ארוע של פעם בחמישים שנה: בוגרי ישיבת 'איתרי' התכנסו במעמד מרגש

בוגרי ישיבת איתרי השתתפו אמש (חמישי) במעמד מעורר השראה - כנס הבוגרים הגדול במלאת יובל שנים לישיבה • האירוע החל בסדר לימוד משניות לע"נ ראש הישיבה הרב אליפנט זצ"ל ורעייתו הרבנית ע"ה אשר לא זכו לזש"ק • בסיום הלימוד נערך סיום ש"ס משניות, וראש הישיבה הגאון רבי אריאב עוזר אמר קדיש לע"נ • צפו

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

כבר משעות אחר הצהריים נהרו המונים מכל רחבי הארץ, והקמפוס של הישיבה, בו נערך האירוע, המה אדם. האירוע החל בסדר לימוד משניות לע"נ ראש הישיבה הרב אליפנט זצ"ל ורעייתו הרבנית ע"ה אשר לא זכו לזש"ק. בסיום סדר הלימוד נערך סיום ש"ס משניות, וראש הישיבה הגאון רבי אריאב עוזר שליט"א אמר את הקדיש לע"נ.

מיד בתום הסיום, זכו בוגרי הישיבה לשיעור של ראש הישיבה שליט"א. בית המדרש לא הכיל את ההמונים, ובוגרי הישיבה צבאו על הדלתות והחלונות. לאחר תפילת ערבית נערך טקס לציון חנוכת ארון הקודש שנתרם במיוחד לכבוד כנס היובל.

המעמד עצמו נפתח בקריאת מכתבו של מרן שר התורה רשכבה"ג הגאון רבי חיים קנייבסקי שליט"א אשר בירך את "בוגרי ותלמידי ישיבת איתרי בירושלים שהוקמה לפני כיובל שנים, וגידלה פארות גם עשו פרי לרבות תלמידי חכמים מפורסמים, ובאחרונה הגדילו לחדש ולהוסיף ספסלי בית המדרש, להגדיל תורה ולהאדירה".

התרגשות רבה ומיוחדת נכרה בקרב הבוגרים עם כניסתו של ראש הישיבה הגאון הגדול רבי שלמה פישר שליט"א. בחודשים האחרונים לא חש ראש הישיבה שליט"א בטוב, ואף היה מאושפז במשך תקופה. שלשום שוחרר מבית החולים, ועם שחרורו הביע משאלתו להופיע בפני בוגרי הישיבה. קהל בוגרי הישיבה נעמד על רגליו, ובמשך דקות ארוכות שרו ורקדו לכבודה של תורה.

במשך שעות ארוכות ישבו הנוכחים זה לצד זה, ואף כשהסתיים המעמד באופן רשמי, לאחר חצות, רבים נותרו במקום כשהם מעלים חוויות, ושמחים לראות את הדור הצעיר של הישיבה עולה ומתעלה בתורה ויר"ש ברוח ישיבת איתרי מימים ימימה.

את המעמד פיאר ראש ישיבת חברון הגאון הגדול רבי דוד כהן שליט"א, אשר שיבח בדבריו את המיוחדות של ישיבת איתרי במשך כל השנים, כשהוא מעיד כי הוא מכיר באופן אישי את העבודה המיוחדת שרבני הישיבה שליט"א עושים יום-יום. כן תיאר את גדולתו העצומה של הגאון רבי מרדכי אליפנט זצ"ל שממש הפקיר עצמו למען תלמידיו, וכשרואים במעמד הכנס קיבוץ תלמידים כה גדול, מהם רבים מגדולי התלמידי חכמים ומהם בעלי בתים עם צורה, יש לדעת כי אלו הפירות של המסירות נפש של הגאון רבי מרדכי זצ"ל.

בוגר הישיבה, הגאון רבי שלום גלבר שליט"א, שלא זז מספסלי הישיבה זה חמישים שנה, הביע התרגשותו העצומה למראה המיוחד של בוגרי הישיבה לדורותיה זה יובל שנים. לדבריו, יש לזכור את הדמויות המיוחדות, גדולי ישראל ממש, שראש הישיבה זצ"ל ליקט ואסף אל הישיבה, וגם כשהזהירו אותו שהם יאפילו עליו, לא חשש להביאם כדי לגדל דורות של תלמידי חכמים. בזכות מעשיו אלו, זוכים היום לראות את המראה המלבב של מאות בוגרים תלמידי חכמים מובהקים יושבים זה לצד זה.

תלמידי הישיבה ובוגריה סיכמו את המעמד כערב מעורר השראה, ובתחושה עמוקה של קשר פנימי בין דור המייסדים, רבים מהם גדולי תורה, לבין התלמידים הצעירים העמלים בתלמודם.

מהנהלת הישיבה נמסרה התנצלות בפני בוגרים רבים שלא זכו להזמנה אישית וזאת למרות מאמץ ניכר לאתר כתובותיהם של בוגרי הישיבה. בוגרי הישיבה שהנהלת הישיבה לא איתרה, מוזמנים ליצור קשר בכתובת מייל [email protected] ולקבל את המצגת שהוקרנה באירוע, כמו גם אלבום תמונות מרהיב שהופץ בין המשתתפים.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture