אלפים במעמד המסוגל שע"י "רינה של תורה" בליל הושענא רבא

המוני אנשים, נשים וטף הגיעו להשתתף במעמד הגדול והנורא של "רינה של תורה" שנערך בליל הושענא רבה בשריד בית מקדשנו לפני התיבה העתיר ברגש הגאון הצדיק רבי בנימין פינקל שליט"א, הגאון הגדול רבי אביגדור נבנצאל שליט"א נשא דברי התעוררות וראש הכוללים הגאון רבי מרדכי ליבר כהן זעק את קבלת עול מלכות שמים מרן שר התורה שליט"א הצטרף ממעונו לתפילה הנוראה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד

לבקוע השער בעת נעילת שער: אלפי המוני בית ישראל, אנשים נשים וטף נטלו חלק במעמד הגדול והנורא ובקעו שערי שמים מול שריד בית מקדשנו, במעמד התפילה הנודע בסגולתו וכוחו הנערך ע"י רשת הכוללים 'רינה של תורה', בליל הושענא רבא בחצות הלילה, העת הנוראה המסוגלת לפתיחת שערי שמים לישועה בעת חיתום דין.
המעמד המרטיט הנערך פעם אחת בשנה נודע כסגולה הבדוקה והמנוסה לפליטת ישועה. מופתים רבים נודעו מקרב השמות שהוזכרו במעמד תפילה זה שנערך לאחר סדר לימוד רצוף ללומדי "רינה של תורה".
כמידי שנה, התקיים המעמד המסוגל בליל חיתום הדין בהו"ר ע"י מאות עמלי התורה. לאחר שמאות עמלי תורה לומדי "רינה של תורה" למדו ג' שעות רצופות בתענית דיבור מול מקום המקדש בהיכל בית המדרש צילו של היכל ובשעת חצות נגשו ההמונים לשריד בית מקדשנו הכותל המערבי.
קודם המעמד נשא דברי חיזוק התעוררות הגאון הגדול רבי אביגדור נבנצאל שליט"א בגודל מעלת יום חיתום הושענא רבה שרק ספרי חיים פתוחים בו מזה שאומרים בו שירה. ב"רינה של תורה" נערכו מראש עם אלפי חוברות סדר התפילה המסוגל כהוראת ליבם של ישראל זצוק"ל שהודפסו עבור משתתפי המעמד.
לאחר סדר הרצופות החל מיד מעמד התפילה, לפני התיבה העתיר ברגש הגאון הצדיק רבי בנימין פינקל שליט"א מראשי ישיבת מיר. ראש הכוללים הגאון רבי מרדכי ליבר כהן העתיר בפסוקי קרע שטן וזעק בקול ובהתעוררות את קבלת עול מלכות שמיים כשההמונים מצטרפים אליו בהתעוררות עצומה.
במעמד השתתפו כ-300 לומדי "רינה של תורה" תלמידי חכמים מובהקים, שהעתירו יחד עם האלפים שהתקבצו מכל רחבי הארץ וכן בעזרת הנשים מעבר למחיצה. לאחר מעמד התפילה המיוחד הוקראו ברגש ובתחינה כל הקוויטלך של המצפים לישועה על ידי גדולי ישראל שהשתתפו במעמד ולאחר מכן עברו ההמונים להתברך מפיהם.
יצוין כי המונים ביקשו עד הרגע האחרון לצרף את הקוויטל שלהם לאלפי הקוויטלך שכבר נערמו במשרדי "רינה של תורה" עוד קודם חג הסוכות. עם ישראל הזקוק לישועה רצה להצטרף לרשכבה"ג מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי שליט"א שצירף את הקוויטל שלו למעמד וכתב בכתי"ק: "הנני מצרף בזה שמי להיכלל בתפילת הרבים בעת רצון המסוגל ליל הושענא רבה בחצות הלילה, המתקיימת על ידי 'רינה של תורה', להעתיר ברחמים להיפקד ולהיחתם לטב ולחיים אני וכל בני ביתי לזכות לישועה ולברכה בכל העניינים". מרן רשכבה"ג אף הוסיף בכתב יד קדשו את בקשתו הנוראה: "שיתנו לי ללמוד ושיהיו לי בנים צדיקים". כמו כן, מרן שר התורה הצטרף ממעונו לתפילה הנוראה והעתיר בתפילה לישועה עבור תורמי "רינה של תורה".
על אף העומס הרב והגדול מהצפוי, ב"רינה של תורה" מסכמים בסיפוק רב את הצלחת המבצע המורכב של מעמד התפילה. "זכינו להיות שלוחי עמך בית ישראל להעתיר בבקשה ובתחנונים עבור כל צרת יחיד ויחיד", אומרים בהנהלת הכוללים. "כל מי שהיה במעמד התפילה, וראה ושמע את הדמעות וההתרגשות, הרגיש בחוש ששערי השמיים נפתחים לקול השוועה האדירה שנשמעה בהם לישועת המצפים להקמת בית בישראל, ובס"ד נשמע ונתבשר בשורות טובות בקרוב".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture