קרוב ל 7000 תלמידים ב19 ערים החלו לימודיהם ברשת 'שובו' שע"י החינוך העצמאי

יו"ר ועדת הכספים סגן יו"ר הכנסת וצמרת הרשת בפתיחת שנה"ל בביה"ס של 'שובו': קרוב ל 7000 תלמידים עולים וותיקים ב 19 ערים החלו את לימודיהם ברשת החינוך והקרוב 'שובו' שע"י החינוך העצמאי • צילומים: אלי איטקין ודובי קורן

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מנכ"ל הרשת הרב חיים מיכאל גוטרמן; 'בשנת ה'כח' לרשת אנו ב"ה עם 78 גני ילדים, בתי"ס יסודיים, חטיבות ביניים ותיכונים, מהם חמישה חדשים. כאלף תלמידים חדשים ופרויקטים חינוכיים תורניים חדשים' * ח"כ הרב משה גפני וראש עירית ראשל"צ ביקרו בביה"ס 'שובו' בעיר כולל בבי"ס על יסודי החדש * ח"כ הרב ישראל אייכלר באשדוד: 'שובו משלימה את; 'שובו אלי ואשובה אליכם' ו'השיבנו ה' אליך' – בקליטה מרשימה של ילדים מבתים איכותיים שחזותם אצילות נפש יהודית וטוהר מידות' * היסטוריה ברשת; חניכת 'שובו' בת ים הפכה למנהלת ביה"ס בו החלה את צעדיה הראשונים ביידשקייט

 

'נפלה בידי הזכות האדירה לפתוח אתכם את שנה"ל תשע"ט לילדי 'שובו' שע"י החינוך העצמאי וכולי תקוה שכשם שכאן אנו רואים את ההתפתחות המרשימה והוספת ספסלים בבית הספר המרשים של הרשת החשובה הזו לחינוך וקירוב שנוסדה ע"י מרנן ורבנן גדולי ואדירי התורה זצוק"ל ויבדלח"א, כך נזכה לראות בכל בתי הספר של הרשת שתזכה למשאבים הנדרשים להתקיים להתפתח ולגדול בעז"ה – כך אמר יו"ר ועדת הכספים וידיד נפש של 'שובו' ח"כ הרב משה גפני בפתיחת שנה"ל בביה"ס 'שובו' בראשון לציון. בביקור השתתפו; ראש העירייה מר דב צור. נציג 'קרן וולפסון' שסייעה רבות לפתיחת התיכון הרב יוסף שולמן. אישי ציבור הורים ותלמידי בתי הספר.

את הביקור פתחו האישים בבית הספר היסודי של 'שובו' הסמוך שם קיבלו את פניהם מנהלי ביה"ס היסודי והתיכון הסגל החינוכי. הם שוחחו עם תלמידים והתרשמו מאיכות התלמידים ומהעבודה הנפלאה הנעשית ע"י הסגל. התלמידים סיפרו בגאווה כי במהלך החופש הגדול הם לא 'פספסו' תפילה אחת וכי השמחה שלהם גדולה לשוב לספסל הלימודים ב'שובו' שכן 'זהו בתינו השני'. ראש העיריה מר צור הבטיח כי ימשיך בסיוע העירוני לפיתוח ביה"ס ולשיפוצים הנדרשים. הרב גפני הודה לצור על סיועו בעבר ו'על העתיד'.

ביום שלישי ביקרו בבית הספר 'שובו' בעיר אשדוד סגן יו"ר הכנסת ח"כ הרב ישראל אייכלר ומנכ"ל הרשת הרב חיים מיכאל גוטרמן. המשתתפים נכנסו לכיתות ושוחחו עם התלמידים. בפני המשתתפים הציגה מנהלת ביה"ס הג' מלכה שיינין את ההתפתחות המרשימה של ביה"ס הודות לסיוע של העירייה וחבריה. הגב' שיינין סיפרה לאורחים על פרויקט מיוחד אותו החלה להפעיל בביה"ס בשיתוף ארגון 'יעזורו' כאשר במסגרתו מגיעים לביה"ס אברכים בכל יום שישי ולומדים עם תלמידים נבחרים בחברותא בעיון. 'הם סיימו כבר מסכת אחת בטקס מרגש בבני ברק' – ציינה בסיפוק רב.

הרב אייכלר שצפה יחד עם התלמידים במצגת מרתקת אודות הימים הנוראים והלכותיהם מפי המחנך הרב אריאל צלניקר אמר כי 'שובו' משלבת את הפסוקים הנפלאים האקטואליים במיוחד בימים אלה. הקב"ה מבקש מכלל ישראל; 'שובו אלי ואשובה אליכם' וכלל ישראל מבקש מהקב"ה; השיבנו ה' אליך ונשובה'. אתם בעבודתכם החשובה משלבים את שני הפסוקים הללו לשליחות המיוחדת שלכם לחינוך ילדי ישראל בקליטתם המרשימה של ילדים מבתים איכותיים שחזותם אצילות נפש יהודית וטוהר מידות'

הרב גוטרמן אמר כי 'כשאני שומע את ילדי החמד הקוראים שמע ישראל והמתחנכים בדרך הנפלא של בית ישראל לדורותיו הם נוסכים בי את הכח להמשיך להתמודד בקשיים המורכבים של הרשת. הוא הודה נרגשות לח"כ גפני על מסירותו הבלתי נלאית לסיוע לרשת ו'לכם ח"כ הרב אייכלר שתמשיכו לסייע לנו גם בעתיד במגוון הדרכים שיש בידך. כולנו זוכרים את הופעתכם המרשימה בכנס ידידי 'שובו' בארה"ב ואת מכתבו של כ"ק מרן האדמו"ר מבעלזא שליט"א על רשת 'שובו".

יצוין, כי במהלך השבוע ביקרו חברי וסגל הנהלת 'שובו' בבתי הספר ברחבי הארץ. בביקורים השתתפו בין היתר סמנכ"ל הרשת הרב דוד איבגי, מפקח הרשת הרב ניסן קפלן, חברי צוות הפיתוח החדש של שובו: הרב מרדכי בוטרמן, הרב שלמה הלפרין והרב יעקב קניג, ואיש היח"צ של הרשת איתן הימלשטיין.

נשיא הרשת אב"ד בביה"ד לונדון מראשי 'ועידת רבני אירופה' הגאון רבי יונתן אברהם שליט"א שיגר מכתב ברכה לתלמידי 'שובו' לקראת פתיחת שנה"ל תשע"ט.

רשת 'שובו' מונה בפתיחת שנה"ל תשע"ח קרוב ל 7000 תלמידים בבתי ספר יסודיים תיכונים וחטיבות ביניים גני ילדים ב 19 ערים ברחבי הארץ. לרשת נוספו השנה קרוב ל 1000 תלמידים רובם בכיתות א', כיתות גן וחטיבות הבינים. חטיבות בינים חדשות נפתחו השנה במוסדות הרשת ברחבי הארץ, וזאת הודות גם לסיוע של 'קרן וולפסון'. בנתניה נפתח השנה בי"ס תיכון לבנות. בנצרת עילית נחנכה חטיבת ביניים ובראשל"צ, כאמור, נפתח תיכון חדש לבנים. הרב גוטרמן הודה במיוחד לרב אברהם גרינבוים, יו"ר קרן וולפסון על סיועו בפתיחת התיכונים החדשים, ושיבח את שיתוף הפעולה הפורה בין 'שובו' והקרן. הוא אף ציין כי לאחרונה נפגש עם הרב גרינבוים ועם ראשי 'שובו' וקרו וולפסון בארה"ב, ויחד גיבשו את המשך המיזם המשותף בין הגורמים, באופן חזק ופורה אף יותר מבעבר.

הרב גוטרמן אמר כי גם בשנה זו למרות הקשיים הרבים פתחנו חמישה מוסדות חדשים ובשנת ה'כח' להקמת הרשת אנו מונים ברוך השם 78 מוסדות בכל רחבי הארץ וכי גם השנה מפעילה הרשת בשיתוף עם קרן וולפסון תוכניות קירוב רבות לתלמידים והוריהם בתחומים רבים. הרב גוטרמן סיפר כי 'השנה זכינו להיסטוריה בקנה מידה. מונתה מנהלת בית ספר של 'שובו' בבת ים מי שהייתה חניכת ביה"ס. הגב' אתי מושייב. הודות לקשר העמוק של גב' מושייב עם מנהלת ביה"ס דאז גב' דבורה סופר והמפקחת גב' ברכה וינברגר,  זכתה להמשיך בסמינר בית יעקב ולהינשא לאברך וכיום ברוך השם שזכינו והיא תנהל את ביה"ס בו החלה את צעדיה הראשונים ביידישקייט'.

 

 

 

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כמו שהח"ח זצ"ל ניבא להגר"א ואסערמאן זצ"ל הי"ד שאחרי המלחמה על אף בעיות של מערכת פושעי ישראל 'ציונים' הויו של 'ו'היה קודש היא לומר שיהיה מהפכה בעם ישראל לחזור בתשובה בארץ הקודש!
מפי הגרא"ז מעלצער זצ"ל

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture