אלפים הגיעו להשתטח על ציון בעל ה'קדושת לוי' מבארדיטשוב זי"ע ביום ההילולא

מוסדות "תפארת ברדיטשוב וסביבותיה" אירחו אלפי יהודים מכל העולם שהגיעו להשתטח על הציון הקדוש ביום ההילולא • בוועד המארגן של המוסדות בנשיאות הגרי"י ווירצבערגער שליט"א אב"ד בארדיטשוב, מסכמים בסיפוק רב את המבצע לקליטת האלפים שהגיעו מרחבי העולם היהודי לשפוך שיח על יד ציונו הק' של סנגורן של ישראל.

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

208 שנים להסתלקותו של הרה"ק בעל ה'קדושת לוי' מבארדיטשוב זי"ע

מוסדות "תפארת בארדיטשוב וסביבותיה", פועלים כבר קרוב לשלושה עשורים בעיר בארדיטשוב ובאוקראינה כולה, בהפצת יהדות וקירוב אחים, לשמו ולזכרו של בעל ה'קדושת לוי' זי"ע. במשך כל השנה, כל יהודי המגיע לבארדיטשוב מוצא במוסדות "תפארת בארדיטשוב", מקום אירוח חם, שתייה חמה, מיני תרגימא, מקווה טהרה והיכל התפילות. לשיא מגיע האירוח בימי ההילולא של הרה"ק מבארדיטשוב זי"ע, אז מגיעים אלפים לפקוד את הציון הקדוש ואת מתחמי האירוח וכמידי שנה, העמידו במוסדות לרשות האורחים גם עתה מערך לוגיסטי מיוחד ומורכב של 'הכנסת אורחים', בכדי לקלוט את הציבור הגדול בהרחבת הדעת.

ההכנות להילולא החלו כבר בעיצומם של עשרת ימי תשובה. הוכשרו שטחים והוקמו אוהלים, ובמטבח המאובזר הכינו את סעודת ההילולא בהרחבה גדולה, אפו ובישלו בשפע עצום, זאת כדי לקבל את פני המתפללים הרבים, בסבר פנים יפות ובמוצרי מאכל ומשתה כיד המלך. בוועד המארגן מציינים בהתפעלות את הסיעתא דשמיא שליוותה אותם בארגון המערך העצום, זאת למרות הקשיים הטבעיים המתעוררים מטבע הדברים בארגון שכזה בארץ זרה.

שלטים מאירי עיניים מטעם מוסדות "תפארת בארדיטשוב וסביבותיה" תלו בחוצות העיר וכיוונו את המוני הבאים אל בית העלמין הישן והציון הקדוש שבו, ואל מתחמי התפילות והכנסת האורחים שהוכשרו על ידי המוסדות. צוותות מטעם "תפארת בארדיטשוב" קיבלו את פני הבאים והגישו בפניהם שתיה חמה וקרה, מיני תרגימא, פת שחרית וסעודת הילולא בשפע במיטב המסורת. מתחם מיוחד הוקצה לבית יעקב אלו הנשים.

כהפקת הלקחים ממה שאירע השנה בציון הקדוש בליזענסק, נבנה מתקן בטיחותי מיוחד להדלקת נרות. כן חולק השנה על ידי "תפארת בארדיטשוב", ילקוט תפילות מיוחד מבעל ההילולא ושאר תפילות.

מתחם הכנסת האורחים של "תפארת בארדיטשוב" העמיד לרשות הציבור מתחם מיוחד לתפילות, מאובזר ומחומם, כדי שציבור המתפללים יוכל להתפלל את תפילות היום במתינות וביישוב הדעת, סמוך ונראה לציון הקדוש. החל מתפילת ותיקין, התקיימו מניינים בזה אחר בזה, שחרית מנחה וערבית.

ב"תפארת בארדיטשוב" אף הכינו מקום תפילה ראוי עבור הכהנים במתחם המוסדות, בשל בעיות הלכתיות הנעוצות בכביש ובחצר בית העלמין הישן.

המתפללים זכו זו השנה השנייה להשתמש במקווה הטהרה החדש, מהמפוארים ביותר במזרח אירופה, שנבנה והוקם עם כל ההידורים ההלכתיים במתחם המוסדות סמוך ונראה לציון הקדוש. אלפי המתפללים זכו לטבול בטהרה ללא תשלום במשך ימי ההילולא. הפעלת המקוה החדש התקבלה בקורת רוח בשמחה ובהתרגשות מרובה בקרב ציבור משתתפי ההילולא, שכן הדבר איפשר לחסידים ואנשי מעשה לטבול ולהתקדש לפני שהם פונים להתפלל במקום הקדוש הציון המצוינת, ולאחר שיוצאים מבית העלמין.

רגשי קודש מיוחדים ליוו את המתפללים בתוככי הציון הקדוש. דמעות של תפילה התמזגו עם תלילי ניגוניו הקדושים של בעל ההילולא, והמוני יהודים פרקו את מטעניהם הנפשיים סמוך לציון הקדוש בתפילה לאדון כל הנשמות רבון כל המעשים, שיחוס וירחם על פליטת עמו ישראל. יחד אמר כל הציבור את פרקי התהלים ואמירת י"ג מידות של רחמים ולאחר מכן בשמחה של מצוה יצאו בריקוד של מצוה על ישועת ה' שתהיה כהרף עין.

מטעם המשטרה המקומית בשיתוף "תפארת בארדיטשוב" הופקדו מאבטחים כדי להגן על שלום וביטחון המתפללים והאורחים במשך כל ימי וארועי יומא דהילולא.

עם ערוב ימי ההילולא הסבו ההמונים לסעודת ההילולא במתחם הכנסת אורחים של "תפארת ברדיטשוב", בראשותם של מרנן האדמו"רים והרבנים שליט"א. במרכז סעודת ההילולא אותה הנעימו כלי זמר בנעימותיו של בעל ההילולא ועוד ניגוני קודש, נשא דברים הגרי"י ווירצבערגער שליט"א אב"ד בארדיטשוב שגולל את הסיעתא דשמיא המלווה אותו בפיתוח חיי היהדות ובהבערת גחלת היהדות במרחבי אוקראינה הקפואה לזכרו של סנגורם של ישראל זי"ע, ובהקמת המתחם הגדול להכנסת אורחים למלא את צרכיהם של הפוקדים את הציונים הק' בבארדיטשוב, הן ברוחניות בהקמת מתחמים לתורה ולתפילה ובבניית המקווה המפואר, והן בגשמיות בהעמדת אוכל ושתייה למען האורחים.

אלפי האורחים הודו בכל פה למשמשים בקודש בבארדיטשוב, העסקנים היקרים שקיבלו את פניהם ואירחו אותם בסבר פנים יפות, מתוך תפילה ותקווה שיתקבלו התפילות לרחמים ולרצון לפני אדון כל.

 

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
8 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

איזה הפקה ואיזה השקעה עלה לו מליונים והנה בנו הצדיק יהושע מקריית צאנז אה ברוך שמסר עולמו לשומרים

ביי אלע קברים גיט מען היינט קוגל!!

ביי וועלכע קבר גיט מען יעצט צו עסען?

בכל מקומות הקדושים נותנים היום טשולנט וקוגל, מלבד בכותל המערבי, כי שמה הסאטמארים אינם מגיעים!!!

אל תלעג הייתי שם ראינו שם אנשי צורה כמו גאב"ד מאקווא שליט"א האדמו"ר מדינוב שליט"א אב"ד ערלוי בני ברק שליט"א ועוד ועוד שאיננו זוכר כעת , ועוד רבעים מעמך בית ישראל הבאים להתרפק על ציוני של סנגורם של ישראל, ככה שאל תהפוך את העליה לציון כמקום של רעתנות כך שאל תהפוך מעמד נורא הוד כאילו מקום של בילוי ושל תאות אכילה ח"ו

לא להאמין לראות היום אנשים כאלו שדואגים רק לאנשים שיהיה להם טוב ונוח אין היום עוד כזה מקום {כמעט} כזה השקעה אדירה איזה מקווה מפואר ביותר אם חימום תת קרקעי ובחינם איזה פאר ואיזה הדר ממש הכל יש שמה מגבות וכולי איזה אסטטי איזה יופי והכל מכל הלב ובחינם מי שבנה את זה או מי שעומד מאחורי זה בטוח הוא אדם מאד מאד צדיק ונחבא אל הכלים כי לא ראית שמה אחד שמסתובב שמה כמו בעל הביית ממש שכרם רבה מאד השם ישלם לכם ככל גמולכם הטוב

שמעתי שכמה אנשים צעירים הרימו את כל הפרויקט שמה אם מישהו יודע מי זה שיפרסם זאת כדי שיקבל שכרו משלם

לך משה זה נכון כמה אברכים צעירים נמרצים עשו את כל זאת ללא תמורה כלל מי זה אני לא יפרסם אבל מדובר בכמה אברכים תלמידי חכמים שעשו זאת לשם שמיים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture