עצרת לציון ח"י שנים לפטירת מזכה הרבים ר' שגיא גוזל זצ"ל

המונים השתתפו במלאת ח"י שנים לפטירתו הטראגית של הבחור מזכה הרבים ר' שגיא גוזל זצ"ל בעצרת התעוררות שהתקיימה במרכז לצעירים "ילדי שגיא ויעקב" ברובע א' אשדוד בהשתתפות רבנים חשובים ובראשם מרן הראשון לציון הגאון רבי שלמה משה עמאר רבה של ירושלים, אישי ציבור ומוקירי זכרו - צילום: יוסי לוי

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הרבנים ציינו את גודל מעלת זיכוי הרבים שהיה למנוח זצ"ל כשבית המדרש "ילדי שגיא ויעקב" מהווה מקום מרכזי לצעירי אשדוד בשיעורי תורה

ח"י שנים עברו מאותו יום מר ונמהר כששגיא ז"ל השיב את נשמתו לבוראו בזמן שהיה עוסק בלהקים ולבנות את בית הכנסת המרכז לצעירים, כשבמהלך העבודות מבלי משים לב, מַעַד מהחלון ונפל החוצה, נפצע קשה ולאחר שעות ספורות השיב את נשמתו הטהורה למגינתם של מוקיריו ותושבי העיר.

לאחר תפילת ערבית, התקיימה סעודת מצוה שבמהלכה נשאו דברי תורה וחיזוק הרבנים: את העצרת פתח מרן הראשון לציון הגאון רבי שלמה משה עמאר רבה של ירושלים מעניני פרשת השבוע בו רואים את ההשגחה העליונה על עם ישראל לקראת צאתם ממצרים. ואמר,

ר' שגיא זצ"ל הוא מ"דין דינא דגרמיה", נאספנו לזכרו כשהוא היה היוזם הגדול לכל המפעל הגדול הזה, ובודאי שיש לו נחת רוח גדול מכל מה שהקהל כאן עושים מכח פעילותו של ידידנו הרב אילן. במקום הקדוש הזה אני רוצה לומר לידידנו הרב אילן מביא מאות ואלפים ששבים בתשובה אל ה' ואל משיחו ובזה עם ישראל נושע בה' תשועת עולמים, ונראה ניסים ונפלאות שלא היו כדוגמתן ובמהרה נזכה לקבל פני משיח צדקנו, בשובה בנחת במהרה בימינו אמן יהי רצון.

מזכה הרבים הרה"ג ר' יהודה סבח ראש כולל 'תפארת דוד', הרה"ג ר' מאיר אבוחצירא רו"כ 'תורה לשמה' ורבה של רובע ה'סיטי', ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, מזכה הרבים הרה"ג ר' שמעון יוחאי יפרח מחבר ספרים בהלכה. את המעמד הנחה הרה"ג ר' אילן גוזל רב המרכז לצעירים "ילדי שגיא ויעקב".

הרבנים הזכירו בדבריהם את זכותו הגדולה של הבחור ר' שגיא שהיה איש האשכולות איש שהכל בו. היה סמל של מסירות נפש, אהבת הקב"ה, אהבת התורה, אהבת ישראל. זכה להיות חביבם ואהובם של רבנים וגדולי תורה ובראשם מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל שהתבטא עליו ביום השלושים בעצרת ענק באשדוד באופן נדיר "שהיתה לו עזות דקדושה". חי' שנים עברו מאז הסתלקותו הטראגית, המקום התרחב ושוקק חיים בפעילות ללא הפסקה, הרצאות ושיעורי תורה לרוב, כשצעירים רבים מגיעים ומשתתפים מידי יום ביומו, כאשר בעצם זה היה חזונו שאכן התגשם במהרה.

הדוברים ציינו כי מאור פניו של ר' שגיא זצ"ל, היה משפיע על כל אחד והיה מכבד את הזולת, כשהכל עשה במסירות רבה, היה בחור פיקח וידע כיצד לתמוך ולהושיט עזרה בסתר, מתוך זהירות וכבוד וכל זה מפני שהיה איש אמת ולא סתם זכה להיות נאהב על כולם.

לר' שגיא זצ"ל היו תוכניות להקים מרכז מיוחד לצעירים בעיר, תמיד אמר "אני לא רוצה בשבילי כלום, אלא למען שמו באהבה" וכשהיה מזמין את הרבנים, הם העידו כי לא יכלו לסרב לו כי בקשתו הגיע מלב אוהב ואיכפתי ללא שום מניע אישי כלל. אין ספק שלר' שגיא היתה נשמה גבוהה מדובר בבחור צעיר אשר זכה להקים אימפריה, היה לו כח מיוחד שלא היה מתעייף אף פעם לכל דבר טוב, או כל מעשה חסד, הרבנים קראו להמשיך להגיע ולהשתתף בשעורי התורה המתקיימים מידי ערב במקום זה שהוקם במסירות נפש, עם שורשים חזקים ושאיפות טובות.

הרבנים ציינו, כי חסדי ה' שהשאיר לנו את אחיו היקר הרב אילן שמרביץ תורה כאן במקום ומרבה בשיעורי תורה בכל ימות השנה, ובפרט בשיעור הגדול והמפורסם בספר הק' "פלא יועץ", מחובתינו לחזק אותו, את הפעולות הברוכות הנעשות כאן. זה דורש כוחות אדירים ואנו כולנו צריכים לעזור לו בכל דרך. אשריכם שאתם באים להשתתף באזכרה של המנוח הצדיק רבי שגיא זצ"ל, יהי רצון שזכותו הגדולה תעמוד לכל המשפחה, לכולכם ולכל עם ישראל וה' ירחם על כל עם ישראל ובמהרה נשמע קולו של משיח.


 

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture