מרן שר התורה בחנוכת מקווה "אילת השחר" בישוב אזור

במעמד מרגש נחנך ביום שישי האחרון בישוב אזור סמוך לחולון מקווה טהרה "איילת השחר" ע"ש ולזכרו הטהור של רשכבה"ג זצוק"ל אשר נבנה ע"י 'המרכז הארצי לטהרת המשפחה' באופן מהודר מבחינה הלכתית ומרהיב ביותר ביופיו בהשקעה עצומה של למעלה ממיליון וחצי ש"ח

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

המקווה נבנה בפאר רב בסיוע משפחת מייקל חמוי תחי' והרב פרג'ון שליט"א מקהילת פנמה • במעמד הוקרא מכתבם של מרן ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין שליט"א ומרנן ראשי ישיבת סלבודקא שליט"א ע"י ראש מוסדות ארם צובא הגאון רבי רחמים מזרחי שליט"א • הגאון הגדול רבי ברוך דב פוברסקי שליט"א השתתף ואף נשא דברים שיובאו בכתבה • כאמור שיאו של המעמד היה עם הופעתו הנדירה וההיסטורית  של רשכבה"ג מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי שליט"א אשר ערך סיור ממושך במקווה הטהרה במהלכו הביע מרן שליט"א את התפעלותו מההידורים ההלכתיים • כמו כן השתתפו במעמד בני משפחת מרן זצוק"ל ורבים מתלמידיו • "קדש את שמך על מקדישי שמך" •

יחד עם סיועו הראשוני של ראש המועצה המקומית אזור מר אריה פכטר ותרומתה הנדיבה של משפחת חמוי הנכבדה מפנמה הסתיימה עבודת הבניה של מקווה אזור כאשר ניתן לומר בהחלט כי מקווה טהרה זה הוא אחד היפים והמהודרים שבארץ ישראל דבר אשר יביא בהכרח למהפכה של ממש בישוב אזור זאת בנוסף לפעילות רוחנית ענפה אשר מקיימים בה רב הישוב הרה"ג רבי אברהם רוזנטל שליט"א יחד עם יו"ר המועה"ד החרוץ מר אוראל להב שהינו יו"ר המועה"ד הצעיר ביותר בארץ.

בשבועות האחרונים עלו רבני וראשי המרכז לטהרת המשפחה לבתיהם של מרנן גדולי ישראל שליט"א בכדי לעדכנם בידיעה המרגשת של סיום בניין המקווה המפואר ולהתברך מפיהם בהמשך הדרך של בניין ושיפוץ מקוואות הטהרה בישובי הארץ.

רבינו מרן ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין שליט"א בירכם בחום רב ובהמשך אף חתם על מכתב ברכה מיוחד עבור תושבי אזור.

בהמשך נכנסו לביתו של ראש ישיבת סלבודקא הגאון הגדול רבי דב לנדו שליט"א אשר עודדם באופן מיוחד וברכם שיזכו לפעול כהנה וכהנה להגברת הטהרה בארץ ישראל.

בחביבות מיוחדת התקבלו בביתו של הגאון הגדול רבי משה הלל הירש שליט"א ר"י סלבודקא וחבר מועצגה"ת אשר התעניין בכל פרטי בניית המקווה וברמת רוחניותם של תושבי הישוב אזור כאשר הוא שליט"א טורח לכתוב מכתב ברכה מיוחד לראשי המרכז לטהרת המשפחה, רבני ותושבי הישוב אזור.

כאמור במעמד מרגש ומיוחד במינו נחנך ביום שישי האחרון המקווה המהודר "אילת השחר" במעמד השתתפו בניו של רבינו זצוק"ל יבדלחט"א הגאון רבי משה שטיינמן שליט"א מראשי ישיבת עטרת שלמה והגאון רבי שרגא שטיינמן שליט"א ראש ישיבות אורחות תורה וחתניו הגאון רבי זאב ברלין שליט"א ראש ישיבת גאון יעקב והגאון רבי דב שפירא שליט"א ראש ישיבת "יד הלוי".

המעמד נפתח בדברים שנשא הרב חיים לוי שליט"א יו"ר המרכז לטהרת המשפחה אשר הזכיר את אביו זצ"ל רבי יהושע שהיה מנהלה הראשון של המרכז הארצי והזכיר מדבריו על כך שמביאים בשם רבינו הגר"א שיש ב' מצוות שמקיים אותם האדם עם כל גופו – ישוב א"י וסוכה ורמז לכך בפסוק "ויהי בשלם סכו ומעונתו בצייון" , והוסיף ר'י לוי זצ"ל כי לכאורה אפשר לומר שכך גם במקווה שרואים את חשיבותה בזה שמקיימים אותה בכל הגוף.

בסיום דבריו הזכיר את נשיא המרכז הארצי הגאון רבי מרדכי אויערבאך שליט"א אשר נבצר ממנו להשתתף מפאת חולשתו ואמר כי בוודאי זכויותיו הרבות של הגאון שליט"א ותורתו יעמדו לו להתחזק ולהוסיף עוד ועוד טהרה בישראל.

בהמשך הגיע לכבד את המעמד הגאון הגדול רבי ברוך דב פוברסקי שליט"א מראשי ישיבת פוניבז' וחבר מועצת גדולי התורה של דגל התורה.



משאו של הגאון הגדול רבי ברוך דב פוברסקי שליט"א ראש ישיבת פוניבז' וחבר מועצת גדולי התורה

אנחנו נמצאים עכשיו בחודש הרחמים והסליחות, כל מה שנדבר בזכויות של עם ישראל בוודאי יוסיף לימי הדין, אספר סיפור, לפני הרבה שנים הגיעו בני זוג מבוגרים מרוסיה הבעל נפטר ולא הותיר אחריו צאצאים,למרבה הפלא  האישה ביקשה להספיד וכך אמרה יודעים אתם מדוע בעלי המנוח לא הותיר אחריו זש"ק משום שבעיירה שלנו לא היה מקווה טהרה.

זה היה הספדה על בעלה והדברים מבהילים יש לומר לקב"ה ראה בריה שבראת בעולמך כמה מסירות נפש יש בכלל ישראל.

טהרת המשפחה זהו יסוד החיים, כמה נחת יש לקב"ה מכך שמוסרים נפש לטהרה, הקב"ה יעזור שמכאן ואילך תרבה הטהרה בישוב אזור עד כדי שנוכל לומר "קהילת קודש של עיר הקודש אזור" וזה בוודאי יקרב ביאת משיח צדקנו.

אבקש להוסיף שמי שמכהן כנשיא המרכז לטהרת המשפחה הגאון רבי מרדכי אויערבאך שליט"א הוא תלמידי ושמעתי שבגלל חולשתו נבצר ממנו להשתתף עמנו דעו כי הוא ממש יחיד בדורו, וזכויותיו הם רבות מאוד וכן של כל המסייעים בזה הרב חיים לוי שליט"א ועוד ובזכות זה נוכל לומר לקב"ה ראה מי כעמך ישראל.



הגאון רבי יעקב הלל שליט"א ראש ישיבת "חברת אהבת שלום" הביא ווארט שאמר בעבר בנוכחות מרן ראש הישיבה הגרמ"י לפקוביץ זצוק"ל שחיבב את אותו הווארט וחיבקו ונשקו על כך שלכאורה יפלא מדוע כתבה  התורה קודם "לא תטה משפ-ט" ורק לאחמ"כ "לא תיקח שחד" הלא הסיבה בגללה מטים משפט הוא כיוון שלוקחים שחד.

ואמר הגר"י הלל שליט"א שבאמת ראשית הדבר שמטים משפט הוא מתחיל בימי הנעורים בישיבה כאשר אין לומדים בעיון כדבעי ומתפעלים מדברים חיצוניים ונוצצים ולא מאמיתה של תורה ולכן ראשית כל אמרה תורה לא תטה מש-פט ולאחמ"כ אמרה – אפי' אם אתה חכם ויודע אמיתה של תורה לא תיקח שוחד כי השוחד יעוור וכו'.

והוסיף, חשוב מאוד לידע מה הקודם למה ושהטהרה היא יסוד קיומינו לידע את ה' יתברך.

הגאון רבי חזקיהו יוסף מישקובסקי שליט"א משגיח ישיבת אורחות תורה ותלמידו ומקורבו של רבינו זצוק"ל השתתף אף הוא במעמד וברך את ראשי ומנהלי המרכז לטהרת המשפחה ואת קהל המשתתפים.

הרה"ר לישראל ונשיא ביה"ד הרבני הגדול הגאון רבי דוד לאו שליט"א סיפר כי בחוה"מ פסח לפני כשנתיים וחצי עלה למעונו של הגאון הגדול רבי חיים גריינמן זצוק"ל והיה זה מס' ימים טרם הסתלקותו והדבר שהיה חשוב לגאון הגדול זצוק"ל מכל  היה לברר אצלו את ענייני המקוואות בא"י.

עוד הוסיף הגר"ד לאו שליט"א כי בפרשה מובא על המלך והיה "כשבתו" על כסאו ולא "בשבתו" כדי להודיענו שעל המלך להרגיש יום יום כאילו זהו יום שבתו על כסא ממלכתו וכך ילמד ליראה את ה' כל הימים, וכך צריך להיות בענייני הטהרה שבכל יום ירגישו כאילו הוא היום הזה אשר אנו עומדים כאן בחנוכת המקווה.

הרה"ג רבי אברהם רוזנטל שליט"א רב הישוב אזור הזכיר כי לפני כ12 שנים פקד רבינו רשכבה"ג זצוק"ל בעל אילת השחר את הישוב אזור ושם אמר כי מרן הח"ח זיע"א הטריח עצמו לוילנא בעת זקנותו ואחרי שיהודי תושב המקום בא לברר דבר שהזכיר בדרשתו אמש הח"ח אמר הח"ח "היה כדאי כל זה בשביל יהודי אחד שיתחזק".

זהו זכות גדולה, הוסיף הרב רוזנטל שליט"א שהמקווה נקרא על שמו של בעל אילת השחר ובוודאי שהדבר יתרום להמשף תנופתה ופריחתה של העיירה אזור.

בנוסף השתתפו במעמד רבנים נוספים ואישי ציבור אשר טרחו ובאו לחוג בצוותא עם תושבי אזור את חנוכת המקווה המהודר והמפואר "אילת השחר".

היסטוריה והתרגשות של ממש נרשמו עם בואו של רשכבה"ג מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי שליט"א לכבד את מעמד חנוכת המקווה, מפה לאוזן עברה השמועה בישוב על בואו המפתיע של מרן שליט"א סמוך לכניסת השבת ובתוך זמן קצר ביותר התאספו המונים מתושבי אזור על נשיהם וטפם לבוא לחזות במעמד הגדול והמרגש.

באורח נדיר ערך מרן שליט"א סיור ממושך במקווה הטהרה כאשר מרן שליט"א אינו מסתיר את התפעלותו והתרגשותו מההידורים הרבים אשר נתווספו למקווה ומהפאר הרב אשר הושקע בו, זאת, לפי הוראת מרן החזו"א כי ההידור מצווה במקווה הוא בנייתו ביופי והדר.

בעת שהותו של מרן שליט"א במקום נשא דברים נרגשים הגאון רבי יוסף יקותיאל אפרתי שליט"א ראש בית המדרש להלכה בהתיישבות וממקורביו של רבינו שר התורה שליט"א וכך היו דבריו: ברשות רבנו שר התורה, המרא דאתרא והציבור הקדוש אנו רואים שמרן שליט"א הטריח עצמו בערב שבת קודש לבוא לשמוח עמנו בשמחת גומרה של מצווה, עלינו לדעת כי המצווה הזו היא גדולה עד מאוד, מרן החזו"א ביקש להטריח עצמו ברגל לחנוכת המקווה ברמת יצחק אף שיכול היה לנסוע ברכב.

בשנת תש"ט פנה מאן דהו לרבינו ה"קהילות יעקב" וביקשו כי יבקש מגיסו בעל החזו"א שידבר עם נדיב אחד על עניין מצווה שהוא. א"ל הסטייפלר, "דע לך שגיסי אומר שכל מצווה חשובה, אך שמגיע אליו נדיב ומבקש לדעת למה לתרום, אומר לו החזו"א תתרום לת"ת או לבניית מקווה.

לאחר מכן בנוכחות רבינו שליט"א נערך מעמד "לחיים" עם משפחת התורם מייקל חמוי מפנמה ע"י הרב רחמים מזרחי שליט"א ראש מוסדות ארם צובא והרב פרג'ון שליט"א מקהילת פנמה.

שעה לא ארוכה טרם כניסת השבת הסתיים המעמד המרגש של חנוכת המקווה המהודר והמפואר לשמחת ליבם של רבני ותושבי אזור כאשר הציפייה היא כי הדבר יתרום להמשך המהפיכה הרוחנית של הישוב על אלפי המשפחות המתגוררות בו, זאת, לזכותו של מאור הגולה רשכבה"ג רבינו בעל "אילת השחר" אשר מסר נפשו להתקרבותם של עם ישראל בפזוריהם לאבינו שבשמים.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לתרום ל'טהרת המשפחה' הספרדי ולקרוא את שם המקווה חזון עובדיה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture