עמנואל: כנס היסוד לפתיחת התלמוד תורה החדש הכלל חסידי באידיש "אהבת השם"

בעמנואל נערך כנס היסוד לפתיחת הת"ת החדש הכלל חסידי באידיש "אהבת השם" בראשות המשפיע הרה"צ רבי יוסף ברגר רב הקהילה הכלל חסידית מישקולץ • את המשא החינוכי נשא המשפיע הרה"צ רבי אהרן טויסיג שהעלה עובדות מגדולי הדורות על הדרך להאהיב את התורה לתלמידים.

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ביום שני האחרון נרשם בעמנואל פרק חדש: הקמת התלמוד תורה הכלל חסידי באידיש "אהבת השם" בראשות המשפיע הרה"צ רבי יוסף ברגר שליט"א – רב הקהילה הכלל חסידית מישקולץ.

הדרישה להקמת תלמוד תורה כלל חסידי באידיש, החלה לגבור ביותר עם בואם של אברכים חסידיים רבים מכלל החסידויות השונות להתגורר בעמנואל בשנים האחרונות עם תנופת ופריחת הבניה המחודשת.

קבוצות רבות מכלל החסידויות השונות, שחפצו לבוא ולהקים את משכנם בשנים האחרונות בעמנואל, נאלצו לגנוז את הרעיון משגילו שאינו קיים תלמוד תורה חסידי בשפת האידיש כפי שהם חפצים וכפי שהיו מורגלים מדור דור.

הרב יוסף ברגר שליט"א

בחודשים האחרונים, עם התבססותה של הקהילה הכלל חסידית בישוב, פנו רבנים, עסקנים ואישי ציבור אל רב הקהילה הכלל חסידית מישקולץ הרה"צ רבי יוסף ברגר שליט"א, שיאות לקחת על עצמו את עול פתיחת התלמוד תורה באידיש לרווחת בני הקהילה הכלל חסידית.

הרב ברגר שמילא בשנים האחרונות כמה וכמה משרות חינוכיות חשובות וצבר ניסיון רב בתחום, וידוע בנמרצותו הרבה, החל לבדוק ביסודיות את היכולת האפשרית להקמת תשתית חינוכית, שתאפשר להקים תלמוד תורה חדש באיכות ובמקצועיות כפי הנדרש.

בשבוע האחרון, לאחר הכנות מרובות והקמת צוות חינוכי שתלווה את פתיחת התלמוד התורה החדש, ולאחר שעלה הרב ברגר אל ביתם של גדולי וצדיקי האדמורי"ם שליט"א לקבל את עצתם וברכתם להקמת הת"ת באידיש בעמנואל, התקיים מעמד מרשים של כנס היסוד, באולם הפיס, בהשתתפות ציבור רב והורים ששמחו לשמוע על פתיחת הת"ת החדש.

את המעמד פתח והנחה בטוב טעם היועץ החינוכי של הת"ת הרה"ג הערשל הערנפלד שליט"א שמיד עם פתיחת דבריו החינוכיים, הפתיע את ציבור ההורים בהצגת מספר הטלפון האישי שלו, באומרו, שהוא יודע, שהקמת ת"ת חדש, זהו אתגר לא פשוט, ומטבע הדברים ישנם הורים שרוצים לקבל מידע זמין ומקצועי, ולשם כך הוא מעוניין שכל הורה ירגיש פתוח ובטוח לשוחח ולהתייעץ על כל הנושאים הכרוכים בהרשמת בניהם לת"ת.

לאחר מכן נשא משא מרגש רב הקהילה הכלל חסידית מישקולץ ומי שעומד בראשות התלמוד תורה – המשפיע הרה"צ רבי יוסף ברגר שליט"א, בו הסביר את יסודות ומטרת התלמוד תורה ואת הקו החינוכי, ואף גילה מה עומד מאחורי השם של הת"ת: "אהבת השם" והרעיון החינוכי שעליו ישימו דגש מרכזי בתלמוד תורה: "להאהיב את השי"ת על התלמידים ויצירת קשר וחיבור אמיתי ואישי בין כל תלמיד ותלמיד לבין השי"ת, שזו הערובה להמשכיות אמיתית של עובדי ה' ואוהבי תורה".

בסיום דבריו הציג את הצוות החינוכי של הת"ת ואת תקנון הת"ת, בציינו שכ"ק מרן האדמו"ר מויז'ניץ שליט"א שקרא את התקנון בעיון, בעת שעלה אליו לקבל את עצתו וברכתו, ביקש להשאירו אצלו מחמת חביבותו ובעיקר מחמת הקו החינוכי הטהור השזור בו.

חשיבות והערכה רבה היתה בקרב הנוכחים, לראות את הגאון רבי אברהם משה גולינסקי שליט"א – רב קהילת סלונים, שלמרות טרדותיו הרבים באותה עת, הקדיש מזמנו היקר ובא להשתתף ולחזק את הקמת התלמוד תורה הכלל חסידי באידיש.

את המשא הכבוד – משא חינוכי מרתק נשא המשפיע החסידי פה מפיק מרגליות הרה"צ רבי אהרן טויסיג שליט"א, שהעלה עובדות ורעיונות מגדולי הדורות על הדרך להאהיב את התורה לתלמידים והדרך של יצירת קשר בין ההורים לבניהם. בסיום דבריו שיבח את רב הקהילה הכלל חסידית מישקולץ והעומד בראשות התלמוד תורה, על היוזמה והזכות הגדולה בפתיחת תלמוד תורה באידיש, וגילה את ששמע בעצמו מהרה"ק האדמו"ר בעל ה"שפע חיים" מצאנז קלויזנבורג שביקר בעמנואל לפני כשלושים וחמש שנה: "כי עמנואל תפרח ותשגשג רק אם ילמדו התלמידים וידברו בשפת האידיש". ואכן לאחר כ-35 שנה זה קורה ומתגשם בהצלחה רבה כפי שאנו רואים היום.

הכנס ננעל עם הקראת מכתבו המיוחד של רבה של קהילת "קהל חסידים" עמנואל – הגאון רבי שלמה קליין שליט"א, שנבצר ממנו להשתתף בכנס. במכתבו הוא הביע את רחשי לבו והוקרתו להרב ברגר העומד בראשות הת"ת, על חשיבות פתיחת תלמוד תורה המיועד לאברכי כלל החסידי, ובודאי נסיונו הרב של הרב ברגר בשדה החינוך והרבצת התורה, תצליח להקים תלמוד תורה איכותי שבו ילמדו בני המשפחות המובחרות והאיכותיות של הישוב עמנואל.

 

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אסאך הצלחה…

הרב יוסף ברגר הצדיק מביתר
יעלה ויצלח
רב לו בעשיה למען הכלל
אשריך אשרינו

אכן הרב ברגר איש עשיה מובהק

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture