בסמוך לתאי ההשמדה באושוויץ: הגאב"ד זעק יִתְגַּדַּל – עין לא נותרה יבשה

מסע זיכרון והוקרה ברחבי אירופה נערך לנדיבי מוסדות 'חוג חתם סופר' בראשות האדמו"ר הגאב"ד רבי יוסף מאיר אלטמן שליט"א • תחת הכותרת רבת המשמעות 'זכור אזכרנו' פסעו המשתתפים, התורמים הנכבדים, בעקבות ההיסטוריה היהודית של פולין והונגריה, ושפכו שיח על קברי הצדיקים וקברי האבות לפעול דבר ישועה ורחמים.

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

"זכור אזכרנו" – סיכומו של מסע היסטורי:

עם תחילת המסע, ביום ה' בבוקר, זכו המשתתפים לתפילת שחרית בבית הכנסת העתיק של הרמ"א, וכן שפכו תחינות ב'בית החיים' העתיק של קרקא על קברם של גדולי עולם הב"ח, הרמ"א ועוד. לאחר מכן המשיך המסע בדרכו אל אושוויץ בירקנאו.

עין לא נותרה יבישה שם, על אדמת אושוויץ, באותה שעה, שבכה עליה הגאב"ד הגרי"מ אלטמן שליט"א וזעק לעיני הקהל 'יתגדל ויתקדש שמיא רבא'. בסמוך לתאי ההשמדה ההמונית, על האדמה הספוגה דם ודמע יהודי, במקום בו ביקש עמלק לעקור את הכל, הועלה זכרם של הנספים ב'קדיש' מטלטל, הדלקת נרות ותחינה דומעת משותפת.

על מסילת הרכבת שנבנתה במיוחד בטרם הגעת יהודי הונגריה, במקום בו זעקו אבות ואמהות את צוואתם האחרונה לילדיהן נערך מעמד תפילה מרגש ונדיר על הילדים – עתיד האומה.

משם עשו משתתפי המסע את דרכם אל פרשבורג- עיר שהיא תל תלפיות לכלל יוצאי הונגריה. בפרשבורג נערך מעמד התפילה המרכזי והמרומם. נדיבי הלב בראשות האדמו"ר פקדו את קברו של ה'חתם סופר', כאשר ברכתו של האדמו"ר למשתתפי המסע 'יזכו לפעול יותר ממה שמעלים בדעתם לבקש' מהדהדת בחלל. אדי תפילות ודמעות אפפו את ה'אהל' – תפילת ציבור במקום קדוש שכזה, בראשות האדמו"ר, הינה הזדמנות שאינה חוזרת. גם כאשר נאלצו המשתתפים לעזוב את המקום המקודש, ציון המצוינת, ולהמשיך מפאת אילוצי הזמן, בחר הרבי לחזור בלוויית הגבאים המקורבים ולהמשיך להעתיר ולנסך דמעות על הציון עד עלות השחר.

בשבת קודש שבתו משתתפי המסע ב'קרעסטיר'- עירו של הצדיק המפורסם רבי ישעיל'ה- עיר שהיא מקור הישועות. את סעודות השבת המפוארות והעשירות, שנערכו בבית מדרשו של רבי ישעיל'ה ואת תפילות השבת הנרגשות ליוותה בשירה ובזמרה מקהלת 'מלכות' והחזן ר'  ישראל אדלר. הנוכחים חוו עונג שבת אמיתי- רוחב לב, מנוחה ושמחה.

סעודת 'מלווה מלכה' עשירה ומרוממת, רווית שירי נפש ונשמה היוותה את מעמד הנעילה למסע הגדוש. בסעודתו של אליהו, שנמשכה עמוק אל תוך הלילה התגלגלו סיפורי ישועות מופלאים, והקהל נסחף לשירה ולריקודים עילאיים טפח ושניים מעל הקרקע.

ביום א' נחתו המשתתפים בארץ הקודש, כשאלבום של זיכרונות מרגשים צרוב עמוק בליבם פנימה – "הימים הללו עברו עלינו כמו מקשה אחת של חוויה רוחנית והתרוממות הנפש", ציינו המשתתפים כבר בשדה התעופה "מדובר אכן במסע היסטורי שזכרונו ילווה אותנו לנצח".

ואכן, גם בהנהלת מוסדות 'חוג חתם סופר' מציינים בסיפוק ובהודיה כי המסע הצליח בס"ד מעל ומעבר למשוער וגל התגובות הנרגשות המגיע מן המשתתפים אומר הכל. בהנהלה גם מודים לצוות המקצועי שליווה את המסע ההיסטורי, ר' אהרן היינה מלווה המיזם מתחילתו, ר' ישראל קוביץ מ'דרכי רבותינו' שניהל את מערך הטיסות, הנסיעות ומקומי הלינה, ור' מרדכי רבינוביץ 'טיפ הפקות' על ההפקה המשובחת ביותר. כמו כן להרב ישראל גולדווסר, שהעניק חוויה גדושה בכל אתר ובכל זמן, ולחזן ואמן הרגש ר' ישראל אדלר ומקהלת 'מלכות' בניצוחו של ר' פנחס ביכלר, שהותירו סיפוק רב בקרב כל המשתתפים.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture