גם בימי הקורונה: רשת הכוללים שלא מפסיקה לפעול גם בשגרת חירום

"בזמן שכולם יוצאים לחל"ת, אצלינו אין חופש – זה מה שמבדיל אותנו מהעולם" תיעוד מרגש ואישי של האברכים שלא עזבו את הכולל לרגע גם בימי הקורונה, והמשיכו במתכונת המיוחדת של הלימוד בתוך הבתים שעבדה מעל ומעבר למצופה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד

"בזמן שכל העולם נמצא בחופש בבית, אצלינו אין חופש"  אברכים מתארים את שגרת לימודם בבתים ואת ההשפעה החיובית העצומה על בני הבית "הילדים שלי אומרים שרואים על הקירות שהם ספוגים בלימוד" מספר אחד האברכים ^ "כבר מהרגע הראשון הבנו שמה שנכון אולי לעולם לא נכון עבורנו" מסבירים בהנהלת רשת הכוללים 'יששכר באוהליך'. "אנחנו, בניגוד לחברות ומפעלים, מחזיקים את העולם כפשוטו"   גלריה מרתקת של האברכים בבתיהם בסוף הכתבה

בזמן שהעולם כולו הסתגר בבתים, סגר את בתי המדרשות ונעל את הישיבות, ברשת הכוללים, 'יששכר באהליך' לא הפסיקו ללמוד אפילו לרגע אחד. לאורך כל משבר הקורונה, במרפסות, בחניונים, על גגות ובשיחות טלפון סביב השעון, בכל סניפי הרשת שמרו על קשר זה עם זה והמשיכו להתקדם בלימודם ללא הפסקה.

מיד לאחר חג הפסח 'זמן קיץ' נפתח במלוא המרץ, ולמרות שהכל מתנהל מהבתים, אלפי האברכים נכנסו לזמן בהתלהבות אדירה תוך שהם לא מוותרים על סדר הלימוד, כאשר החברותות והריתחא דאורייתא, נמשכו ביתר שאת וביתר עוז ואף התחזקו עוד יותר. "העובדה שדווקא בזמן שהנגיף מתפשט וכל המשק יצא לחל"ת, אנחנו האברכים יודעים שמלימוד תורה אין חופש. זאת הגאווה שלנו וזה מה שמייחד אותנו לעומת העולם" אומר לנו אחד מחשובי האברכים ברשת הכוללים הלומד בכולל בבני ברק. "על זה נאמר 'אנו רצים והם רצים'. הם רצים ולא מקבלים שכר, הם בחל"ת, ואנחנו רצים ומקבלים שכר נצח".

למרות החששות בתחילה, המתכונת המיוחדת של הלימוד בתוך הבתים עבדה מעל ומעבר למצופה. אברכי הכולל מתארים את האווירה המרוממת שהלימוד יצר בבית. "בני המשפחה שלי אומרים לי שרואים על הקירות שהם ספוגים בלימוד. הילדים הקטנים שומעים אותי לומד עם החברותא בטלפון לאורך היממה ורואים אותי בסלון עם הספרים. הם מתרגשים. זה מרומם את כל הבית" מספר אחד האברכים ממודיעין עילית. "הילדים שלי אומרים לי שהם מרגישים שזה משפיע עליהם" מוסיף האברך בהתרגשות.

למעשה, כבר מהרגע הראשון מי שעומד בראש רשת "יששכר באהליך" בהתאם להחלטת גדולי ישראל שליט״א, למרות הקורונה, ובהתחשב במגבלות, הלימוד ימשיך וזמן קיץ יפתח כרגיל. "מיד כשהתחלנו להבין לאיפה זה הולך ושנהיה חייבים לסגור את בתי המדרש, הבנו שמה שנכון אולי לעולם, שמשבית את המשק וסוגר את כל הפעילות המסחרית – לא נכון עבורנו" מסביר הגאון רבי אלחנן וייסבורד "אנחנו, בניגוד לחברות ומפעלים, מחזיקים את העולם כפשוטו, וגם כאשר העולם במשבר קול התורה לא יכול להיפסק אפילו לשנייה. ההענות מצד האברכים הייתה מדהימה. כי הם מבינים את זה בדיוק כמונו. לאורך כל השנה הם חיים בדוחק ומקריבים המון על מנת להימנות על יושבי בית המדרש, דווקא בתקופה כזו הם הבינו שהאתגר המונח על כתפיהם הוא גדול והיסטורי".

רשת "יששכר באהליך" הוקמה ע"י הגאון רבי אלחנן וייסבורד בשנת תשס"ה בשליחות מרן רה"י הגראי"ל שטיינמן זצוק"ל, אשר ליווה אותה לאורך כל שנות קיומה, דאג להחזקתה ותמך בה בפומבי.

מאז פטירת מרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל, מי שעומד בנשיאות רשת הכוללים ומתייצב לימינה בכל עת הוא מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי. בערב חג הפסח האחרון, שנראה היה כי באו מים עד נפש, נטל מרן שר התורה את קולמוסו ושיגר מכתבים אישיים לנדיבי עם על מנת שיעמדו לימין הרשת בשעות הקשות בהם היכה נגיף הקורונה והשבית את העולם כולו.

"לרגל המצב יש הרבה אברכים בארץ ישראל בכוללי יששכר באוהליך בלי יכולת קיום הגשמי ח"ו ואם מע"כ שליט"א יתעסק בהצלתם ולחיותם מדה במידה יזכה הוא וב"ב להינצל מכל נגע ומחלה", כתב מרן בכתב ידו לנדיב שנרתם למשימה ויחד עם עוד כמה נדיבים דאגו לכיסוי תשלום המלגות של חודש ניסן.

לאורך כל השנים, במסירות נפש עצומה הרב וייסבורד מיטלטל בין יבשות ומגייס סכומי עתק מידידי הכולל למען האברכים השוקדים על לימודם. בימים אלו בהם הטיסות בלתי אפשריות, הרב וייסבורד לא אומר נואש. "אני בטוח שהידידים שלנו, שתומכים בנו מכל העולם היהודי ימשיכו לתמוך בנו ביתר שאת" הוא אומר בביטחון. "אנחנו זקוקים כעת יותר מתמיד לעזרה שלהם, הם מכירים ומעריכים את החשיבות של המשך החזקת הרשת, במצב שנוצר אשר קיומה בימים אלו הוא בעל משמעות היסטורית. אני בטוח שזכות התורה שנלמדת במסירות נפש ובקושי גדול, תעמוד לתומכי התורה ותסייע להם לצאת מהמשבר חזקים הרבה יותר".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מי כעמך ישראל??????

מרגש מאד!
לראות מה שקורה אצלנו בבית בדיוק אבל בבתים אחרים ובערים אחרות

בזכות התורה-תורה ולומדיה ינצל העולם ….
בשביל שושנה בשביל שושנה זו…ינצל העולם

תמונות מהממות! כדאי להדגיש שזה בכלל לא חידוש שחברי הכולל לומדים בבית, כולל זה מערכת שבאה לעזור למי שחשקה נפשו בתורה ועמל בה יומם ולילה..
מי שלא, גם חייב לקבוע עיתים לתורה, אבל אין לו היתר לקבל משכורת מהכולל.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture