, חברי הכנסת הרב מיכאל מלכיאלי והרב ינון אזולאי.
ראשון הדוברים המרא דאתרא הגר"י הרצל אמר בדבריו כי הוא נרגש לראות בהתרחבות גבולות הקדושה בפתיחת מקום נוסף של תורה שיהווה מגדלור לכל הסביבה.
ראש העיר בירך את הקהילה לרגל יום חגה וניצל את הבמה לקרוא לציבור החרדי לבוא ולהתגורר בעיר, בדבריו הודה לשר הפנים דרעי שנבצר ממנו להגיע בשל התכנסות הקבינט הבטחוני, על הסיוע לעיר באמצעות המשרדים שהוא עומד בראשם.
לאחריו נשא דברים הגר"ד יוסף ששיבח את ראש העיר על דבריו החמים ואמר כי הוא מסתובב בהרבה קהילות ברחבי הארץ ובשום עיר לא ראה כזו קבלת פנים לציבור החרדי. בדבריו שיבח גם את יו"ר המועצה הדתית הרב מיכאל אילוז על פועלו הרב ועשייתו הברוכה למען הצלחת קהילה זו בפרט, ולמען חיי הדת בעיר בכלל. הגר"ד אמר בדבריו כי כל קהילה חייבת רב שיעמוד בראשה וינתב את דרכה, "וכשיש רב גדול בתורה ובמידות". המשיך הגר"ד "אז כל הקהילה צומחת ועולה מחיל אל חיל"  הגר"ד הפליג במעלתו של הגר"נ בן סניור ואמר כי הוא מכירו כבר מנעוריו כשחבשו יחד את ספסל הלימודים. בסיום דבריו שיבח את חה"כ מיכאל מלכיאלי על פועלו הרב למען בני התורה ועל סיועו למען הצלחת הקהילה הספרדית בנצרת עלית.
בשלב זה הגישו נציגי הקהילה הרב חיים אמרון, הרב יוסף אלקובי והרב איתן הראל תעודות הוקרה לראש העיר מר רונן פלוט, ליו"ר המועצה הדתית הרב מיכאל אילוז ולח"כ הרב מיכאל מלכיאלי על פועלם הרב למען הקהילה.
קודם המשא המרכזי של רב הקהילה הגר"נ בן סניור הוקרא מכתבו של נשיא מועצת חכמי התורה, מרן ראש הישיבה חכם שלום כהן שבו בירך את הרב הנבחר שיאריך ימים על ממלכתו ואת ציבור בני התורה שיזכו לפרוח ולהרחיב את גבולות הקדושה ולקדש שם שמים.
הגר"נ בן סניור בפתח דבריו המשיך את דברי הגר"ד שסיפר על לימודם המשותף בצעירותם והעלה זכרונות כשהגר"ד הביאו לחדרו של מרן וזכה לראות את שקידתו העצומה ואת כתבי היד: "זה נתן לי את אהבת התורה והדירבון ללמוד, לסיים שס ולדעת ראשונים ואחרונים. זה לא היה מקובל אז בקרב הנערים הצעירים, וזה מה שעשה מרן שהחדיר לצעירי הצאן את אהבת התורה ולא רק בדיבורים אלא במעשים ובזכותו הרבה גדלו והתעלו".
במשאו אמר הגר"נ כי אנחנו מקיימים היום מצות לעשות מקדש "ושכנתי בתוכם" – שהקב"ה רוצה לשכון בתוכנו וע"כ יש להכין מקום להשראת השכינה וזה צריך להיות מקום של תורה וירא"ש, של קירוב לבבות ואחווה ורעות. הגר"נ בן סניור הקריא את דברי הרמב"ן שכותב שהמטרה בהקמת בתי הכנסת היא כדי להודות לה' ולהתפלל אליו.
בדבריו תיאר את מה שהביאו לשמש כרב הקהילה ואמר כי רק לאחר שרב הקהילה האשכנזית הגרמ"י פישר הפציר בו לבוא ולכהן כרב הקהילה הספרדית הסכים לקבל על עצמו את הנהגת הקהילה. בסיום דבריו נשא תפילה להקב"ה שיזכה להרבות כבוד שמים ולהנהיג את הקהילה על מי מנוחות ביושר ובצדק.
את משא החיתום נשא הגרמ"י פישר רב הקהילה האשכנזית שדיבר על הצורך לפעול יחדיו באהבה ושלום ורעות ע"מ לפתח את הקהילה התורנית בעיר.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מקרא שכתוב בתהלים
'תחת אבותיך יהיו בניך תשיתמו לשרים בכל הארץ'
וסתם לסקופ:אין רבנים בהר יונה שמביאים רב גדול ככל שיהיה מבני ברק?!
תנו הזדמנות לצעירים ……..
ומהניסיון הרבה יותר מוצלח כשרב גר במקום ונמצא בקהילה כל הזמן או רוב הזמן

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture