שמחת פורים ייחודית ועליזה למאושפזים בבית החולים זיו בצפת ע"י מתנדבי 'ביקור חולים'

"הפידבקים שחוזרים אלינו, הם ללא שיעור ומדה" מספר ר' יחיאל קוק ממתנדבי הארגון. "כמעט כל מנה שאנחנו נותנים היא כמין סיפור בפני עצמו, סיפור של אדם שהיה זקוק באופן נואש לעזרה ממך, והיית השליח להושיע אותו בדיוק ברגע שבו הוא היה צריך אותך".

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
לא כך דמיינו המאושפזים בבית החולים זיו בצפת, ובני משפחותיהם, שייראה חג הפורים שלהם. הם ציפו להיות לבדם, בודדים ומנותקים מכל אווירה של פורים. כך היה בשנים עברו. אבל הפעם יש מי שחשבו אחרת, ותכננו עבורם חג פורים מהייחודיים שהם חוו בחייהם. ממש כך.
אווירה פורימית וצלילי מוזיקה שמחה ומקפיצה, החליפו השבוע את האווירה הרפואית בין כתלי בית החולים זיו שבצפת. מתנדבי ארגון 'ביקור חולים' יחד עם הרב אליעזר דהן שליט"א שסיירו בכל המחלקות שימחו מאות חולים ובני משפחותיהם חילקו משלוחי מנות הגונים ומפוארים, ארוחות מפנקות, ממתקים ועוד, כאשר המתנדבים מחופשים ומנעימים את האווירה בכלי נגינה.
"המתנדבים באו חדורי מרץ ורצון לשמח. וכמו תמיד גם הפעם השתדלנו לקחת כל אדם שאנו פוגשים עם המקרה שלו באופן אישי, להתיידד עמו, ולוודא שהוא מסודר ויש לו את כל מה שהוא צריך" סיפר ר' מוטי בורשטיין ממנהלי הארגון.
"בית החולים זיו הוא מרכז רפואי החולש על כל הגליל העליון ואזור הגולן וכמו תמיד גם הפעם זכינו לשמח מאות אנשים, חלקם מאושפזים וחלקם בני משפחה". הפעילות, נעשתה בתיאום עם הנהלת בית החולים, ובשיתוף רב בית החולים הרב ישראל קופילוביץ שליט"א.
יש לציין, כי מתנדבי הארגון פועלים בכל ימות השנה במקום, אולם דגש מיוחד ניתן לימי הפורים שבהם כולם עסוקים וטרודים, והחולים ובני משפחותיהם נשכחים כביכול.
ארגון 'ביקור חולים' דואג מידי יום לחולים רבים המאושפזים בביה"ח זיו, ולבני משפחותיהם. הארגון מספק ארוחות חמות וטריות בכשרות העדה החרדית, לכל מי שנאלץ לשהות בבית החולים, ומקפיד על כשרות מהדרין.
"הפידבקים שחוזרים אלינו, הם ללא שיעור ומדה" מספר ר' יחיאל קוק ממתנדבי הארגון. "כמעט כל מנה שאנחנו נותנים היא כמין סיפור בפני עצמו, סיפור של אדם שהיה זקוק באופן נואש לעזרה ממך, והיית השליח להושיע אותו בדיוק ברגע שבו הוא היה צריך אותך".
מדובר ביוזמה של עסקן החסד מצפת, ר' יהושע למברגר. "לאחר שהגעתי לצפת לפני 5 שנים נחשפתי לא פעם לביקוש שיש למזון מסודר לחולים ומשפחות מציבור המהדרין, וראיתי שאין לכך שום מענה" מספר הרב למברגר. "ואז החלטתי שחייבים לעשות משהו".
הרב למברגר הקים את הארגון לאחר התייעצות עם רבותיו, אך בלא שהיה לו שום אמצעי כלכלי לתחזק את הארגון. פה ושם היו מי שתרם מעט, אבל לא באופן שיכול היה לממן את ההוצאות השוטפות של הארגון. יש לציין כי כל הצוות של הארגון הם מתנדבים אשר תורמים מזמנם ומכוחם, וללא שיקבלו על כך אפילו שכר מועט. "ההוצאות השוטפות שלנו הם רק מהאוכל שאנחנו מחלקים מידי יום" מסביר למברגר.
מידי יום מחלק הארגון קרוב ל-50 מנות בשריות בממוצע לארוחת צהריים, וכן קרוב ל-100 סנדוויצ'ים טריים לארוחת ערב, וכן 150 בקבוקי מים מינרליים ועוגה אישית. החלוקה מיועדת הן לחולים המאושפזים, והן למלוויהם, ובכל מחלקות הארגון ללא יוצא מן הכלל.
בית החולים אמנם לא מסייע כספית למימון פעילות הארגון, אך הוא מכיר בארגון, ומאפשר לו לפעול בתחומו. "לקח זמן עד שההנהלה הכירה בנו, אבל כשהיא הבינה שאנחנו רק מועילים, וזו בלבד מטרתנו, היא פתחה בפנינו את כל השערים" מספר קוק.
יש לציין כי הפעילות לא מסתכמת בנתינת הארוחה בלבד, אלא גם בחיוך הרחב ובמאור הפנים אותו מעניקים המתנדבים. קורה לא פעם ולא פעמיים שהמתנדבים מתבקשים להיכנס לחדרו של חולה, ולשבת עמו למשך זמן ולעודד את רוחו ולשמח אותו.
בימים אלו נערך הארגון לקראת הפעילות בחג הפסח, הכוללת בין היתר חלוקת מצות ומזון כשר לחג, לחולים ולבני משפחותיהם.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture