צֹאן קָדָשִׁים • מסיבת חומש מרגשת בת"ת מאור ישראל אלעד

בסימן חג 'מתן  תורה' נחגגה השבוע מסיבת חומש מרגשת לילדי כיתה א' בת"ת 'מאור ישראל' בעיר אלעד • 30 ילדי חמד הי"ו חגגו את מסיבת החומש בהשתתפות הורים וסבים. המסיבה נדחתה עד לתאריך הקרוב לחג השבועות כחלק מהכנת התלמידים לחג מתן תורה - צילום: ינון שובלי

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

מסיבת חומש מרגשת בת"ת 'מאור ישראל'

התלמידים נכנסו ב'רכבת' לאולם הת"ת שעוצב בצורה מהודרת חבושים בכתרים ועניבות, תוך שירת "שאו שערים ראשיכם" כאשר כל המשתתפים ניצבים על רגליהם ומריעים בעוז לתלמידי החכמים הקטנים שבעז"ה יגדלו לתפארת.

פתח בדברים סגן מנהל הת"ת הרב אי"ש מזרחי שהנחה את הערב בטוב טעם ואמר כי "הנה מתגשמת מול עינינו הבקשה והתחינה של כל אבא ואמא יהודיים המבקשים בכל בוקר מהקב"ה בקשה עם שם מלכות "ונהיה אנחנו וצאצאינו וצאצאי כל עמך בית ישראל יודעי שמך ולומדי תורתך לשמה". כשאנו רואים, את ילדי החמד – חתני המסיבה תלמידי כתה א' שיושבים כאן על הבמה בהתרגשות עצומה ממש כעין קבלת התורה, ליבנו מוצף בהתרגשות כי אכן זכינו והבקשה הזאת בחסדי ה' מתגשמת לנו, מה שאצל מיליונים מילדי כיתות א' בעולם לא זכו לכך.

לאחר מכן שרו הילדים ברגש רב 'וזכיני לגדל בנים ובני בנים' יחד עם ההורים, כאשר דמעות נראו בעיני כולם בהודיה על העבר ובקשה על העתיד.

מנהל הת"ת הרה"ג רבי שלום פרץ שליט"א נשא את המשא המרכזי וקיבל בברכה את ההורים ואמר הנה ידוע שיש באב מה שאין במחנך, ויש במחנך מה שאין באב, יש באב שאין במחנך שבאב טבועה  מידת הרחמים שהקב"ה טבע בכל אב ביחס לילדיו, כמו שאומרים אנו בתפילה "כרחם אב על בנים" אולם מאידך יש חיסרון גדול בדבר, שמרחמי האב על הבן, קשה לאב לשעבד את בנו לשעבוד קשה וזה כולל גם לתורה שהשעבוד להתמדה ויראת שמים הרי הוא שיעבוד תמידי ומתמשך.

ובזה יש במחנך שאין באב שהמחנך יכול לשעבד תלמידו ולרדות בו,  לחנכו בכל כוחו לתורה ולתפילה ולדרך ארץ בלי שום רחמים, אך מאידך גיסא בגלל שאינו מולידו ממילא אין לו כלפי תלמידו מידה מרובה של רחמים. ובזה מלמדנו חז"ל הקדושים מהי הדמות המושלמת של מחנך בישראל זה שיש לו את המידה של "כאילו ילדו".

שהרי אמרו חז"ל לא הקפדן מלמד" והמחנך זקוק למידה מרובה של רחמים, ולהיות בעל לב רחמן, ומאידך גיסא הוא זקוק לסגולה של "כאילו עשהו" – דשעבידו לאוריתא". לשעבד את התלמיד שעבוד גמור לתורה ולמעשים טובים.

מחנך שיש לו את שני הסגולות הללו גם "כאילו ילדו" וגם "כאילו עשהו" ואכן המחנכים אצלנו בת"ת מחזיקים את שתי המעלות יחדיו. בסיום דבריו הודה הרב המנהל למחנך המסור של כיתה א' הרב בן יוסף על ההשקעה המרובה במשך כל השנה.

בהמשך חזו ההורים עם הילדים במצגת מושקעת על חיי היום יום של התלמידים בתפילה, משחק ופעילויות מחוץ לת"ת כאשר כל ילד מברך את הוריו בדרכו ובשפתו שלו שיזכו לראות ממנו נחת יהודי.

לאחמ"כ תפסו הילדים שוב את מקומותיהם כאשר כל ילד אומר בצורה חיננית "אני כבר ילד גדול שלומד כבר חומש ושמי הוא….וכל הקהל עונה לו "יהי רצון מלפני ה' שתגדל בתורה ויראת השם",

תוך שירת ימים על ימי מלך תוסיף הופיע בהדרו המרא דאתרא ונשיא המוסדות הגר"מ מלכה שליט"א שהגיע לפאר את השמחה הגדולה ואמר "כי מעין עולם הבא לראות את התלמידים עם כתר תורה על ראשם כמו בחג מתן תורה.

"ילדים יקרים, היום אתם זוכים לקבל את החומש בערב חג מתן תורה איך אפשר שלא לשמוח ביום כזה? כל תלמיד מתחבר היום לתורת אלוקים חיים כי זה האור הכוח והעוצמה שלנו כיהודים כי הקב"ה ואורייתא וישראל חד הוא" אמר הגר"מ מלכה שחילק, לאחר סיום דבריו, באופן אישי לכל תלמיד חומש כאשר הילדים מחזיקים בשמחה את ה'תורה'.

מחנך הכיתה הרב בן יוסף שזה לו השנה ה-38 שהוא עורך מסיבות חומש לילדי כיתה א' מתוכם 18 שנה ב'מאור ישראל' דיבר על השליחות העצומה שיש בידיו ודיבר על החשיבות המיוחדת של שיתוף הפעולה בבית לתלמידים. "עם העזרה של ההורים בישום התכנים שהתלמידים לומדים בת"ת ,הדברים שאני מלמד ומחנך, יחרטו בליבם לעד", אמר.

בסיום רקדו ההורים כאשר חתני השמחה על כתפיהם תוך שירים במעלת התורה הקדושה.

תודה מיוחדת נאמרה לאב הבית יעקב מאירוטה ולמורה הגב' ר. לוגסי ולמזכירות ח. מלכה ומ. דרשן שעיצבו את האולם ודאגו לכיבוד חלבי עשיר כיאה למעמד הגדול.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture