"כוחנו באחדותנו": הרשל"צ וגנץ בהדלקה האחרונה בכותל • צפו

הגר"י יוסף: "כולנו עם אחד, כולנו אחים, אסור שיהיה פילוג בעם ישראל, אסור שתהיה הסתה בעם ישראל. כולנו עם אחד". יו"ר כחול לבן: "ככל שנדע להקשיב ולכבד האחד את השני ולהיות סובלנים, כך נגביר את האחדות בעם"


גנץ אחרי ההלקה. צילום: איתמר שאול

הערב (ראשון) השתתפו בהדלקת נר שמיני של חנוכה בכותל המערבי הרה"ג יצחק יוסף שליט"א הראשון לציון והרב הראשי לישראל, הרה"ג שמואל רבינוביץ שליט"א רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים, הרב משה דגן הי"ו מנכ"ל הרבנות הראשית לישראל, יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ, ובכירים נוספים במשטרה ובכבאות והצלה לישראל. עוד השתתפו, הרב טויל שליט"א רבה של מקסיקו, משפחת קדוש והילד יוסף מרדכי קדוש הי"ו וקהל רב.

הרב הראשי הרה"ג יצחק יוסף בירך את הציבור היקר וכל עם ישראל, בבריאות. הרב אמר: "אני מברך את כל הנפגעים בפיגוע במונסי. אנחנו מתפללים לרפואה שלמה של כל הפצועים. ונזכה כולנו לגאולה שלמה. שכולם יעלו לארץ ישראל ויחזקו את הדת כאן בארץ ישראל. בכל ההיסטוריה של עם ישראל היו שתי סוגי מלחמות. האחת, בה רצו להשמיד אותנו כמו השואה הנוראה. והשנייה, בה היתה מלחמה על הרוח, לא להרוג אותנו, רצו להשכיח תורתנו".

"ברוך השם עם ישראל חזר לארצו וחי וקיים, וכל זה בזכות התורה הקדושה, שמרנו על התורה והמצוות, לא ככל העמים. עם ישראל הוא עם מיוחד, עם של הקב"ה. לכן שרדנו את כל המלחמות. צריך לחזק את האחדות בעם ישראל, כולנו עם אחד, כולנו אחים, אסור שיהיה פילוג בעם ישראל, אסור שתהיה הסתה בעם ישראל. כולנו עם אחד. "דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום". הדרך שלנו זה לקרב את עם ישראל", דברי הגר"י יוסף.

יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ אמר כי "אנו ניצבים למרגלות הכותל המערבי – שריד בית המקדש שלנו. המקום שמחבר אליו את כל חלקי עם ישראל. הקיר הקדוש שמאחוריי- יש בו לבנים קטנות, בינוניות וגדולות, כמוהו עם ישראל שלנו. נתברך כולנו ונביא יחד אור גדול של אחדות בעם ישראל. ככל שנדע להקשיב ולכבד האחד את השני ולהיות סובלנים, כך נגביר את האחדות בעם".

"אני מבקש לחזק את ידי חיילי צה"ל . הם שיושבים בכל מקום- בדרום ובצפון, הם המכבים של היום. הם השומרים על עם ישראל לטובת כל תושבי הארץ. נחזק גם את הקהילות בחו"ל אחרי האירוע האחרון שעברנו רק הלילה. חג חנוכה שמח". גנץ הוסיף כי, "נאחל הבראה שלמה לכל הפצועים, נחזק את ידיד חיילי צה"ל המגינים עלינו הם המכבים של היום הזה. תשמרו על עם ישראל ועל מדינת ישראל".
.
הרב טויל רבה של מקסיקו אמר כי "כל אחד נר דלוק, המאיר לכל העולם כולו. לנו יש בחוץ לארץ כוח לעשות קצת לאחינו בזכות זה שאתם יושבים כאן בירושלים ומפיצים אור לעולם. "ירושלים אורו של עולם", מאחל ברכה והצלחה. הלואי עלינו בני חוץ לארץ שנזכה לשבת בירושלים עיר הקודש במהרה בימינו".

צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

סוף סוף התחיל לנאום נאומים קצת יותר רציניים

חילי צה"ל הם המכבים של ימינו… והוא מתתיהו??…

סליחה.
נאום טיפש ביותר…
החיילים הם המכבים….
לא לומדי התורה במסירות נפש…

מי זה הילד קדוש?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו