מאות השתתפו בהילולת מוהרנ"ת מברסלב בירושלים • גלריה

ההילולא נערכה סביב שולחנות ערוכים באולמי 'בית יעקב הישן' במקום נמכרו מאות ואלפים ספרים ממגוון ההוצאות והמכונים של ברסלב • גדולי אנ"ש נשאו דברים חוצבי להבות. גדול היה המעמד.

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

המוני אנ"ש חסידי ברסלב השתתפו ברגשי קודש בהילולא הגדולה שהתקיימה אמש באולמי בית יעקב הישן, במקום הופיעו ונכחו גדולי משפיעי אנ"ש שליט"א ביניהם הרה"צ רבי ישראל מאיר ברנר, הרה"ח המשפיע רבי אלכסנדר זושא שטיצר, הרה"ח רבי שרגא לוי חזן דקלויז הק' באומן, הרה"ח רבי משה אשר אנשיל פוקס, הרה"ח רבי לייבל פיש רב ק"ק אומן, הרה"ח רבי יהושע דב רובינשטיין, הרב רפאל כץ רב הבתים היהודיים של ברסלב.

מכירת ספרים ענק התקיימה בצד האולם ובכניסה אליה, שם נמכרו ספרים רבים מאד,כשקדם לכך הפרסומת הגדולה במודעות ענק ברחובות עיר, בהם התפרסמו גדולתו של הצדיק הקדוש בעל ההילולא ותקוותו לזה הדור האחרון, ושספריו הקדושים יהיה ניתן לקבל במחירי סבסוד משמעותיים במהלך סעודת ההילולא, ואכן הגיעו המוני בני ירושלים וקנו ולקחו ברכה לביתם מאות ואלפי ספרי קודש של רביה"ק ומוהרנ"ת זיע"א, ובכך זכו לקיים צוואתו הקדושה של מוהרנ"ת 'יפוצו מעיינויך חוצה' וש'טרייף פסול מתגבר, עלה אחד מספרי רבנו יהיה תיקון על הכל.

מרהיב היה לראות השעות הארוכות מאד של סעודת ההילולא החל מהשעה 7.00 בערב ועד לשעה 11.30 נהרו ההמונים ושמעו דברי אלוקים חיים מגדולי המשפיעים, הנחה את המעמד בטוב טעם ודעת הרה"ח ר' חיים כץ שליט"א שהלהיב את הציבור על גודל הזכות לשבת ביחד תחת קורת גג אחת כאיש אחד בלב אחד בסעודת ההילולא של רבי נתן, לאחר מכן כיבד את המשפיע הרה"ח רבי זושא שטיצר שליט"א שחיזק שעה ארוכה את הציבור ברשפי שלהבת קודש על כוחו של רבי נתן שגילה את התמימות והפשיטות של רביה"ק ושאין שום ייאוש בעולם כלל, ואיך 'לחיות' באמת כל הימים.

בנעימה שרו כל הציבור הקדוש את ה'שיר ידידות' לכבוד הרבי ורבי נתן, כשהרה"ח רבי שרגא לוי שליט"א מנגן בקולו הנעים וכולם אחריו ברננה. משא המרכזי השמיע הרה"צ רבי ישראל מאיר 'גדולתו של רבי נתן ועל מסירות נפשו להנחלת האור והנצחיות של הרבי לדורות הבאים, ועל העבודת השם שהנחיל לנו רבי נתן התמימות והפשיטות וההתבודדות וההתחזקות של הרבי איך שזה שייך לכל אחד ואחד, כשבתוך דברות קדשו שנאמרו בתוך בכיות רבות ואש קודש ונכנסו הדיבורים לכל הציבור הקדוש שהתאספו ובאו.

כאורח הכבוד הופיע הרה"ג רבי יצחק שטרנהארץ – כוכב לב, נכדו של בעל ההילולא דור שמיני בן אחר בן, ורב הישוב צור הדסה הסמוך לירושלים עיה"ק, ואף כובד לשאת דברים, כאשר הפליג על גודל התרגשותו כשהיה מופיע כילד יחד עם אביו בקיבוץ בירושלים והיה רואה 'אמת של תפילה', והיום הוא מתפעם לראות את אותו אמת של תפילה בכל מקום ומקום איך שהאור של רבינו ור' נתן מאיר בכל מקום מכל הגוונים, אורח הכבוד סיפר הרבה סיפורים על מסירות נפשם של אביו וזקניו נכדי מוהרנ"ת זיע"א, איך שינקו כוחם מירושתם הקדושה שקיבלו ממוהרנ"ת זיע"א, במיוחד הביע התרגשותו מהמעמד הקדוש של אותו ערב, באוויר הנך והזך שהרושם לא ישתכח.

דברי נעילה נשא המשפיע החשוב הרה"ח רבי יהודה צבי שפירא שליט"א רב מוסדות 'אהבת משה', שגם עורר הציבור לחיות עם הירושה הקדושה שהשאיר והנחיל לנו מורשה מוהרנ"ת זיע"א ואף סיפר סיפורים מגדולי אנ"ש ועל עבודת ושיחתם בקודש.

בשעה מאוחרת יצאו הציבור הקדוש כשכולם אמרו מי יראנו טוב שיהא מקום להשראת השכינה גדול בירושלים, באוויר הנך והזך להתחזק ולהתעורר תמיד בעבוד השם להמשיך את הטוב הנצחית של רבי נתן, לחיות באמת בעבודת השם בתורה ותפילה בדבקות וכיסופים ואהבת ישראל תמיד.

צילום: מאיר אדרי

 

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture