כנס 'צמיחת קרן' למען מוסדות התורה החינוך והחסד ויז'ניץ אלעד

עשרות בעלי עסקים, אנשי מעש וחזון חדורי שאיפה ומטרה, התכנסו לכנס ייסוד הפורום העסקי 'בחכמה יבנה', שנוסד בכדי לבסס ולהרחיב את פעילות רשת מוסדות התורה החינוך והחסד ויז'ניץ אלעד.

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

את הכנס שנקרא בשם 'וצמיחת קרן' פתח והנחה העסקן הרב ברוך שטרן הי"ו מנהל מרחב מכבי בבני ברק. בדבריו תיאר את ההתפתחות הנפלאה מאז ועד היום במוסדות ויז'ניץ באלעד, ועל הצורך בהירתמות בעלי קשרים ועסקים להביא להמשך הצמיחה והשגשוג. הוא העלה זיכרונות מתפקידו הקודם כמנהל "הלשכה לפניות הציבור" של הרב כץ, אשר במסגרת זו מסייעים למאות פניות במהלך השנה למען הציבור שלא על מנת לקבל פרס, כאשר במחשבה נכונה ניתן למנף גם את העשייה הזאת למען המשך ביסוס המוסדות הקדושים.

את המצב הפיננסי של העמותות המפעילות את המוסדות הציג רו"ח  המוסדות מר גלבוע וייספיש ממשרד 'רו"ח בן דוד שלווי קופ' בירושלים. תוך הקרנת מצגת מושקעת היטיב לשקף את המצב הקיים מזווית מבטו המקצועית כמלווה של פעילות המוסדות. בדבריו התמקד על תכניות הבינוי והפיתוח, תוך השקעה שהכול יהיה ברמה גבוהה כנאה וכיאה למוסדות חינוך, וגם על תכנית ההבראה שבאה בעקבות ההשקעה הגדולה. הוא הביע את תקוותו שציבור חסידי ויז'ניץ תושבי העיר יעמדו לימין הנהלת המוסדות, שמתמסרים באופן מיוחד לתגבר את התרומות למוסדות החינוך ואף מצליחים בהיקפים גבוהים.

בקשב רב נשמעו דברי הנהלת המוסדות שהועברו ע"י מנכ"ל המוסדות הרב חיים מאיר כץ הי"ו שהודה למשתתפים על השתתפותם בכנס, ואמר כי בעצם השתתפותם הם מכריזים 'הנני', והם מביעים כי הם מתייצבים מתוך רצון להיות שותפים לפעילות המסועפת של המוסדות. הרב כץ פרס בפני הנוכחים את תכניות העתיד של הנהלת המוסדות, ואת המיזמים המיוחדים והמגוונים הנעשים במערכת המוסדות. הוא אף העלה את נושא 'צאו והתפרנסו זה מזה' כשחברי קהילה אמורים להעדיף לקנות אצל עסקים מתוך הקהילה.

האורח החשוב מייסד קריות החרדיות בטבריה בהר יונה הנגיד הרב מנחם מנדל רייך הי"ו מקרית הבעש"ט בפ"ת, התחיל את נאומו בסיפור על כולל אברכים בקריה חרדית שנהגו לצאת למגבית בחו"ל מידי שנה, ולאחר שפנו לתושבים השכנים ויידעו אותם על פעילות הכולל, הצליחו לרתום אותם לעמוד לימין הכולל על אף שאינם מאותה הקהילה, ובסופו של דבר הם אף הצליחו להביא לכך שהתייתר הצורך בהמשך המגביות בחו"ל. כן סיפר על שכונה חדשה בה היה נדרש הקמת בית כנסת וכל ההוצאות מומנו מתרומות של אנשי מקצוע עסקים מהשכונות בעיר. בנוסף הפליא מאוד את ההתפתחות המדהימה של ויז'ניץ אלעד.

בהמשך הערב התקיים זיץ מיוחד לרגל יומא דהילולא של מרנא הרה"ק ר' לוי יצחק מברדיטשוב זי"ע ולקראת יומא דהילולא של מרנא הרה"ק בעל ה"צמח צדיק" זי"ע בראשות המשפיע הרה"ח אפרים לרנר שליט"א מחשובי המשפיעים בחצר הקודש ויז'ניץ, אשר ריתק את המשתתפים בעובדות קודש מבעלי ההילולא ומצדיקי אמת זי"ע בחשיבות התמיכה למען תורה, חינוך וחסד, ועל התועלת שהדבר מביא לתורם ולבני משפחתו, מלבד הקרן הקיימת לעולם הבא.

גם העסקן הרב משה אריה ליבוביץ שליט"א מיקירי בני הקהילות באלעד נשא מדברותיו בעת ה'זיץ' והרחיב במשמעות ומהות המילים 'צמיחת קרן', ועל התועלת ש'קרן' מביא למי שמשקיע בקרן. הוא חידד שנתינת הלב אינה לאיש או למוסד, אלא לאלפי תלמידים שמתחנכים ועשרות המיזמים החינוכיים שהשפעתם הם לדורות ולנו הזכות וההזדמנות לקחת חלק ושותפות.

בברכת המזון התכבד אחד מוותיקי התורמים במאור פנים הרב בערל כהנא הי"ו. האירוע אורגן בצורה נפלאה ע"י צוות משרד המוסדות, הרב יהודה כהנא הי"ו, הר"ר יואל דסקל הי"ו והר"ר משה יעקב ווייס הי"ו שזכו לשבחים רבים על עשייתם המרובה בכל השנה ובפרט בהכנת ערב זה.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture