מאות חניכים מיוחדים השתתפו בנופשוני הקיץ של "רפואה וחיים"

נופשוני הקיץ המיוחדים של רפואה וחיים התקיימו למאות ילדים מיוחדים נכים ומוגבלים שהגיעו מכל רחבי הארץ למשך 3 שבועות שבהם מוסדות החניך המיוחד סגורים בשילוב פעילות מהנה סביב כל שעות היממה • השתתפו וביקרו בנופשון המרגש: כ"ק גאב"ד מאקאווא שליט"א. כ"ק האדמו"ר מויז'ניץ לונדון שליט"א. הגרחי"א לנדא שליט"א גאב"ד בני ברק. הנהלת איגוד מוסדות ויז'ניץ. ראש עיריית בני ברק הרב אברהם רובינשטיין.

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מאות חניכים מיוחדים השתתפו בנופשוני הקיץ של "רפואה וחיים"

בימים אלו מסכמים את פעילות נופשוני הקיץ בהשתתפות מאות ילדים מיוחדים חולים ומוגבלים *  אדמורי"ם רבנים אורחים ואישי ציבור, התרגשו ממראות החסד והתפעלו ממסירותם של מאות מתנדבי ומתנדבות האגודה בימי בין הזמנים * פעילויות ואטרקציות בכל שעות היממה גדושים בשמחה ובחיוך של אושר ותקווה * נופשון שבת בסיום מחנה הקיץ לרווחת החולים והבריאים לקראת תחילת שנת הלימודים הבעל"ט.

'רפואה וחיים' פועלת רבות משך השנה כולה למען חולים ובני משפחותיהם באמצעות עשרות אגפים ומאות מתנדבים, אך כתר הפעילות מתנוסס בסוף השנה כאשר נערכים נופשוני הקיץ לילדים בעלי צרכים מיוחדים, במסגרתם נהנים הילדים מחוויה בלתי נשכחת הכוללת מגוון פעילויות וימי כיף המותאמים במיוחד עבורם כאשר לכל ילד מוצמד מתנדב/ת המלווה אותו בכל שעות הפעילות ודואג לו למזון פיזי וגם רגשי.

תחת הכותרת "יחד בתקווה" העניקה "רפואה וחיים" שבועות, ימים ולילות של סיוע ורווחה, הנאה ושחרור לחניכים המוגבלים והמיוחדים והזריקה מנות גדושות של חמצן שמחה ומנוחה לשאר בני המשפחה וההורים הנפלאים המתמודדים.

במלאי אדיר של מרץ ועשיה בורכו המתנדבים היקרים של רפואה וחיים, לא די בכך שויתרו על החופשה האישית שלהם, אלא נאמנים לייעוד הנתינה היהודי ההדדי – העלאת אור של חיוך על פנים מיוסרות. זה האידיאל של רפואה וחיים, אהבת ישראל טהורה ונתינה שאין לה גבולות, של זמן או בין הזמנים.

וכך, מקדישים הם את ימי המנוחה ונותנים מעצמם למאות החניכים והנשמות המיוחדות את מנת השמחה, מטעינים את סוללת המרגוע, מחדירים את עירוי העונג לנפש הרתוקה לכסא הגלגלים, וממשיכים הלאה לעוד משימה ומבצע של חסד ונתינה בעולמו של הקב"ה.

הנופשונים נערכו למשך כשלושה שבועות בקמפוס ענק ומרווח שהושכר בפתח תקווה, וכללו עשרות פעילויות בעלויות ענק להנאת החניכים ולרווחת ההורים היכולים להתארגן בראש רגוע ומשוחרר לקראת שנת הלימודים הבעל"ט.

הילדים המיוחדים הרי זקוקים ביותר למוטיבציה נפשית ולמעטפת של תמיכה מורלית לנוכח מוגבלותם, ובעיקר בימי החופשה, בהם מוסדות החינוך המיוחדים סגורים, וכאן נופשוני הקיץ של רפואה וחיים נכנסים לתמונה, בימים בהם יתר בני המשפחה מבלים בטיולים או בחופשות, או אז, מטופלים הילדים במסירות ובאהבה שאין דומה לה. כשהאגודה נוסכת בהם עוז ותעצומות ובהוריהם כוחות להמשיך בתפקוד השוטף של ההתמסרות גם לצרכי הילדים הבריאים.

לקייטנה זו צורפו ילדים במצבים קשים ומורכבים. ילדים אלו מטופלים ע"י צוות ותיק ומיומן של אחראיות מתנדבות בכירות, כשבמקום נוכח צוות רפואי אחראי שיכול וגם מוסמך להגיש עזרה ראשונה או לטפל במקרים רפואיים בכל עת שיידרש. מחלקה שלמה הכילה ציוד ומיכשור רפואי לאלו שהיו זקוקים לכך.

מגוון ענק של מתקני הפעלה, מתנפחים, מבחר תכניות ועשרות מפעילים, אטרקציות ובעלי חיים שונים, יצירות ועבודות ברמה גבוהה, שהעסיקו את הילדים במשך כל שעות היום והערב, הסתכמו להון רב, אולם הכל היה שווה וכדאי, לראות חיוך של סיפוק על פני הילדים המיוחדים.

מאות מנות של ארוחות וכיבוד, בוקר צהרים וערב, שונעו למקום, בארגון לוגיסטי מורכב, כדי להשביע את רעבונם ולהחיות את נפשם של החניכים והמתנדבים שעמלו ממושכות להפעיל את החניכים. מזון מיוחד הותאם לילדים במצבים שונים .

בעקבות הביקוש הרב הגובר משנה לשנה, הרחיבו את המסגרת גם למבוגרים בעלי פגיעה מוחית ואוטיסטים, ובמשך כמה ימים נערכו טיולים מושקעים וארוכים וכן הועסקו בעשרות הפעלות אטרקטיביות המתאימות להם, מידי יום ביומו.

ביקורים נאדרים ומחזקים

ביקורים מיוחדים נערכו השנה בנופשון, אורחים חשובים רמי מעלה והוד שרצו לראות ולחוש מקרוב את הפעילות הנוגעת ללב ולנשמה.

לשעות של התרגשות חוו חניכי הנופשון כאשר הגיעו כ"ק מרנן ורבנן האדמורי"ם שליט"א לבקר ולחזק את הפעילות הקדושה והשגיבה,

את פניהם קיבלו בכבוד רב ראשי האגודה הרב ברוך הימל המנכ"ל הדינאמי יחד עם אבי הילדים המיוחדים הרב נפתלי ויינברגר ורעיתו המנצחים על מלאכת הקודש בחיוך כובש ובלב אבהי. הרב יצחק רוט, יו"ר ההנהלה, הרב יצחק שטרן היועץ הרפואי, הרב דוד הרשטיין והרב יוסף ויטמן חברי הנהלה.

כ"ק גאב"ד מאקאווא שליט"א: "אין לשער ולתאר גודל החסד הנעשה עם הנשמות האלו"

כ"ק גאב"ד מאקווא שליט"א הטריח עצמו ובא במיוחד ממרחק לעודד ולחזק את מסכת החסד העניפה,

האורח הרם הביע את התרגשותו ממראה עיניו יחד עם אותות צער שנראו על פניו לנוכח הצרות והתלאות שאופפות את עם ישראל למראה עשרות רבות של ילדים המיוחדים כל אחד ואחת על מוגבלויותיו ומצוקותיו הקשים. כשהוא מאציל מברכותיו החמות לילדים החולים שיזכו לרפואה שלמה, כן בירכו וחיזקו את ידי המתנדבים והעוסקים במלאכה נשגבה זו.

וכה אמר בהתרגשות עצומה "אין גבול ואין לשער ולתאר לגודל החסד הנעשה עם הנשמות האלו, שהם ילדיו של הקב"ה, ואשרי הזוכה לסייע לזה, הן אלו שעוסקים בפועל במלאכת הקודש, והן אלו שתומכים בכך בגוף בממון ובנפש"

כ"ק האדמו"ר מוויזניץ לונדון שליט"א: "הלוואי יהי חלקי עמהם בגיוואלדיגע זכויות הללו"

לזכות מיוחדת זכו החניכים עת הגיע לביקור מיוחד כ"ק האדמו"ר מוויזניץ לונדון שליט"א שבתוך סדר יומו הצפוף לעת ביקורו בארה"ק פינה זמן יקר, לחזות בנועם עבודת החסד הקדושה.

במהלך כל הביקור הממושך היו האדמו"ר שליט"א נרגש ביותר, התרגשות שהביעה הערכה והתרשמות מקרוב בפעילות הרצופה הנערכת למאות ילדים חולים ומוגבלים כפי ששמע עד כה רבות גדולות ונצורות עד ללונדון הרחוקה, מהורים לילדים מיוחדים שסיפרו לו אודות הסיוע והתמיכה העצומה אותה הם מקבלים מהאגודה כבר עשרות שנים במסירות של ממש, כאשר הפעם הוא זוכה להיווכח בהתרשמות אישית מקרוב במו עיניו.

כ"ק האדמו"ר שליט"א התבטא בצער "לא יאומן כי יסופר, איך ניתן לראות כ"כ הרבה צרות ומכאובים אשר אידישע קינדער עוברים ל"ע, והלוואי יהי חלקי עמהם בגיוואלדיגע זכויות שלכם, ובוודאי שיתברכו בכתיבה וחתימה טובה כל העוסקים באמונה במפעל קדוש זה הם וב"ב".

הגאון רבי חיים יצחק אייזיק לנדא שליט"א גאב"ד בני ברק: בזכות הנשמות הטהורות אלו ובזכות המטפלים בהם מקרבים את הגאולה העתידה

אב"ד ורב בני ברק הגאון רבי חיים יצחק אייזיק לנדא שליט"א, שהגיע לבקר בנופשון נשא דברים חמים בפני מאות המתנדבים והילדים במחנה הנופש.

"זכתה עירנו בני ברק, שקיים בתוכו מפעל חסד אדיר זה, שרבים נעזרים דרכו במגוון דרכים להקל מחוליים, והזכיר את אביו הרב לנדא זצ"ל שהיה מדבר בשבח מפעלות רפואה וחיים ואף הוא עצמו נעזר בהם באחרית ימיו, ובירך בעוז בסיימו שמעשים אלו ובזכות הנשמות הטהורות אלו ובזכות המטפלים בהם מקרבים את הגאולה העתידה ושמח להיות שותף במקום זה.

ראש עיריית בני ברק : הנכם מבצעים, את העבודה שאגפי הסיעוד והרווחה העירוניים היו אמורים לעשות..

"עיריית בני ברק גאה באנשי חסד הצומחים בתוכה לתפארה, בפרט שמתקבצים כאן ילדים מכל קצוי הארץ, ומבצעים הלכה למעשה, את העבודה שאגפי הסיעוד והרווחה העירוניים היו אמורים לעשות…" כך התבטא ראש העיר הרב אברהם רובינשטיין להנהלת האגודה בביקורו בנופשון.

זו זכות לעירייה להיות שותפה באימפריית חסד גדולה זו, המקיימת במסורתיות ארוכת שנים את הנופשוניים האגדיים והמבוקשים של רפואה וחיים.

ראש עיריית ב"ב הרב אברהם רובינשטיין המסייע רבות ונצורות לאגודת רפואה וחיים באדיבות וברוח נדיבה ונפלאה, שהה ממושכות במקום, כשהוא ניגש מילד לילד, מתענין ומעניק להם מילות עידוד ותקווה,

סגן ראש עיריית פתח תקווה: זוכה העיר פתח תקווה לארח מידי חודש חניכים מיוחדים מכל הארץ

סגן ראש העיר פתח תקווה הרב אריאל בוסו בראש משלחת מהנהלת העיר בא לסיור ולהתרשמות מהפעילות הקסומה לנפש בפרויקט הענק של נופשוני הקיץ של אגודת "רפואה וחיים" הנערכת בפ"ת.

במשאו בנופשון אמר כי "זוכה העיר פתח תקווה לארח מידי חודש חניכים מיוחדים מכל הארץ וכעת הגדילו לעשות רפואה וחיים באירוח נופשוני הקיץ למאות ילדים מכל הערים".

כן שיבח סגר"ע בוסו את מעשי ההתנדבות ואת והמתנדבים והנהלת האגודה, ואמר כי פתח תקווה רואה חשיבות רבה להיות שותפה בפעילות למען הקהילה, ואגודת רפואה וחיים הינה שותפה מסורה שעושה מעל ומעבר למען החניכים, ובירך את הארגון על המסירות ורוח ההתנדבות למען כלל ישראל,

הנהלת איגוד מוסדות ויז'ניץ: "כי כאן רואים במוחש את מידת 'אהבת ישראל' החרוטה על דגל ויזניץ"

הנהלת איגוד מוסדות ויזניץ הרה"ח ישעי' יעקב ורטהיימר מנכ"ל האיגוד והרה"ח צבי פייביש מילר סמנכ"ל האיגוד, לא כלאו את רגשותיהם כשהם מתבטאים "כי כאן רואים במוחש את האהבת ישראל החרוטה על דגל ויזניץ, באשר היא מקרינה אהבת חסד לרווחת כלל חולי ישראל,

"זכתה חסידות ויזניץ המעטירה למפעל קדוש רב זרועות זה שרבותינו אדמור"י בית ויז'ניץ יסדוה, והם עומדים בראש האגודה יחד עם כל כל גדולי ישראל חברי נשיאות האגודה".

המשלחת הכבודה התרגשה עד דמעות למראה מאות ילדים נכים ומוגבלים שנהנים מפעילות מיוחדת ומאתגרת באותה ימים שהמוסדות שלהם סגורים ומאפשרים להוריהם מעט מנוחה ושלוה, ולהתרשם מפעילות חסד זו הנעשית עבור כל החוגים והמגזרים בהתנדבות מלאה ובהתמסרות מדהימה ומקדשת שם שמיים בצורה יוצאת דופן ובפרט בימים אלו.

ביקור הנהלת מכבי בני ברק

הנהלת "מכבי שירותי בריאות" בב"ב ובראשם הרב ברוך שטרן מנהל המרחב בבני ברק וסגנו הרב יוסף בינדר, העומדים בקשר הדוק של שיתוף פעולה עם אגודת "רפואה וחיים" באו לסיור הערכה ולהתרשמות במו עיניהם – מהפעילות הנאדרה והקסומה לנפש.

האורחים עקבו מקרוב אחר הפעילות המיוחדת בנופשונים אלו. והביעו את התרגשותם הרבה ממראה עיניהם כאשר מאות מתנדבים מלווים אישית את החניכים ומפעילים אותם במסירות עצומה וביחס מעורר השתאות כשהם מביעים את שמחתם להיות שותפים בעשיה זו.

הנהלת האגודה מודה לחברת "מטרנה", לבעלי חנות "סופר דיל", לחברת "טיפ הפקות", ועוד חברות גדולות במשק שנרתמו לספק באדיבות ונדבת לבם, תשורות קיט וציוד מזון ומשחקים להנאת החניכים.

כרכרות של אושר וזכויות

באחד מימי הנופשון התקיימה אטרקציה מיוחדת כאשר מאות ילדים מיוחדים ומוגבלים שנופשים בקייטנת 'יחד בתקווה' של ארגון "רפואה וחיים" השתתפו בנסיעה ייחודית על סוסים ועגלות ברחובות פתח תקווה, צוות ענק של מתנדבים נרתמו לעלות חיוך על פניהם הנרגשות מהחוויה המדהימה עבורם, החניכים שהשתתפו בנסיעה נהנו לחוות את הנסיעה הבלתי שגרתית כשהם זורחים ונהנים מכל דקה, כסאות הגלגלים הועלו על המרכבות במבצע מיוחד, כשהתושבים מביטים בהשתאות על המחזה המפעים שגרם לקידוש ה' רבתי בחוצות העיר פתח תקווה.

מצומצמת היריעה הנוכחית, ע"מ לנסות ולהגדיר את התועלת, את המעלה, את השגיבות, את הצלת הנפשות, של הנופשונים וקייטנות השבת וכל מבצעי אגף החניך המיוחד וכל עשרות האגפים, למאות משפחות החולים וההורים הסובבים, את רוממות הנפשות, ותחיית הנשמות, שאין לתארה במילין של מוגבלים ומשמשיהם, של רתוקים ובניהם, רובם וכמעט-כולם, בלתי ניתנים ולא יעלו על הכתב לעולם,

יעלו הללו ויבואו הישר אל כסא הכבוד לקראת ימי הדין והרחמים, הישר אל המקום ברוך הוא אשר ממכון שבתו משגיח וצופה ומביט, רואה את ישראל אהוביו רחומיו, נותנים את כולם למען הזולת. מעניקים את יהבם ואת חסדם למען השני. וכבר כעת בראש חודש אלול ניתן לאחל כי יכתוב ויחתום את כל המשתתפים התומכים והשותפים לשנה טובה ומתוקה, שנת רפואה וחיים, גאולה וישועה בבריאות הגוף והנפש.



הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture