וועידת החינוך השנתית ה-2 של מרכז פלא יועץ: חינוך לאחריות בדורינו הוא האתגר הגדול ביותר

מאות משתתפים בכנס המרשים, מטעם מרכז 'פלא יועץ' • הגאון רבי דוד לוי נשיא מרכז 'פלא יועץ': הרצון לרפד את חיי הילד, עלול לפגוע בהתפתחותו • הגאון רבי נפתלי שובקס ר"י סערט ויז'ניץ ב"ב: הורה שאינו מעניק לצאצאיו סמכות הורית, גוזל מהם את היציבות אשר התוצאה שלה היא התפתחות של חרדות ופחדים • הוועידה הקובעת

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מאות הורים מירושלים ומחוצה לה, גדשו בהמוניהם את אולמי בית ישראל כדי להשתתף בוועידת החינוך השנתית מבית מרכז 'פלא יועץ', הוועידה שהפכה לשם דבר בעולם החינוך ומרתקת אליה את כל מומחי החינוך בציבור החרדי.

כל מי אשר חינוך ילדיו או תלמידיו ניצב בראש מעייניו, מצא את מקומו בוועידה, שבמרכזה זכו המשתתפים לשמוע שיחות מעמיקות על אודות סוגיות החינוך הבוערות הניצבות לפתחנו, שהקדימו את העתיד לבוא.

הרב שמעון רכטשפר מנכ"ל פלא יועץ

את הכנס פתח הרב שמעון רכטשפר, מנכ"ל מרכז 'פלא יועץ', שקידם בברכה את כל ההורים המחנכים והמשגיחים המשתתפים בוועידה וסיפר על הנושא לפני כשנתיים של הוועידה השנתית דאז, שעסקה בסוגיית 'הסמכות ההורית', אשר קבעה את סדר היום החינוכי מאז בנושא זה. הכנס הנוכחי יעסוק בחינוך ילדים לאחריות עצמאית, כיצד לגדל את צאצאינו מתוך אחריות אישית ובוודאי הוא עומד לצוף על סדר היום החינוכי הקרוב.

הרב רכטשפר ציין כי מרכז 'פלא יועץ' מתמחה למעלה מעשרים שנה, בתחום החינוך, שלום בית, ליווי רגשי ונפשי, סידור ישיבות ופתרונות בכל תחומי החינוך, כשהפנים של המרכז הם לעבר העתיד, באמצעות העשרת הציבור בתחומי החינוך, דרך קורסים, כנסים, שיעורים, חוברות וספרים, על פי הנחייתו של הגאון רבי דוד לוי, נשיא מרכז 'פלא יועץ' שקבע שבענייני חינוך יש גם את החובה ללמוד וללמד.

לסיום הוא הודה לצוות המשרד שסייע להפקת האירוע, לחברי ההנהלה, הרב מנחם שיינברגר, הרב נתנאל תפילינסקי, הרב נפתלי וייס, שליט"א, אשר מלווים את ההתפתחות של 'פלא יועץ' כל השנים. כן הודה לאדמו"ר מספינקא-ארה"ב שליט"א, אשר הוא הכוח המניע למרכז 'פלא יועץ' וסיים בברכה לכל המשתתפים.

הרב יעקב פלדמן

הרב יעקב פלדמן, מנהל מקצועי בתחום החינוך במרכז 'פלא יועץ', הנחה את הכנס ברוב כשרון וקידם את המשתתפים, על אודות האחריות הרבה בה הם נוטלים את תפקידם להעמיק בתחום החינוך, במיוחד כאשר נושא הוועידה נושא את הכותרת 'אחריות ועצמאות בדורינו', אשר אנו נמצאנו למדים שזה המעשה הגדול ביותר גם במצוות צדקה, לתת לעני להשתכר ולהחיות את נפשו בכוחות עצמו. בדומה לכך, בתחום החינוך, חובה מיוחדת על הורים להשמר ממעורבות יתר בחיי ילדיהם, אמנם מתוך כוונה טובה, אשר פוגעת בעצמאותם והתפתחותם.

נושא זה עבר כחוט השני בשיחותיהם הבאות של כל הנואמים והעניק למשתתפים כלים חדשים בתחום, אשר בנתיים לא עסקו בו עד עתה כלל וכלל.

הרה"ג רבי דוד לוי נשיא פלא יועץ

הגאון רבי דוד לוי שליט"א, נשיא מרכז 'פלא יועץ', עסק במשמעות העמוקה של הסמכות ההורית והיכולת לתת את המרחב לילדנו לצמוח ולגדול, גם מתוך חוויה של קושי, מבלי להתערב ולגונן עליהם יתר על המידה. הוא הבהיר כיצד הרצון לרפד את חייו של הילד, עלולים לבוא על חשבון ההתפתחות העצמאית שלו, בדומה להתפתחותו הגופנית, שלא יעלה על הדעת למנוע מתינוק לנסות לצעוד על רגליו, גם אם הוא נופל שוב ושוב. ההתמודדות של ילדינו, היא חלק מהתפתחותם, גשמית ורוחנית, עלינו להיות לצידם ולא במקומם.

כן הוא ציין שיש ללמוד את האיזון הנכון לתת לילד את החלק העצמאי שלו, לצד הסמכות ההורית, אשר היא קובעת את התפתחותו של הילד בכל תחומי חייו.

הרה"ג רבי נפתלי שובקס

אחריו נשא דברים הגאון הרב נפתלי שובקס ראש ישיבת סערט ויזניץ ב"ב על נושא הגבולות בתחומי החינוך וההרס הנובע מהמגמות החיצוניות להתנערות מגבולות וגדרים, אשר מביאים על חניכיהם אומללות לכל ימיהם. לדבריו, הורה שאינו מעניק לצאצאיו סמכות הורית, גוזל מהם את היציבות אשר התוצאה שלה היא התפתחות של חרדות ופחדים. עם קבלת הגבולות, הילד מקבל את הזהות ואת הערכים, אשר יסייעו לו בכל דרכי חייו.

מנגד, ילד הגדל ללא הורות ברורה והצבת גבולות, אינו מפתח כוח סבל פנימי, אין לו איפוק עצמי וכל האישיות שלו רופסת וחסרת עמוד שדרה, אשר מגיעות לביטוי בבעיות חברתיות ולימודיות, אשר דורשות מאמץ וריכוז.

הוא עמד על חשיבות השמירה על קשר עם הילד, כמחנך וכהורה, קשר אישי אשר מאפשר לילד להתבטא מחד ומאפשר להורה להעביר את סמכותו מאידך, במרחב מיוחד, שאינו כתוצאה מבעיה שבוערת העומדת על הפרק.

הרב אברהם וייטמן

אחריו עלה הרב אברהם ויטמן שליט"א יועץ חינוכי ומנהל פרויקט 'על פי דרכו' מטעם מרכז 'פלא יועץ' שתיאר בשפה ציורית את תהליכי הקליטה והטיפול במרכז 'פלא יועץ' ועל המסלול המיוחד של 'על פי דרכו', בהענקת חונך מוסמך המלווה את התלמיד במשך כל השנה ומונע התפתחות של בעיות כאלה  ואחרות מבעוד מועד.

הרב יוסף יצחק גולדשטיין

אחריו נשא דברים הרב יוסף יצחק גולדשטיין מטפל ופסיכותרפיסט מומחה, שהתייחס לעודף הנתינה של הורים לילדיהם, אשר במקום לגדל אותם, גורם להם חסכים גדולים בהתמודדות עם בעיות. הוא המשיל זאת לאפרוח המנסה לנקר את קליפת הביצה ואם מישהו יעזור לו בכך, יתקבל אפרוח שלא השלים את התפתחותו מבפנים.

לאחר מכן, התייחס לפחדים הנפוצים המנהלים אותנו כהורים וכמחנכים, מפני בעיות הדור, אשר עלולות לגבות מחיר כבד, כמו מעורבות יתר, חודרנות ופולשנות בחיי הילד, אשר ממוטטים את יכולת ההתגוננות, העצמאות וההתפתחות האישית מחד גיסא, או התעלמות, חוסר טיפול וקפאון חינוכי מאידך גיסא.

לכך הוא העניק למשתתפים את התובנה שעלינו ללמד את ילדינו שאנחנו לא יכולים לפתור את כל הכאבים שלהם וצריך ללמוד לחיות לפעמים עם כאב לא פתור, אשר מאפשר להם להתמודד בעתיד חייהם עם מקרים כואבים בכבוד.

לכך הוסיף 3 כללים טיפוליים חשובים: 1. לזהות את הבעיה ולא לתת לה לנהל את חיינו. 2. לחזור למקומינו בהיררכיה הטבעית כהורים טובים מספיק, אשר לא חייבים להיות מושלמים. 3. להיות נאמנים לתפקידנו כהורה, מבלי לנסות לחקות אחרים, אלא לשפר את עצמנו.

הרב מנחם שיינברגר חבר הנהלת פלא יועץ

לסיום, סיכם חבר הנהלת מרכז 'פלא יועץ' הרב מנחם שיינברגר את הוועידה וסיים בברכת תודה לצוות המשרד 'פלא יועץ' על ההשקעה האדירה והכוחות העצומים בהפקת הוועידה על הצד הטוב ביותר. כן הודה מקרב לב לכל האישים הנכבדים והחברות הגדולות אשר שיתפו פעולה לכבוד הוועידה: הרב משה ברים, מנהל שיווק קופ"ח מאוחדת מחוז ירושלים; מר הלל כהן, אופטומטריסט ראשי ברשת "עינית"; הרב נפתלי וולף, מנהל רשת "עינית" מחוז ירושלים; הרב אריה קרישבסקי, מנהל מכון 'בן מלך' ומנהל פוטו פלוס.

חוויית הוועידה הותירה רושם חד על משתתפי הוועידה הנרגשים שעזבו את המקום עם ערכה מיוחדת הכוללת תכנים מגוונים אודות הפרויקטים החינוכיים מבית מרכז 'פלא יועץ', והביעו תודה וברכה על הוועידה המושקעת שזכתה להגדיל תורה ולהאדירה.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

יש להם את זה . זה משהוא עמוק מאוד על תכלית החיים . ועל נטילת אחריות. ועל עצמאות חשיבה. ועל בניה לטווח ארוך. ועל שילוב האמונה עם עשיה .

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture