תְּנוּ כָבוֹד לַתּוֹרָה • מעמד כבוד התורה בישיבת 'מבצר התורה' קרעטשניף ירושלים

מעמד "כבוד התורה" בישיבת מבצר התורה קרעטשניף ירושלים באלעד תלמידי הישיבה נבחנו בע"פ על כל מסכת בבא מציעא אצל גדולי הרבנים שליט"א בראשות כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א ובמעמד גדולי ישראל ורבני העיר שליט"א • צילום: משה גולדשטיין

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
בליל שישי משפטים התקיים מעמד רב רושם "מעמד כבוד התורה" בראשות מרנן ורבנן שליט"א, לכבודם של אותם צורבא מרבנן שזכו לסיים מסכת בבא מציעא בהבנה מעמיקה ובידיעה ושליטה מושלמת במשך השנה החולפת, ובחזרה קצרה בת שבוע חזרו על כל מסכת בבא מציעא ועמדו בכור המבחן אצל גדולי הרבנים שליט"א בהצלחה גדולה ומפליאה כל רואיה.
במשך ימי החזרה על מסכת בבא מציעא זכו בני הישיבה להופעת גדולי הרבנים שליט"א שהטריחו עצמם לבוא לשערי היכל הישבה, ובמשך שעה ארוכה בחנו את התלמידים בשאלה אחר שאלה לפי סדר הדפים, ואלה הם הרבנים הגאונים שליט"א [לפי סדר הימים], רבי שלמה גרינברגר שליט"א דומ"ץ אהבת שלום ויזניץ על פרק שנים אוחזין. רבי אברהם פייברגער דומ"ץ דחסידי סאטמאר על פרק אלו מציאות והשוכר את האומנין. רבי מרדכי ליבוביץ שליט"א על פרק המפקיד ופרק השוכר את הפועלים, רבי יעקב שאול לייזר שליט"א דומ"ץ צאנז אלעד על פרק השואל ופרק הבית והעליה. רבי יוסף יצחק קופטייל שליט"א דומ"ץ טשערנאביל אלעד על פרק המקבל. ביום האחרון של החזרה זכו להופעתו של הגאון רבי חיים שכטר שליט"א מגדולי הגאונים בב"ב,  אשר במשך כשעתיים עבר דף על דף על כל מסכת בבא מציעא בשאלה אחר שאלה. אכן, מה נהדר היה מעמדי כבוד התורה אלו, כאשר הרבנים שליט"א מביעים את התפעלותם הנרגשת ממחזה זה.
כאמור, בליל שישי לסדר משפטים התקיים מעמד פאר והדר "מעמד כבוד התורה", כאשר בראשיתו נערך סעודה לכבודה של תורה לתלמידי הישיבה.
הס הושלך בכל רחבי האולם עת כניסת כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א בליווי הרבנים הבוחנים ה"ה הגאונים רבי שמואל אליעזר שטרן שליט"א גאב"ד שערי הוראה ורבי זושא הורביץ שליט"א רב דקהילות החסידים באלעד, בזה אחר זה נשמעו שאלות מחודדות בשבילי מסכת בבא מציעא מפי הרבנים שליט"א ומכל רחבי האולם נשמעות תשובות נשלפות  בזה אחר זה, גדולי ישראל ה"ה כ"ק גאב"ד מאקווא שליט"א וכ"ק גאב"ד חוג חתם סופר שליט"א שנכחו בעת מעמד המבחן הביעו את התפעלותם הגדולה ממעמד נורא הוד זה, כמו כן אחזה התרגשות עצומה אצל הורי התלמידים שליט"א כאשר נתקיים בהם הפסוק הזורעים בדמעה ברינה יקצורו.
בקשב רב נשמעו משאו המרכזי של הגה"ח רבי ישראל זושא הלוי הורביץ שליט"א רב דקהילות החסידים אלעד, שהעלה בשבח מערכות החזרות שמתקיים בישיבה, חזרה אחר חזרה, עד שזוכים לראות שבחורים שולטים בכל המסכת גם לאחר חצי שנה שנלמד בישיבה, והוסיף עוד להאריך במעלות החזרות שזו ערובה לקנין התורה, וכפי שנוכחנו לראות במעמד זו.
בחרדת הקודש ובהדרת הכבוד נשמע משא הקודש של כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א שנשא דברים במעלת לימוד התורה מתוך יראת שמים בדרכי החסידות, ועורר על שנות הבחרות שהם שנות היסוד לבניית אישיות לתורה וחסידות והיותם מוכנים בהמשך דרכם לבנות בית נאמן בישראל.
מיד עם סיום דברות קדשו פתח שוב הגאון ר' זושא הורביץ שליט"א במבחן נוסף לתלמידי שיעור א' על חצי מסכת בבא קמא שנלמד זה השנה, לאחר כך  נשא דבר ההורים בשירים ובחרוזים ע"י אומן מומחה הרה"ח ר' יואל הערשקוויטש שליט"א, בסיומו של המעמד חילק כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א תעודת הוקרה והערכה לכל תלמידי הישיבה על ההשקעתם העצומה בהתמדה ויגיעה עד הגיע הלום לקנין במסכת בבא מציעא.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture