עצרת התעוררות בישיבת מוהר"ן לזכר משפיע הישיבה רבי אברהם יצחק כרמל זצ"ל

ביום שני לעת ערב התכנסו תלמידי הישיבה ללמוד מדרכי המשפיע הגדול הרה"ח ר' אברהם יצחק כרמל זצ"ל שליווה את הישיבה מיום הקמתה ועד הלום, להיזכר בדמותו המאירה ולהתחדש בדרכי רבינו הקדוש זיע"א מיהם השפיע בנעימות מידי שבוע, עד השבוע האחרון שאז נסתלק מאיתנו בחטף, לדאבון כל לב, בפרט תלמידיו ושומעי לקחו

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ראשית שמעו דברם מאירים מאת נשיא הישיבה הגה"ח הרב עוזיהו אלכורת שליט"א על דמותו המיוחדת, בה שילב בין צדיק ולמדן, כדברי רבינו בתורה ל"א, והרחיב את היריעה שישנם כאלו ששגבו במעשים נפלאים של צדקות ועבודת ה', וישנם שעסקו בעמל התורה וזו היתה משוש חייהם, אך אצלו ראו שילוב מיוחד, הוא גם היה עמל בתורה בנגלה ונסתר, בעיון ובבקיאות. וגם היה מלא וגדוש בלב מתגעגע לעבודת ה', והוא היה מיוחד בשילוב הזה. פנים מאירות עם לב נשבר, תורה עם תפילה, נגלה עם נסתר. וסיפר על שיחותיהם הרבות ולימודם יחד בתורות רביה"ק בשנים עברו.

לאחריו נשמעו דברי ראש הישיבה הרה"ג ר' אריאל אלכורת שליט"א שהעלה על נס את גדלותו הגדולה בבין אדם לחבירו, ואיך למרות גדלותו וידיעותיו הרחבות, היה מעביר על מידותיו, ודיבר עם נער צעיר בגובה העיניים כדבר איש לרעהו. איך ידע לזרוק את המילה הנכונה לאיש המתאים ברגע המתאים, ובכך חיזק ונטע תקווה ורצונות מיוחדים בכל סובביו.

בנו הגדול, ר' ישראל יוסף הי"ו הפליא לספר מעשיות רבות על רגישותו הרבה בחינוך הילדים, להעמידם על האמת – בחביבות ונועם. ועל עבודת ההתבודדות שבה השקיע את כל מירצו, ללמדה ולקיימה, כי עצם הקשר המיוחד הנוצר מהישיבה עם ה' מידי יום, מוציאה את האדם מהבלי העולם, ונוטעת בו חשק חדש לחדש ימיו, ולנצל את ימי חלדו.

לסיום תיאר ברטט את סדר ההתרחשויות בשבוע האחרון לחייו עד לרגע פטירתו מהעולם, וסיפר כי ביומו האחרון קיבל על עצמו בכתב, להתבודד מידי יום בכל כוחו, עד שגם ביום פטירתו יזכה להסתלק אחרי התבודדות, דבר אשר זכה לו באופן פלאי, להסתלק מהעולם ביישוב הדעת אחרי התבודדות סוערת בלב נשבר.

ידידו הוותיק הרה"ח ר' משה ביננשטוק שליט"א, ראש ישיבת תורת הנחל, סיפר על הימים המופלאים בצל ר' לוי"צ בנדר זצ"ל, איך היו שוקדים על דלתותיו להבין את הדרך הנכונה בדברי רבינו הקדוש, וריתק את עשרות הנוכחים בסיפורי הוד קדומים, וכן דיבר על החשיבות הגדולה לברוח מכל שמץ מחלוקת ולדבוק בעבודת ה' בדרך רבינו הקדוש כמו הרב כרמל זצ"ל, אשר היה לדוגמא חיה של חסיד ברסלב אמיתי, העובד את ה' בתמימות ועקביות למרות חכמתו הגדולה.

המעמד ננעל בהרגשה מרוממת וברצון עז להתעורר מחדש לדבוק באוצר הגדול אשר אנו חוסים בו, אוצרו של בעל השדה, בעל האוצר של יראת שמים. והכרת פני התלמידים היקרים ענתה בהם על בערת לבבם ללכת בדרך המשפיע האהוב, לנצל את חיינו עלי אדמות ולהתכונן תמיד אל ה"ותשחק ליום אחרון", ובוודאי הוא יהיה למליץ יושר על כלל התלמידים ועל כלל אנשי רבינו הקדוש זיע"א.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture