90 שנה אחרי: שכונת שערי חסד חגגה מעמד היסטורי של סיום הש"ס

אירועים רבים של סיום הש"ס מלווים את השבועות האחרונים, אולם אירוע מיוחד אמש סימל ללא כל ספק סגירת מעגל היסטורית. אתמול, חגגו בירושלים את שמחת סיום הש"ס של השכונות המיתולוגיות 'שערי חסד' ו'רחביה', כאשר הסיום נערך לראשונה בהיסטוריה דווקא באולם שבגימנסיה העברית ברחביה, מוסד שהיווה במשך שנות דור את מעוז החילוניות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

לפני 90 שנה אירחה שכונת שערי חסד את 'סיום הש"ס' ממחזור לימוד הדף היומי השני, כאשר בית כנסת המרכזי בשכונת שערי חסד אירח את הסיום הגדול של בני ארץ ישראל אשר נערך במשך שבעה ימים רצופים, בעוד סיום הש"ס לבני חו"ל נערך בהיכל ישיבת 'חכמי לובלין' סיום ראשון לאחר פטירתו הפתאומית של מייסד הרעיון ומחוללו רבי מאיר שפירא זצוק"ל.

אתמול לאחר 90 שנה באופן היסטורי ובסגירת מעגל, נערך מעמד הסיום ההיסטורי של שכונת שערי חסד ורחביה בהיכל הגימנסיה, כאשר המעוז של האליטה החילונית הופך להתכנסות ענק לכבודה של תורה. השכונה, מהראשונות והבולטות בעיר, תמיד היא הייתה אבן מיוחדת בכתרה של ירושלים של מעלה.

במעמד השתתפו מאות רבות מתושבי שכונת שערי חסד ורחביה ובראשות המרא דאתרא הגאון רבי יהושע מאיר רוזנטל אשר בירך את משתתפי הכנס ואף ערך את סיום הש"ס, כאשר הרב יחיאל לופיאנסקי מבית הכנסת מנחת חינוך בשכונה פתח במסכת ברכות, הגאון הגדול רבי ברוך מרדכי אזרחי שליט"א חבר מועצת גדולי התורה שנשא משא חוצב להבות על אהבת התורה וקדושתה ועל היותה של השכונה בית היוצר לתורתה של ארץ ישראל היוצאת מציון, הוא חזר והדגיש את הצורך להעמיק בלימוד הדף היומי וכלשונו ל"שדרג את הדף היומי". הגאון רבי ישראל מאיר לאו – הרב הראשי, נשא נאום היסטורי ומרגש על רבי מאיר שפירא מייסד הדף היומי, לאחר מכן הפליג בדברים על מורו ורבו הגרש"ז אויערבך שהווה פאר שכונת שערי חסד ועל ימי הבראשית של ישיבת 'קול תורה' ששכנה באורח פלא דוקא בבניין זה בו הוא למד במשך 8 שנים. עו"ד הרב אלקנה הולצר חבר הנהלת המינהל הקהילתי אשר יזם את עריכת המעמד ועשה להצלחתו, פתח בדברים במעמד ואמר כי שכונת שערי חסד מהווה דוגמא וסמל לקול התורה העולה מזה שנים בקהילות מגוונות הוא אף ציין כי שערי חסד מציינת מאה ועשר שנות תורה להיווסדה.

כיבדו בנוכחותם הגאון רבי אברהם ברניקר ראש ישיבת נצח ישראל, הגאון רבי מאיר גולדויכט מראשי ישיבת יצחק אלחנן, ניו יורק, הגאון ר' מנחם מנדל פומרנץ ראש מתיבתא עוז והדר שנשא נאום נרגש לכבודה של תורה, הגאון ר' צבי וידר ראש ישיבת מעלות התורה, הגאון ר' יעקב רבינוביץ רב בית כנסת מנחת חינוך, ראש העיר ירושלים מר משה ליאון אשר בירך את באי הסיום והביע את הערכתו להתפתחות עולם התורה בשכונה , חבר הכנסת הרב אורי מקלב, חכ"ל הרב יצחק פינדרוס, חבר המועצה מ"מ ראש העיר הרב אליעזר ראוכברגר שנשא דברים מרגשים בנוגע לאוכלוסיה החרדית ההולכת ומתפתחת בשכונה, וחבר המועצה הרב דודי בלומנשטוק. לאחר שעות של שירה וזמרה לכבודה של תורה, ננעל המעמד בתחושת רוממות היחסטורית על שירת התורה ורוממות לומדיה.

צילומים: יעקב נחומי

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture