וְרוּחַ נָכוֹן חַדֵּשׁ בְּקִרְבִּי • הכנס החמישי של מיזם חידושי התורה הענק 'חדש בקרבי'

הדים נרחבים לכינוס ההוקרה לעמלי התורה, כותבי חידושי התורה במסגרת 'חדש בקרבי' • במרכז המעמד נשמעו דברי חיזוק מהגאון הגדול רבי ברוך מרדכי אזרחי שליט"א • את המעמד פיארו ראשי ישיבות, ראשי כוללים ורבני הקהילות שבאו ליתן כבוד ויקר ללומדי התורה • צילום: שוקי לרר

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הדים נרחבים לכינוס המרומם בראשות מרנן ורבנן, ראשי ישיבות, ראשי כוללים ורבני הקהילות שליט"א, בהשתתפות מאות עמלי התורה, אברכים ובני הישיבות, בליל תענית אסתר, ערב יום הפורים בו קיבלו ישראל את התורה מאהבה, במעמד הוקרה מרומם וייחודי המסמל יותר מכל את קבלת התורה בכנס החמישי של מיזם חידושי התורה הענק 'חדש בקרבי'.

גדול היה המעמד לכבודה של תורה ולחיזוק יסודותיה, ודל הוא הקולמוס מלהכיל את קנייני הנצח אשר קנו המשתתפים מכינוס רב רושם זה. את השמחה הגדולה למראה זיו פניהם של מרנן ורבנן שליט"א שהטריחו את עצמם להשתתף בכינוס המרומם, את ההערצה וההערכה הכבירה שחש הציבור הרחב לכלל בני העלייה הנבחרים הממיתים עצמם באהלה של תורה, יכלו למשש בידיים בכל רגעי המעמד.

זמן רב קודם פתיחת השערים כבר צבאו ההמונים על פתחי האולם, משכן האירועים 'קונקורד' היוקרתיים בבני ברק, שנשכרו במיוחד בכדי להכיל את המוני המשתתפים, מרנן ורבנן גדולי התורה ראשי הישיבות ומורי ההוראה, לצד תלמידי החכמים החשובים כותבי מאמרי חידושי התורה.

לאחר תפילת ערבית ברב עם, לצד בר עשיר ומפואר שהוכן לרווחת ולכבוד המשתתפים הרבים, נשמעו דברי פתיחה מאלפים מפי הגאון רבי משה ישראל יונה שליט"א, אשר ריתק את הקהל בתיאור גודל מעלת כותבי חידושי התורה כולם – הן אלו הזוכים במקומות הראשונים והן יתר הכותבים, אשר כולם זכו לעצמם בעצם ליבון ובירור דברי התורה העמוקים, בעיון ובעמל התורה.

את המעמד הנחה בטוב טעם ודעת הרב אברהם אלקיים שליט"א, אשר תיאר היטב את מלאכת הקודש של בודקי המאמרים. בדבריו הודה גם לפטרון המעמד, עו"ד ר' משה אוסדיטשר הי"ו, על סיועו הרב להצלחת הכנס הגדול.

ברגשי כבוד ובחרדת קודש התקבל במעמד חבר מועצת גדולי התורה וראש ישיבת 'עטרת ישראל', הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי שליט"א, אשר נשא את המשא המרכזי בפני בני הישיבות שגדשו את האולם.

הגאון שליט"א פתח את המשא המרכזי באמרו כי אינו יודע האם כותבי חידושי התורה עצמם מודעים לגודל עוצמתו של המעמד הכביר, ולאחר מכן האריך בדברים מאלפים מעניינא דיומא, מהות נס הפורים והקבלתו לימינו אנו, לצד ברכות נלהבות למארגני ויוזמי מעמד נשגב זה.

משא ייחודי ומרתק נשמע מפי נואם הכבוד, הגאון רבי שלום בער סורוצקין שליט"א ראש ישיבות 'עטרת שלמה', אשר הפליג בחשיבות עידוד וחיזוק בני העלייה ולומדי התורה בפרט בימים אלו, בהם מנסים גורמים שונים להצר את צעדיו של עולם התורה הפורח, ובירך את המארגנים ופעלם האדיר.

הגאון רבי שלמה מחפוד שליט"א, גאב"ד יורה דעה, הרחיב בדברי רבותינו על חשיבות לימוד התורה, העיון וההעמקה בו וכתיבת חידושי התורה, דבר הגורם לפריחה רוחנית כבירה, וזאת על ידי פעילותו המבורכת של המיזם 'חדש בקרבי'.

לאחר מכן נשא דברים הגאון רבי שלום תם שליט"א, ראש כולל 'בית יהודה', אשר עמד בדבריו על מהות המיזם הגדול במסגרת שאר מפעליהם החשובים של המארגנים, הפועלים ללא לאות ובמישורים רבים למען בני התורה שבכל אתר ואתר, ובפרט בשנה זו כאשר ביתר שאת וביתר עוז גדל 'חדש בקרבי' בתנופה גדולה לממדים כבירים.

ראש ועדת הרבנים, הגאון רבי פנחס קורח שליט"א רב בית המדרש 'שערי הלכה', הביע בדבריו הנלהבים את שמחתו והתפעלותו הרבה למראה המחזה המרנין של כלל הכותבים, באמרו כי כולם זכו זכות עצומה בעצם כתיבת חידושי התורה והמשך צמיחתם התורנית, וחתם בברכה חמה שיזכו להאיר את אור תורתם לרבים, להגדיל תורה ולהאדירה.

בקשב רב נשמע משאו של נשיא הארגון, הגאון רבי מרדכי יצהרי שליט"א, אשר לצד דברי תורה ייחודיים הודה לכל העוסקים במלאכה, חברי ועדת הרבנים הבודקים שליט"א, וכן חברי הנהלת העמותה וכלל המסייעים, ובפרט הרבנים הגאונים רבי שלום תם שליט"א, רבי משה ישראל יונה שליט"א ורבי דניאל טולידאנו שליט"א, אשר טרח רבות למען הצלחת המעמד האדיר.

לקראת סיומו של המעמד נרשם רגע ייחודי ומרגש, כאשר מעל גבי מסכי הענק נראה תיעוד מיוחד של חברי ועדת הרבנים שליט"א במעונו של רשכבה"ג מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי שליט"א, מציעים את ספקותיהם ומקבלים תשובה והכרעה ברורה לצד ברכת קודש לכלל כותבי חידושי התורה ורבני הארגון.

לקראת נעילת המעמד, לקול צלילי זמר ושמחה של מצוה, הוכרזו שמותיהם של נבחרי בני התורה, כותבי מאמרי חידושי התורה, שנקראו אל בימת הכבוד לקבלת המלגה מידי הרבנים שליט"א. בשיאו של המעמד הוכרזו עשרות הזוכים במקומות הראשונים, הרבנים הגאונים שליט"א אשר זכו במלגות נכבדות על סך מאות ואלפי שקלים, וקיבלו זאת בצירוף תעודת הוקרה מאת חשובי הרבנים.

דממה מתוחה מתוך התרגשות עצומה שררה ברחבי האולם הגדול כאשר הודיע המנחה על הזוכה במקום הראשון – האברך המופלג הרה"ג ישראל כהן שליט"א מכולל 'חזון אב"י' שעל ידי מוסדות 'אור גאון', שקיבל את המלגה המכובדת מידי גדולי הרבנים היושבים על בימת הכבוד, לקול שירת הנוכחים לכבודה של תורה.

את האירוע הנעימו בעלי המנגנים, מקהלת 'נשמה', בקול שירה וזמרה שסחפה את המשתתפים הרבים לריקוד של מצוה, כאשר על צבאם ניצבים מרנן ורבנן שליט"א שפצחו בריקוד משותף לכבודה של תורה.

בסיום המעמד זכו גם כל כותבי המאמרים שחידושיהם התקבלו ונמצאו ראויים לפי כללי ועדת הרבנים – 1376 (!) תלמידי חכמים, אברכים ובחורים – במלגות נכבדות שחולקו בעמדות מיוחדות לכך, וכן קיבלו תשורת הוקרה – חוברת ייחודית העוסקת בכללי כתיבת חידושי תורה, דבר שרבים השתאו למראהו וציינו את התועלת הרבה שיפיקו מכך.

כמו כן השתתפו במעמד הרבנים הגאונים: רבי יונתן דומב שליט"א משגיח ישיבת 'בית מאיר', רבי ברוך ויסבקר שליט"א ראש ישיבת 'בית מתתיהו', רבי נתנאל זכריהו שליט"א רב ק"ק עדן, רבי ערן חבה שליט"א ראש ישיבת 'בית הלוי', רבי אהרן חדד שליט"א ראש ישיבת 'שערי תבונה', רבי אבירן יצחק הלוי שליט"א אב"ד תל אביב, רבי אפרים כהן שליט"א ראש ישיבת 'משכנות התורה', רבי אליעזר כהנמן שליט"א נשיא ישיבת פוניבז', רבי ברוך צבי לב שליט"א ראש ישיבת 'יסודות התורה', רבי שרגא פישהוף שליט"א מראשי ישיבת 'בית מתתיהו', רבי עמרם פריד שליט"א מגדולי מורי ההוראה בבני ברק, וכן הרבנים הגאונים: רבי יעקב איצקוביץ שליט"א משגיח ישיבת 'עטרת שלמה' בנתיבות, רבי מאיר בן חיים שליט"א ראש ישיבת 'שערי חכמה', רבי משה דויטש שליט"א משגיח ישיבת 'שערי תבונה', רבי מאיר דניאל שליט"א ראש כולל 'משכן התורה', רבי בועז משה שליט"א משגיח ישיבת 'דרך חיים', רבי אליהו סיאני שליט"א ר"מ 'תפארת התלמוד', רבי אברהם ישעיהו פרובר שליט"א ראש ישיבת 'דרכי שמואל', ועוד.

כן כיבדו את המעמד בהשתתפותם הרב אברהם רובינשטיין, ראש עיריית בני ברק, הרב יעקב זכריהו, חבר מועצת העירייה, ופטרון המעמד, עו"ד ר' משה אוסדיטשר הי"ו.

יצוין כי מאז הפרסום הראשון על מיזם שליחת המאמרים התורניים שעסק השנה בהלכות חנוכה ופורים, הוצפה המערכת בכמויות ענק של מאמרים חשובים, מעמיקים ולמדניים, שנכתבו וחוברו בעמל רב על ידי סלתה ושמנה של עולם התורה, אברכי הכוללים ובני הישיבות הקדושות. בשל הביקוש העצום להשתתף במעמד הגדול, הוענקו כרטיסי הכניסה למעמד אך ורק לבני התורה הנמנים בין כותבי החבורות בלבד.

לצד זאת, מטעם ועדת ההיגוי והארגון נמסר שבשל העומס הרב יתכן שישנם כאלו אשר שלחו מפירות חידושי תורתם אל המערכת, אך לא קיבלו הזמנה לאירוע עקב שיבושי דואר או תקלות נוספות. רבני המערכת שליט"א הביעו את התנצלותם הכנה בפני תלמידי החכמים, אשר כולם אהובים וכולם ברורים, וכפי שכבר נאמר בכנס – הכל זכו לנפשייהו בעצם כתיבת חידושי התורה, ליבונם ובירורם לאמיתה של תורה.

הרשמים העמוקים והעזים נותרו עוד זמן רב חקוקים בלבבות המוני המשתתפים, ובסיום המעמד הגדול ביקשו רבים מהם להביע את תודתם וברכתם באופן אישי, לאנשים העומדים על מפעל כביר זה, לכבודה של תורה ולהגדלת הנחלתה לרבים כיאה וכיאות ליקרת מעלתה.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture