חבורת 'מחנונים' ממצויני ישיבת ויז'ניץ לצעירים נבחנו אצל רבנים בעיה"ק ירושלים

צילום: יהושע פרוכטר

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

בחירי מיוחדי בחורי ישיבת ויז'ניץ הק' לצעירים אשר נמנים כחברי ארגון מחוננים בניהול המג"ש החשוב הרב נטע וינברגר שליט"א אשר שם לו למטרה לזכור ולשנן בע"פ את סדרי הגמ' רש'י תוס' שנלמדים במהלך השנה כאשר מצוינים אלו אוספים באמתחתם מאות דפי גפ"ת בע"פ כאשר בסוף השנה יודעים הם לשנן את המסכתא הנילמדת בע"פ.

כאשר לעת עתה בסיום מסכת גיטין יצאו בחורים אלו לעיה"ק ירושלים ונכנסו לבית המדרש ברמת שלמה כשהם יושבים בחברותות ללא גמרות ולומדים את מסכתא גיטין בע"פ לאורכו ולרחבו כאשר עמך בית ישראל שעברו ונהנו ממחזה מפעים ומרומם זה מצטרפים  ובוחנים אותם ומשתעשעים עמם בלימוד

בהמשך הופיע המרא דאתרא דרמת שלמה הגאון רבי מתתיהו דייטש שליט"א שבחנם והפליא ידיעותם בבקיאות נפלא בע"פ כאשר אך יספיק לשאול שאלה ובחורי החמד עונים בשצף של תשובות מפליאות.

בהמשך פתח לפניהם בדברים באומרו שהחינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה פעם בחודש בממוצע אני בוחן בחורים בכזה מחזה טרם נתקלתי לראות בחורי חמד בדורינו השקועים כל כולם בתורה הק' בלי שום פזילות החוצה והתעסקות בעניני הרחוב. כך חזקם ועודדם להמשיך בדרכם ולגדול ת"ח לתפארת בית ויזניץ.

בהמשך הגיע לבית המדרש הרה"ג ר' שמחה רבינביץ שליט"א בעמ"ס פסקי תשובת שבחנם שעה ארוכה בשומעו שזה מסכתא שלישית שחברי מחוננים לומדים במסגרת ארגון זה החל לבחנם בכל שאר המסכתות כשהבחורים מפגינים ידיעות נפלאות.

בהמשך נשא בפניהם דברים וחזקם באומרו שאף שאינו מרבה לבחון  היום בחורים ואברכים מקוצר הזמן נהנה היא שקיבל הצעה זו כאשר אינו זוכר שראה בחורי ישיב"ק עם ידיעות כאלה רחבות ומפליאות.

זקני ורבני אנ"ש הרה"ח ר' מאיר וויס הי"ו והרה"ח ר ישראל לינדנבום הי"ו ואיתם דומ"ץ הרה"ג יעקב יצחק קליין שליט"א  ששמעו על בחינה מיוחדת זו לא רצו לפספס מעמד זה  היצטרפו למסע זה כאשר אליהם מצטרף ראש קהילתנו בירושלים הרב אברהם אריה שטרן הי"ו כאשר הם יושבים שעות ארוכות ומתמוגגים ונהנים מנחת בראותם פירות עמלנו אלו הבנים כאשר אף הם משתתפים בבחינות ומשתעשעים עם הבחורים כאשר הם בוחנים אותם ולומדים בצוותא

בהמשך זכו הבחורים להתארח בביתו של הנגיד הרב אהרן דבלינגר שליט"א שפתח את ביתו והכין להם סעודה רחבה כיד המלך להשביע נפשות בחורים אלו שזכו וקידשו שם שמים ושם ויזניץ כאשר אף הוא משתעשע עמם הלוך ושב בפילפולא דאוריתא ונהפך סעודה זו לסעודת מצווה.

אמת מה נהדר היה מראה זה כאשר אך חזרו לבני ברק שמו פעמיהם זקני החסידים. הרה"ח מאיר וויס הי"ו והרה"ח ישראל לינדנבוים הי"ו לביתו  של כ"ק אדמו"ר הקוה"ט שליט"א שאחז לאחר תפילת מעריב כאשר הרה"ח מאיר וויס פתח בברכת ברוך המקדש שמו ברבים בהפליאו את הזכות של בחורי חמד אלה להיות מהזוכים שיהא שם שמים ושם ויזניץ מתאהב על ידם

כאשר הם מספרים ומשתפים בהתרגשות האדירה שעבר עליהם בבחינה הנפלאה הזו כאשר הם מעבירים בשליחות הרבנים הבוחנים את שבחם של הבחורים והארגון.

כאשר תוך כדי מעביר המשב"ק את הטלפון לשיחה עם הרבנים הגאונים שבחנו אל כ"ק אדמו"ר הקוה"ט שליט"א ובמשך דקות ארוכות  הפליאו את ידיעותם  של בחורי חמד כשהם משבחים את שילובם של תורה וחסידות כאשר הליכותם וידיעותם זועקת כזה ראה וקדש ככה נראה א אמתדיגע  חסידישע בחור

במהלך השבת בדברות קודש הרחיב כ"ק האדמו"ר שליט"א בשבח ההתעסקות בתוה"ק ללא שום פזילה והתעסקות בעניני הרחוב ובהגברת תורה וחסידות דהן תרי רעין דלא מתפרשין כאשר מבקש מזקני אנ"ש שיספרו ויעידו על מה שראו להגביר קנאת סופרים תרבה חכמה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אנא אל תתנו לגיטימיות ל'כת'

למה תמיד כשאני מפרסם תגובות שאולי יכולים להתפרש כעקיצה למישהו אז JDN חוסמים אותי ופה כשהמודאג מדבר ככה על ויזניץ לא חוסמים אותו זה מראה או שהם לא ניטרלים אוביקטיבים לגבי ויזניץ או שהם סימנו אותי

אהה, אשריכם חסידי ויז'ניץ שזכיתם…!!!
נכון, אמנם לא כל אחד אוחז ממנהגיהם. אבל במקרה כזה אין עוררין שזה פשוט תענוג לראות את בחורי החמד נבחנים ושולפים דפי גמרא כלאחר יד.

אני אישית מקנא בהם!
קינדער טייערע, תמשיכו לעשות חייל, ונח"ר לשי"ת כי בזכותכם אנו זוכים לאור ופשע מן שמייא.

כק מרן אדמור הקוהט שיהיה לכת החדשה סך הצלחה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture