משדה התעופה ועד למעמד המרכזי: מסע ההכתרה במלבורן

רב חדש לקהילת עדת ישראל - הגאון הגדול הרב שלמה הכהן קאהן שליט"א. מעמדים מפוארים לאורך השבוע בקבלת פניו והכתרתו המרוממת למשרת הרבנות הגדולה • סיקור מיוחד ממלבורן שבאוסטרליה

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הכל התחיל לפני יותר מחצי שנה, עת נפרדו בני הקהילה מרבם הנערץ והישיש הגה"צ הרב אברהם צבי הלוי בעק זצוק"ל שעלה לארץ עשרה ימים לפני הסתלקותו לשמי רום. מעמד מרטיט ומרגש היה אז בשדה התעופה של מלבורן רבתי, הגוים שעמדו בסביבה נדהמו מהכבוד הרב שחולקים למנהיג העדה, מעולל ועד איש שיבה הילכו כולם בשעות המאוחרות בלילה ללוות את רבם בעלייתו לארץ ישראל.

כעת זכו הם לחדש את המלוכה ולצאת לקבל את פני ממשיך הדרך, הרב הגאון הגדול, שפסקיו והוראותיו נלמדים בעיון בהיכלי הכוללים, ואלפי אברכים הוסמכו על ידו לרבנים ומורי הוראה ידועי שם, הלא הוא הרב הגאון רבי שלמה הכהן קאהן שליט"א, תלמידו חביבו של מרן פוסק הדור הגר"ש וואזנער זצוק"ל. ממאטרסדוף שבירושלים שם כיהן הוא כדומ"ץ וראש כולל, עבר הרב לכהן פאר בקהילת עדת ישראל מלבורן, להמשיך את המורשת היפה של אחת הקהילות הבודדות שעדיין נשארו על מתכונתם של קהילות יוצאי הונגריה בדרכי החת"ם סופר ותלמידיו זי"ע.

החיפושים אחר המנהיג על העדה נמשכו כמה חודשים, לא קל למצוא את האישיות המתאימה והמכובדת הזאת שתסכים לעבור להתגורר בסוף העולם. אבל כי לא יטוש ה' את עמו, נמצאה בסוף המרגלית היקרה. גדולי ישראל המליצו לראשי הקהילה על הגר"ש קאהן שליט"א, ואלו מיד קמו ונסעו ללא שהיות לאר"י להידבר עמו ולתהות על קנקנו.

בשבת פרשת וישלח, הופיע הגר"ש קאהן לתקופת 'פראבע' בקהילה, הוא נשא מדברותיו בגאון וביקר בכל מוסדות הקהילה, הכשרות, החינוך וכו'. שבוע לאחר מכן, נערכו הבחירות כמיטב המסורת של קהילות הונגריה העתיקות. חברי הקהילה הנרגשים באו להביע תמיכתם ולתת את קולם למען בחירתו של הרב החדש. מיד עם הישמע התוצאה על בחירתו של הרב ברוב מוחץ, מצאו עצמם מתפללי בית הכנסת בריקודים סוחפים ובשתיית לחיים. מיני אז נכנסו ההיערכויות להילוך גבוה.

קבוצה מיוחדת של עורכי דין ופוליטיקאים מהשורה הראשונה עבדו קשות וניצלו את כל קשריהם למקסם את זמן ההמתנה ולהביא את הויזה הנדרשת למען בואם של הרב והרבנית להתגורר בעיר. התוצאות נשאו פרי, ברשויות ההגירה הבינו כי הפעם מדובר במשהו קריטי – עיר שנשארה ללא מורה דרך, ואכן לאחר כחודשיים התקבל האישור המיוחל בתרועות שמחה עצומים.

ראשי הקהילה מינו על אתר קבוצת אברכים נמרצת שיהוו את 'הוועדה המכינה' לתקופת בואו של רבם החדש ולתכנון כל המעמדים המפוארים כראוי לכבודה של תורה. הוועדה הצליחה מעל ומעבר, חברי הקהילה התגייסו עם סכומי עתק למען כל ההוצאות הרבות שבתקופת נשיאותו של רבם, ומשם קצרה הדרך להתארגנות מסיבית לקראת הזמן הגדול.

צוותות מיוחדות חילקו ביניהם את התפקידים, ממציאת בית נאה למשכן בו את הרב, ריהוט נאה וכל הנלווה, עד לישיבה עם קציני המשטרה בנוגע לסגירת הכבישים בימי האירועים וענייני הבטיחות, שלטי החוצות, הדגלים וכן הלאה. וכמובן מעל כולם תכנון וארגון האירוע הגדול בהיסטוריה של קהילת עדת ישראל בהכתרתו הרשמית של הרב החדש לקהילה.
***

לפני כחודש, כבר התחילו להרגיש את האווירה ברחבי העיר, שלטי חוצות ענקיים ומעוצבים בפאר והדר נתלו בראש כל חוצות, על שער בית הכנסת המרכזי של עדת ישראל במלבורן נבנה שער ענק מדהים ביופיו, שילוב של אורות וגוונים בתלת מימד, כשעיקרו מעליו – כתר ענק שמסתובב ומאיר בשלל צורות וצבעים. לוח מודעות ענק נפרס לאורך קיר שלם בתוך בית הכנסת לעדכונים שוטפים ליידע את הציבור לגבי פרטי התוכניות ושלל האירועים בסדרי ימי השמחה הבאים עליהם, והעיר מלבורן צהלה.

כשבוע לפני בואו של הרב החדש הופיע בעיר מלבורן אורח מיוחד שבא מליקווד שבארה"ב לכבוד החגיגה הגדולה. הלא הוא הגאון הגדול פה מפיק מרגליות הרב משה שמעון וואזנער שליט"א נכדו חביבו של מרן פוסק הדור הגר"ש וואזנער זצ"ל, ובנו של מרן הגאון רבי חיים וואזנער שליט"א. – שהוזמן להיות נואם הכבוד במעמד ההכתרה של הרב החדש. בשבת אחה"צ, הוא נשא דברים מלהיבים איך צריכה העיר להתכונן כראוי לבואו של מנהיגם. הציבור היה להוט אחר דבריו שבעצם היוו את נקודת הפתיחה של המעמד הנשגב והענק שמלבורן חוותה ביום שלישי השבוע במלון מפואר ורב רושם, מטובי פארי האולמות של עיר הבירה מלבורן. אנשים עם זקן לבן ארוך לצד אברכים שזה עתה התחילו לחוות את חיי הקהילה התוססים התנדבו במרץ למען השלמת המעמד המיוחד הלזה.

עסקני הקהילה הגדילו עשות כשהחליטו שלכבוד המעמד הגדול ייפתח ארגון חדש בשם 'חבורת לומדי תורה' שבו יתאחדו בני הקהילה ללימוד עמוד גמרא יומי קבוע וייבחנו עליו מידי חודש. הקמפיין עבר לפסים מעשיים ועתה נוספו שלטים הממריצים את הציבור להתכונן לקראת ייסוד הלימוד הקבוע הזה, חברותות נקבעו, שיעורים חדשים התייסדו וכולם חיכו לרגע הגדול בו יתחילו את מסכת ברכות בראשות הרב החדש.

***

ראשי הקהילה עצמם לא יכלו לעצור ברוחם מן המחשבה שהם לא יצאו לקראת רבם להביאו אליהם בעצמם. לאחר דין ודברים הוחלט פה אחד שהרב יסע ראשונה לעצירה בעיר סידני למנוחה של כמה שעות, ולשם יצאו ראשי הקהילה להביאו אליהם בטיסתו למלבורן.

במוצאי השבת הקודמת יצא הגר"ש קאהן מביתו שבירושלים לאחר עשרות מסיבות פרידה שארגנו לו מכל הארגונים שבראשם עמד, תלמידיו התקשו להיפרד מרבם הנערץ, אבל גדולי ישראל הורו לו שזה תפקידו והרב סבר וקבל.

ביום שני בבוקר נחת הגר"ש קאהן בסידני שבאוסטרליה, שם המתינו לו קבוצה מראשי הקהילה שכבר נסעו לסידני ביום ראשון בערב לקראת המעמד המרגש. לאחר תפילת שחרית מרוממת ומנוחה של שעה קצרה במלון מפואר בסידני. יצאה הקבוצה בראשות הרב, הרבנית ופמליית ראשי הקהילה לטיסה הבאה לכיון העיר מלבורן.

בשדה התעופה של טיסות הפנים נדחפו אותה שעה מאות רבות מבני הקהילה, אנשים ונשים שבאו להקביל פני רבם ולתת ברכת שלום ראשונה. ההתרגשות אחזה בכל, אפשר היה לחוש את המתח בידיים. הגויים המבקרים פערו פה לנוכח הסדר המופתי והקידוש השם איך שעמדו אנשים ונשים כל אחד בצד אחר לקבל פני הרב והרבנית בכל הכבוד הראוי.

בשעה היעודה, עת נחת המטוס על מסלולו, כבר פצחו הצעירים בשירת איתנים של 'ימים על ימי מלך תוסיף'. ההתרגשות באה לשיאה כשראו את כבוד רבם עומד על מפתן השרוול ונכנס לאולם מקבלי הפנים. השירה והאווירה היו מרוממים מאין כמותם, שמחה מלאה כל לב, הנה שוב יהיה לנו מנהיג ומורה, מדריך ומכוון, דעת תורה שתנהל את העיר על מי מנוחות.

משדה התעופה יצאו ההמונים לכיוון איזור ריפונלי – האיזור היהודי של מלבורן הבירה. שם כבר המתינו הילדים לובשים בבגדי שבת ומעוטרים בדש מיוחד שהופק לכבוד התהלוכה המהודרת – שורות שורות של תינוקות של בית רבן, הגדולים אוחזים בלפידי אש והקטנים יותר מנופפים בדגליהם לכבוד התורה.

מה נהדר היה מראה כהן בבואו של הרב שליט"א לתחילת התהלוכה ברחובה של עיר לכיוון בית הכנסת הגדול של קהילת עדת ישראל. השירה המרגשת של מאות הילדים נקיי החטא ששרו בדבקות גראמען מיוחדים על השיר 'ברוך הבא בשם השם' ייחקק לעד בתודעתם של המשתתפים. שיעור חי בנתינת כבוד לתורה ובנשיאת ראשי עם מנהיגי ישראל להכתירם בכבוד הראוי. שטיחים נפרסו לאורך הכניסה של בית הכנסת עד אמצע הרחוב, שלטים נישאו בגאון אל מול פני ההולכים בראש התהלוכה, ומשאית של תזמורת מיוחדת הלהיבה את הציבור שהתרומם טפחיים מעל הקרקע.

בתוך בית הכנסת, התיישבו כולם למעמד מסיבת קבלת פנים רבתית, שם עברו כל בני הקהילה מנער ועד זקן לברכת 'שלום עליכם'. שעה ארוכה עברו בני הקהילה ולחצו את ידו של הרב כשהוא מוסיף ברכה לכל אחד. לבסוף ביקש הרב לומר כמה מילים והוא בירך את בני הקהילה בחום, כשהוא מוסיף שבמדינות הונגריה היו ידועים היהודים כיותר אמידים מעמיתיהם בפולין, וצדיקים אמרו שזה הגיע להם בזכות שכיבדו יותר את הרבנים ולומדי התורה, ובכן בירך הרב את בני עירו שבזכות כבוד התורה הגדול יזכו גם הם לשפע קודש בכל ענייניהם. לאחר מכן התכבד הרה"ג רבי רפאל מנחם שטרנבוך שליט"א חתנו של הרב לשאת את דבריו, הרב שטרנבוך הגיע במיוחד מאר"י להשתתף במעמד המיוחד והוא הביע את רגשי לבו ההומים ואת תודת כל המשפחה על קבלת הפנים החמה ועל הכבוד הראוי שנתנו לכבוד התורה.

***

ביום המיוחל, יום שלישי שנכפל בו כי טוב, בשעה 7 בערב, לא נמצאה נפש חיה בכל רחבי האיזור היהודי, הציבור כולו, גברים ונשים עשו את דרכם לכיוון האולם המפואר שנשכר באדיבותם של בני הקהילה שהוזילו מכספם לכבוד התורה, לערוך את האירוע במיקום ענק ומפואר, שכמוה לא היה במלבורן.

חיש מהר נתמלא האולם, כאלף נפשות יושבים ומצפים בכליון עינים לכניסתו של הרב לאולם. בימת הכבוד הארוכה הייתה מלאה עד אפס מקום ברבני העיר מכל גווני הקשת, אף לא אחד ויתר על המעמד הגדול הזה, להכתיר עליהם את הרב לקהילה החרדית הראשית במלבורן. ראשי הקהל רבני ודייני העיר, שוחטי הקהילה, ישבו לצד האורחים רמי המעלה שבאו מעבר לים להשתתף במעמד זה. בין האורחים היו גם שני בניו של הרב שליט"א וחתנו הרב שטרנבוך. כמו כן ברגע האחרון הפתיע גם תלמידו המובהק של הרב שליט"א, הגאון הרב יצחק מאיר באב"ד שליט"א, אב"ד בית הוראה 'קנין תורה' שבא לכבד את רבו ברגעיו הגדולים.

באחד פרצה המקהלה בשירה אדירה והרב נכנס. מיד לאחר שהובא בפניו ספל לנטילת ידיים, פתח המנחה הנכבד – הרה"ח הנכבד ר' יצחק יעקב פריעדמאן שליט"א מגדולי ראשי העסקנים המיוחדים בעיר – את המעמד בציינו שנתאחדו כאן שלושת עמודי העולם, שכן כתר תורה יינתן לרב, עבודת השם יתעלה מכאן בהתייסדותו של הלימוד היומי הקבוע, ועמוד הגמילות חסדים להביע רגשות הכרת הטוב לכל הנדיבים שכל השנים עומדים לצד הקהילה בדמים יקרים להגדיל תורה ולהאדירה.

ראשון התכבד לפתוח את המעמד, ראש תלמידי החכמים של מלבורן, מגיד מישרים נפלא ומחנך גדול רבות בשנים, הגאון הרב שמעון אופמאן שליט"א שבמתיקות דבריו ונועם לשונו הסביר את מטרת נשיאת הרבנות בקהילה היקרה, שעיקר רצונם של בני הקהילה הוא לעבוד את השם תחת דעת תורה ברורה שתכוון את דרכם.

לאחר מכן התכבד דומ"ץ הקהילה הגאון הגדול הרב יהודה כץ שליט"א חתנו של רבה הקודם של מלבורן הגה"צ רבי אברהם צבי בעק זצ"ל לשאת את דבריו. הדומ"ץ בירך ברכת 'כהני מסייע לכהני' את הרב שליט"א שיוכל להעלות את קרנה של הקהילה, והאריך בדבריו במעלת הקהילה הקדושה שהונהגה על ידי הרבנים הגאונים זצ"ל ובמיוחד עבותות האהבה שהיו בין חותנו הגדול זצ"ל לבין אנשי הקהילה, ופירש בטוב טעם את הפסוק 'אם חומה היא נבנה עליה לוח כסף' שעתה יוסיפו ויבנו את וישמרו את דרך ה' תחת הנהגתו של הרב שליט"א.

סדרת הנאומים המשיכה עם ראש הקהל הנכבד הרה"ח רבי בנימין קאפפעל הי"ו שכבר יותר משלושים שנה מחזיק את הקהילה כולה על כתפיו ונושא בעולה הכבד. ראש הקהל הודה להשי"ת במילים חמות מלאי שמחה על הזכיה היקרה בכתר התורה כתר הכהונה וכתר המלכות ועליהם כתר השם טוב שזכו להמליך על הקהילה.

האווירה באולם הלכה והתעבתה, הרגש גאה ועלה עם הקראת שמות הנדיבים, תומכי הקהילה לאורך השנים שעלו לבימת הכבוד לקבל גביע כסף מאת הרב בצירוף ברכתו האישית. המנחה הנכבד סחט דמעות מהציבור כשסיפר סיפור מפעים על הרושם שעושה זכות החזקת התורה על כל הקהילה.

בד בבד הוענקו תעודות הוקרה מפוארים לראש הקהל ר' בנימין הי"ו, וליו"ר הקהילה הגבאי המסור הרה"ח ר' משה פרידמן הי"ו שכל רוח הקהילה והצלחתה תלויה בו. וכן לאחיו היקר ר' בנימין פרידמן הי"ו שידיו רב לו בבניית ושיפוץ בית הכנסת באופן מפליא ביד אמן. ואחרון חביב למנהל הגשמי של קופת הקהילה הרה"ח ר' אהרן הכהן שטרסר הי"ו.

עוד ניתנה תעודת הערכה מיוחדת לעמוד התווך שלקח על עצמו את כל הוצאות הארגון החדש 'לומדי תורה' בהענקת תמריצים מיוחדים לנבחני העמוד היומי, ה"ה הרבני המפואר ר' מאיר חיים שפיגלמאן הי"ו מחשובי ונכבדי הקהילה.

לאחר מכן, נשא דברים תלמידו המובהק של הרב שליט"א, הגאון הרב יצחק מאיר באב"ד שליט"א שברגש רב תיאר את מעלותיו ואישיותו הייחודית של הרב שמיטיב להלך לפי רוחו של כל אחד. וביאר מדוע דוקא אצל יעקב אבינו מצאנו שפנה הודה זיוה והדרה, מפני שרק כשהיו שם צדיקים כיצחק ורבקה, ואף על פי כן פנה הודה זיוה והדרה, אז ראו את החסרון בעזיבתו של יעקב. וכך תיאר את קשיי הפרידה של התלמידים מרבם הגדול, ואף שיצא מעיר מלאה חכמים וסופרים, מורגש בה חסרונו והעדרותו.

בעת שהלבות גאו על גדותיהם בדריכות שיא לקראת הרגעים המרוממים והמרגשים של הקראת כתב הרבנות המהודר. עמדו חברי המקהלה על משמרתם וכרבע שעה עמד הציבור בפיות פעורים נוכח גראמען מלאי רגשי נוסטלגיה על כל רבני העיר זצ"ל ועל פיתוחה ושגשוגה של העיר בשנים האחרונות, ובסיומה ברכה חמה לרב החדש על הצלחתו במשרתו הרמה. על התזמורת ניצח הבעל מנגן הידוע הרה"ח ר' בנימין רוזנבאום הי"ו שרק לאחרונה הפציע לעולם עם עוד שיר חדש שהפך להצלחה מסחררת בעולם המוסיקה.

כהכנה רבתי להכתרתו הרשמית של הרב החדש, כובד אורח הכבוד הגאון הגדול הרב משה שמעון וואזנער שליט"א לשאת את נאומו. הרב וואזנער תיאר בדרשה מלאת פנינים ודברי תורה יקרים איך צריכה להיות יחסם של בני הקהילה אל רב העיר, לקבל את דבר ה' מפיו כי דרכו מלאה סייעתא דשמיא על כל צעד ושעל. הוא הוסיף ושיבח את הקהל הקדוש על עמידתם האיתנה על כל תג ותג של הלכה ומנהג.

הוא עמד בדבריו איך צריכה להיראות קהילה קדושה בישראל שעיקר מטרתה היא לקדש שם שמים ולהתעלות בעבודת השם על פי הדרכתו של הרב בכל ענין. עוד הוא האריך לעורר על הקשר שכל אחד חייב לחוש לקהילה הקדושה ולסייע בגוף ובממון לכל צרכיה. אח"כ שיבח הנואם את הקמת הארגון ללימוד עמוד גמרא יומי ואת חשיבות איחוד הלבבות שבעבודת השם ביחד.

בנוסף תיאר האורח את הקשר שהיה בין סבו הגדול הגר"ש וואזנער זצ"ל לבין הרב החדש הגר"ש קאהן שליט"א. את הדרשה המרוממת סיים הנואם בברכה שיאריך הרב ימים על ממלכתו ויראה סייעתא דשמיא בכל דרכיו ויהי ה' אלוקיו עמו, ובכל אשר יפנה יצליח.

את האוירה המחשמלת יכלו למשש בחוש עת כובד יו"ר הקהילה המסור הרה"ח ר' משה פרידמן הי"ו להקריא את כתב הרבנות לכבודה של תורה. הס הושלך בקהל, פה ושם נראו זקני החבורה מנגבים דמעה סוררת, איש על העדה הם ממנים עליהם! וכי קלה היא!

מיד לאחר הקראת כתב הרבנות והענקתה לרב שליט"א פצחה המקהלה בשירה סוחפת של 'יחי אדונינו', הקהל כולו עמד אחוז תזזית, הרגשת האחדות מילאה את הכל, הרגשה מיוחדת שלא ניתן לתארה, הרגשה של ישוב כל המשאלות, תירוץ כל הקושיות. זה אשר קיונו לו! הריקודים הסוערים נמשכו שעה ארוכה בהתלהבות ובהודאה לה', מי יתן וקהילתנו תצליח ותעשה פרי.

מיד לאחר מכן, עלה שוב הגאון הרב שמעון אופמאן שליט"א לכבד את הרב במשאו הגדול לכבוד הכתרתו, ר' שמעון לא יכול היה לעצור ברוחו מלבטא את ההתרגשות העצומה ואת הרגע הגדול שהיינו עדים לו אך עתה, וברוב גאון הכריז על תורתו של הרב שמעתה תשתפך בראש חוצות ותשפיע על כל בני הקהילה הדרכה בדרך ה'.

את משא ההכתרה פתח הרב שליט"א בהודאה להשי"ת על זכייתו לעמוד ולשרת בפני עם קודש, ובענוותו אמר כי אינו ראוי לעמוד במקום גדולים וצדיקים שכיהנו לפניו, אבל הוא דימה זאת לצבא שהרמטכ"ל הוא זה שבונה את יסודות תוכניות המלחמה, אבל אח"כ מספיק רק קצין זוטר לשמור על התוכנית שלא תסטה מהדרך הנכונה, ובזאת הוא התנחם שאחר שכבר עמדו פה הרבנים הגדולים שקידשו וטיהרו והדריכו את המקום לדרכו הנכונה, יוכל הוא עתה לשמור על ההדרכה הקיימת ולהצליח בדרכו החדשה.

הרב הזכיר את אביו הגדול שהתמסר לתורה בכל נימי נפשו, ורק בזכותו זכה לכל גדולתו, וכן את חמיו ז"ל שעסק ללא ליאות למען תלמוד תורה של ילדי ישראל. ובזכותם הגיע לאן שהגיע. אח"כ האריך הרב בשאלה ההלכתית אם לברך ברכת שהחיינו על משרת הרבנות החדשה.

אח"כ שיבח הרב את הארגון 'לומדי תורה' שיאחד את הציבור סביב התורה ועבודת ה' וירומם את כל הקהילה, הוא בירך בחום את התמכי דרבנן הרב ר' מאיר חיים שפיגעלמאן הי"ו שלקח על עצמו את הוצאות הארגון הקדוש הזה. אח"כ האריך הרב בחשיבות הרגשת הטובה אחד לשני ובאיחוד הלבבות להכיר זה במעלותיו של זה שעי"ז נזכה להשראת השכינה במחנינו.

הרב סיים את דרשתו בברכתו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א שברכו לפני נסיעתו למלבורן שיזכה להחזיר עמו יחד את כל הקהילה לעיה"ק ירושתי"ו במהרה. ואחר דבריו בירך הרב על פי חידושו בדרשתו את ברכת שהחיינו המרגשת, כשהביאו לפניו פרי חדש לצאת ידי כל השיטות.

השעה הייתה מאוחרת אבל הציבור ישב עוד שעה ארוכה וסירב להיפרד מהרגעים הגדולים. התחושה הייתה עילאית והלבבות נמסו למשמע קולו של הרב המתנשא בגאון לברך על הכוס ברמה. מיום זה והלאה שינתה מלבורן את פניה. פנים חדשות באו לכאן, מלאי של עשייה והתאחדות לאחר ההצלחה הרוחנית הגדולה של המעמד הגדול לקידוש שם שמים.

***

האירועים לא פסקו בזאת, למחרת היום נערך מעמד מרגש בחצר התלמוד תורה העירוני, מאות הילדים שרו ורקדו לכבודה של תורה. אח"כ עברו כולם לקבל את ברכת הקודש. גם בבית הספר של הבנות ערכו לכבוד הרבנית תליט"א מיצג מיוחד של כל בנות בית הספר והסמינר, מעמד שייזכר בלב כולם. כן גם את השבת הקרובה יחגגו במלבורן באופן מיוחד לכבוד הכתרתו של רבם החדש.

מי יתן ויצליחו בני קהילת עדת ישראל במלבורן להרים קרנה של תורה ויהדות בכל העיר, יאריך הרב ימים על ממלכתו ויצליח לחזק ולתקן בדקי הבית ולנהל את קהילתו ביד רמה על מבועי התורה והחסידות לשם ולתפארת.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture