הדים נרחבים להצלחה המרשימה של הכנס שנערך ע"י מרכז סייעתא

מאות אנשי חינוך ותיקים ומתחילים, נטלו חלק בכנס ראשון ומיוחד מסוגו של "מרכז סייעתא" שנתן כלים מעשיים להצלחת המלמדים הפרטיים, והכשירם להתמודד במצבים השונים עמם הם מתמודדים, כדי שיוכלו להעלות את חניכיהם מעלה בתורה ויראת שמים • המחנכים הודו מקרב לב על הכנס המוצלח בו רכשו קנייני נצח, וללא כל תמורה • צילום שלומי טריכטר

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הכנס המרשים התקיים בהיכל ישב"ק "נזר התורה", ונוהל בהנחייתו של – יו"ר "סייעתא" הרב חנוך גד טירנואר שליט"א, שפתח בתפילה נרגשת להצלחת הכינוס ולהצלחת מרכז "סייעתא", והעלה על נס את חשיבותו האדירה של המלמד הפרטי, וכן קרא לקהל המחנכים החשוב, "לאחוז בעטם בחרדת קודש ולרשום את כל אשר ייאמר בכנס חשוב וייחודי זה גם בדף וגם על לוח ליבם, כדי שיוכלו לחזור על הדברים בכל יום".

לאחמ"כ נשא דרשה נלהבת חבר ועד רבני "סייעתא" הגה"ח רבי מנחם ארלנגר שליט"א משגיח ישיבת מחנובקא, שהדגיש שבדורנו עיקר מטרת המחנך היא להאיר באור יקרות את נפש הבחור וכך לדחות הרבה מן החושך, וחובה לעשות הכל כדי להאהיב את התורה אצל התלמידים.

אחריו הזמין המנחה לבמת הנואמים את נשיא "סייעתא" וראש ישיבת "חיי תורה" הגאון רבי חיים שמרלר שליט"א, כשהוא מציין את מסירותו הנפלאה והמפורסמת של הגר"ח שליט"א למען בחורי ישראל בכל מפעליו הכבירים, ובמיוחד את השקעתו הרבה להצלחת מרכז סייעתא.

הגר"ח שליט"א השמיע דברים חוצבי להבות אש, וציין, שבשנות הישיבה מעוצבת קומתו הרוחנית של הבחור, ואנשי החינוך המהווים עבורו את החממה הרוחנית, אלו הם מעצבי קומתו, ראש הישיבה, הר"מ, המשגיח, ובעיקר הר"מ הפרטי שהוא האברך הלומד עמו בחברותא. הבחור מתבונן עליו כדוגמא אישית, וכל הליכותיו נחקקים בזיכרונו לאורך ימים ושנים.

הגר"ח שליט"א שיבח מאוד את יו"ר "סייעתא" הרה"ג ר' חנוך טירנואר שליט"א ראש כוללי ש"ס, פדגוג מומחה ומרצה מבוקש בכל הישיבות, ואת משנהו הרה"ח ר' ישעי' דז'יאלובסקי שליט"א יועץ חינוכי בסייעתא שגישתו המנוסה והמיוחדת עם בחורי ישיבות מן המפורסמות המה, וציין את השקעתם הרבה להצלחת המפעל הכביר של סייעתא, וברכם בברכת הצלחה רבה.

כיבד בנוכחותו הנאצלת ראש ישיבת "חיי משה" הגאון הגדול רבי נפתלי נוסבוים שליט"א שנשא דברים חודרים ונרגשים בדבר מעלת המרכז שזה עתה קם, וחסרונו היה מורגש היטב בעולם הישיבות, "לא יתכן שמלמד פרטי לא יעבור הכשרה מינימלית וכאן עמנו ישנם מחנכים מנוסים שיעבירו את ההכשרה", הגאון שליט"א ציטט בדבר חשיבותו של המלמד הפרטי ותפקידו הגדול, והאציל מברכותיו על המארגנים והמשתתפים.

המחנך הדגול והמנחה הידוע הרב אלימלך טירנואר שליט"א נשא דברי ברכה והביע את התרגשותו העמוקה עם הקמת "מרכז סייעתא" שבזכותו דורות רבים של בחורי ישראל יעלו ויצליחו בעבודת השם ואיחל לבנו ברכת אב שיצליח בהמשך דרכו.

לאחר מכן נשא דברים קצרים ונלהבים הרב ישעיהו דזילובסקי שליט"א בהדגישו שהמחנך הפרטי הוא אשר בכוחו להכריע את כל עתידו הרוחני של החניך, וחובה על המלמד להבעיר אש של קדושה בליבות החניכים, והזמין את יו"ר "סייעתא" הרב חנוך גד טירנואר שליט"א לתת את הרצאתו המקצועית.

הרב טירנואר ריתק את הקהל, וביאר בבהירות ובאופן מוחשי, את מטרותיו הרגשיות והלימודיות של המלמד הפרטי, ונתן אבני דרך, עצות וכללי יסוד ללימוד משותף ואיכותי, והסביר כיצד לבצע נכון אצל החניכים: קשר אמיתי ובונה, העלאת הדימוי עצמי, העצמה רוחנית, ניצול הזמן, ועשרה כללים עליהם אסור לוותר בכל מחיר, וכן ענה לשאלות הקהל.

מחזה מיוחד היה לראות את הציבור מאזין בקשב רב, ורושם את הדברים למשמרת עולם.

לאחר הדברים המרתקים, נשיא מכון "פלא יועץ" הגאון ר' דוד לוי שליט"א נשא נאום נפלא חינוכי ויסודי, העניק כללי אבחון וזיהוי, ועמד על כך שעל המלמד הפרטי להיוועץ תמיד עם בעלי הניסיון ולהתמיד בדרך הימין מקרבת, ולעולם לא להתייאש.

בסיום הערב התקיים פאנל חינוכי מיוחד בהנחיית הרב טירנואר, והקהל שלח את שאלותיו הבוערות על סדר היום בכל ענייני החינוך, כשתשובותיו הקולעות והמקצועיות של הרב דוד לוי שליט"א משביעות את רצון השואלים.

מלבד הנואמים השתתפו בכנס עשרות אנשי צוות רבים, וביניהם: משגיח ישיבת נזר התורה וחבר ועד רבני סייעתא הג"ר מנחם רוטבלט שליט"א שבאדיבותו הרבה אף אירח את הכנס, משגיח ישיבת שערי תורה הג"ר יעקב ישראל פליטנשטיין שליט"א, המנהל רוחני המפורסם הג"ר דוד קאפ שליט"א, ראש הישיבה הג"ר נתן אליהו שטרן שליט"א, והגאון הגדול רבי ישעיהו נתן מלצר שליט"א מחשובי הפוסקים בירושלים.

המנחה סיים בדברי הסבר על המשך פעילותו של "מרכז סייעתא", כשבעיקרו פיתוח מערכת שיבוץ והתאמה אישית בין האברך לבחור, קיום והתאמת הרצאות בעולם הישיבות החסידי, ומרכז ייעוץ והכוונה לאברך ולבחור החסידי בכל הנושאים, וכל זה ללא עלות.

המשתתפים כולם נרשמו למערכת השיבוץ וההתאמה של סייעתא, והודו מקרב לב למארגנים, בציינם את תועלת העצומה מהכנס המוצלח.

מספר הטלפון של מרכז סייעתא: 073-220-5000

 

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture