יִזְכּוֹר אַהֲבָתָם • הילולת מרן הגה"צ רבי נפתלי הערצקא פרענקל זצ"ל חבר הבד"צ ובעל "אמרי בינה"

בשבוע האחרון ציינו בהיכלי התורה והחסידות את יום ההילולא השלישי של מרן רבינו בעל ה"אמרי בינה" מרן הגאון הצדיק כש"ת רבי נפתלי הערצקא פרנקל זצוק"ל חבר הבד"צ העדה החרדית וגאב"ד חוג חתם סופר י-ם • צילום: שלומי טריכטר

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

בליל יומא דהילולא התאספו תלמידיו ונכדיו ובני המשפחה ללימוד משניות, בביתו נאווה קודש, אשר שם היה הוגה בתורה ועבודה ומורה בדבר ה' זו הלכה רבות בשנים לעמך בני ישראל, ושם באותו מקום נדם הלב הגדול בעת לימודו .

בסיום ששה סדרי משנה נתכבד חתנו הגאון משה מרדכי ווידער שליט"א גאב"ד לינז, וכן נשא דברים הרה"ח אברהם אהרן יוסקוביץ שליט"א אשר היה מקורבו ויד ימינו רבות בשנים.

ביומא דהילולא עלו על ציונו המוני תלמידיו ומעריציו ובני משפחתו בראשות בניו וחתניו הרבנים הגאונים שליט"א, בחלקת הרבנים בהר המנוחות שבירושלים עיה"ק. תחבורה מאורגנת יצאה מבית מדרשו "אהל ישראל" בירושלים עיה"ק.

לאמירת התהילים ניגש לפני התיבה בנו הגדול הגאון רבי אהרן שמואל פרענקל שליט"א גאב"ד חוג חתם סופר י-ם  וראש כולל "אמרי בינה".

סעודת המצווה נערכה ברוב פאר והדר בבית מדרשו בשכונת 'גוש שמונים', בהשתתפות אדמורי"ם, רבנים, תלמידים, אברכי הכוללים, מתפללי בית מדרשו, בני המשפחה ותושבי השכונה.

הגאון רבי נפתלי פרנקל זצ"ל

בסיום הש"ס אשר נלמד לע"נ רבינו זצוק"ל ע"י תלמידיו, נתכבדו בניו הרבנים הגאונים רבי אהרן שמואל שליט"א, רבי מנחם מנדל שליט"א, רבי יוסף צבי שליט"א ורבי אברהם בנציון שליט"א.

במהלך סעודת ההילולא נשמעו דברי חיזוק והתעוררות במשנתו הטהורה של מרן רבינו זצ"ל, בהם העלו בערגה את דמותו הטהורה, אשר זכה להרביץ תורה והוראה במשך יובל שנים, כולם שווין לטובה, וזכה להעמיד תלמידים רבים המכהנים כמורי הוראה בישראל.

תחילה נשא דברים הגאון רבי אברהם חיים שטרנבוך שליט"א רב קהילת באבוב 45 ירושלים, אשר ציין את מידותיו התרומיות שראו בו אף בעת לימוד התורה ובמסירת השיעורים, וסיפר שכמה פעמים, היו רבינו זצ"ל משוחח עם תלמידים ונכדים ומתפללי בית מדרשו, בסוגיות הנלמדת בש"ס ובשו"ע. ואמר להם, שיבואו להיבחן על זה. ענה לו האברכים, שצריכים עוד לחזור שוב על החומר הנלמד. ענה להם רבינו זצ"ל: "איך יכול להיות שלמדתם פעם אחת, ועדיין לא יכולים לעמוד בכור המבחן על זה".

את המשא המרכזי נשא מחותנו הגה"צ רבי עמרם אופמן שליט"א דומ"צ "העדה החרדית" ירושלים עיה"ק,  ובין הדברים אמר: בפרשתנו בתחילת הפרשה כתוב 'ויגש אליו יהודה' וגו', מסביר ה"שפת אמת" על אתר, מהו החידוש בפסוק זה, שי"ל שדרכם של אנשים כשאירע להם דבר, מאבדים פרנסה, או אחד מהמשפחה לא מרגיש טוב, מיד חושבים שחרב עליהם עולמם, ומיד הם מתאוששים, וחושבים בעצם מה בסה"כ אירע, רק דבר פלוני, ובסוף רואים שלא קרה כלום.

כמו"כ בפרשתנו, יהודה ניגש ליוסף ושאל מה אירע פה, ושוב אומר, אדוני שאל את עבדיו, ושוב אומר, ידבר נא עבדך באזני בנך, ושוב אומר, ואל יחר אפך בעבדך, מה הם כל השאלות וכל התחנונים, ובסוף התיישב יהודה, ומה ראה, שלא קרה כלום!

גם אצל בעל ההילולא מרן בעל "אמרי בינה" זצוק"ל, הנהגה זו כולם היו רואים אצלו, שאף פעם לא איבד עשתונות, כל פעם ראו אצלו את היישוב הדעת, בכל מצב שהוא, הן בכולל, הן בבית דין, הן כשהיה בוחן אברכי הכוללים, כל פעם היה בניחותא, אף פעם לא ראו עליו מצבים של משבר וכדו'.

ואספר לכם, שכמה וכמה פעמים, נקראתי לבית דין "העדה החרדית" בירושלים עיה"ק, לדון בדיני תורה העומדים על הפרק, וכל פעם כשהיו צריכים להכריע בדיני תורה, ראו על בעל ההילולא זצ"ל את היישוב ודעת, הכל היה בניחותא, כל פעם היה הוא הדיין המכריע, ועושה "פשרה" שכל הצדדים יצאו מרוצים מבית דין, וכך הצליח להשרות שלום ושלווה בין תובע לנתבע בד"ת.

וברצוני להוסיף, שאם בעל ההילולא היו איתנו היום בין החיים, עוד הרבה דברים היינו יכולים להכריע בבית דין "העדה החרדית", שכלל ישראל ירוויחו ממנו!

בנו הגדול הגאון רבי אהרן שמואל שליט"א נשא פלפול ודרוש בהלכה במשנתו הטהורה של אביו רבינו זצ"ל, עפ"י תשובה מספר "אמרי בינה" ח"ב אשר בס"ד בקרוב יצא לאור, בתשובה שנשלח לאברכי כולל סאטמאר בירושלים עיה"ק, בסוגיית בסוגיית אמירה לעכו"ם בשבת (בשו"ע סימן ש"ז ס' כ"ב והנו"כ), האם הוא לאו מדאורייתא או מדרבנן, והטעם,  והנפק"מ להלכה, והאם מותרת אמירה לעכו"ם ברמז, שלא ע"י ציווי, והאם מותר לומר לעכו"ם בדרך רמז, להדליק אור בשבת שאינו ממש אור חדש אלא תוספת אור.

לאחר שירת ניגוני דבקות ולימוד משניות לעילוי נשמתו הטהורה, ננעל המעמד המרומם. זכותו הגדולה של בעל ההילולא  זצ"ל תגן עלינו אכי"ר.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מותר לציין שזה בית המדרש דחסידי פשעווארסק שתרמו את בית מדרשם לטובת סעודת ההילולא

הוספה חשובה !!
"וכן נשאו דברים הרה"צ יצחק פרנקל שליט"א ראש כולל "אהבת עולם"
ובמח"ס "יראת יצחק" אשר זכה לקרבה יתירה אצל הרה"ק זצ"ל

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture