שִׂמְחוּ וְגִילוּ צַדִּיקִים וְהַרְנִינוּ כָּל יִשְׁרֵי לֵב • צפו בתיעוד

שמחת נישואי בנו בכורו של ראב"ד מרוקו נערכה השבוע אלפי תלמידי וחסידי הרב צפו בשידור חי בשמחה שהועברה בשידור חי לכשישים בתי מדרשות בעולם, וברשת במהלך השמחה וימי השבוע ברכות נמסרו מידי יום שיעורים מראב"ד מרוקו

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

השבוע נחגגה חתונת בנו בכורו של ראב"ד מרוקו האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו, בהתרגשות רבה נחגגה השמחה, כאשר האירוע נערך על פי כללי משרד הבריאות, בקהל מצומצם, עם ביקורת והקפדה מלאה על כל כללי החוק. ועל פי ההנחיות המחמירות של משרד הבריאות, , כאשר במהלך כל ימי השמחה היתה הקפדה מחמירה לא לסטות ולאכוף את הכללים על ידי סדרנים.
במקביל, ולאור רצונם של אלפים להשתתף בשמחה, שודר מהלך החתונה וימי השבע ברכות בשידור חי, במגוון אמצעים ורשתות, כאשר תלמידי וחסידי הרב בכל רחבי העולם, משתתפים מרחוק ברגעי השמחה הגדולים והמרגשים, כשהרב בדבריו מתיחס
רגעים מרגשים במיוחד היו כאשר בסידור הקידושין כובד רב הערים אשדוד וקריית מלאכי, הגה"צ רבי חיים שמעון פינטו סב החתן ואביו של רבי יאשיהו, במהלך החופה ביקש הגר"ח להקריא ברכה מיוחדת, למלך מרוקו מוחמד השישי, שנותן יד וכתף לשגשוגה של הקילה היהודית במרוקו, כאשר במהלך השנים האחרונות, ישנה התפתחות עצומה בחיי היהדות בניצוחו ובניווטו של ראב"ד מרוקו, רבי יאשיהו פינטו, במהלך שמלווה בברכתו ובעידודו של המלך, העמוד בראש "מלכות של חסד", בעמידה היתנה לצד הקהילה היהודית.
במהלך החתונה וימי השבע ברכות, השתתפו גדולי התורה, ובהם ראשי ישיבות, רבנים, אדמו"רים ונגידים, כאשר י עשרות אדמורי"ם ראשי ישיבות דיינים וגדולי תורה, ביקשו להעביר את ברכותיהם ושמחתם אם בהגעה או בשיחה ובאגרת, כדי לאחל ברכת מזל טוב לשמחה הגדולה.
יצויין כי מידי יום, במהלך ימי ה"שבע ברכות" הוקדשה שעה ארוכה לשיעור מיוחד של האדמו"ר, בו הוא הביע את שמחתו על הרגעים הגדולים והפליג בשבח בנו החתן, הרה"צ רבי יואל שליט"א, "בוצין, בוצין – מקטפיה ידיע", שמילדותו ניכר כי נועד לגדולות ביראתו, עמלו בתורה חכמתו ומעשיו המופלאים, כאשר אביו מעיד: "רבי יואל הוא תלמיד חכם עצום, יש בו את כל המעלות, הוא תלמיד חבר שלנו, אהוב עלינו אהבה מרובה, רבי יואל הוא קודש קודשים, מלא בתורה, גדוש ביראת שמים ובמעשים טובים, חכם ונבון, בקיא בכל עניין, סולת נקייה"

בשיחה שמסר האדמו"ר בליל הנישואין אמר כבוד הרב:
היום זה היום הילולת רבי חיים פינטו הקטן ויום גדול וחשוב ושמחה מרובה שזוכים להכניס את הבן הבכור שלנו קדש קדשים, צדיק יסוד עולם, ירא ה' וסר מרע, בעל מעלות רמות ודרגות עצומות בעבודת ה', רבי יואל משה רפאל בברית הנישואים. היום זה יום גדול ביותר והשמחה היא שמחה גדולה ביותר.
ידוע מה שכתוב בספרים הקדושים שביום החתונה, זקניו של החתן והכלה יורדים ונמצאים בחתונה של הנכדים שלהם, ודאי שהיום שהאבות לבית פינטו וחבית אבוחצירא באים לחתונה ושמחים שמחה גדולה שנכד שלהם, נין שלהם, נכנס בקדושה וטהרה לחופה להמשיך את שושלת הזהב בקדושה וטהרה.
יש יסוד גדול שזקני רבי יאשיהו פינטו הרי"ף דעין יעקב, אומר על דברי חז"ל החלוקין, כאשר במקום אחד כותביםן חז"ל שחתן מוחלים לו על כל עוונותיו, ודעה שנייה אומרת אומרת חתן פוקקין לו את כל עוונותיו,
הרי"ף דעין יעקב, רבי יאשיהו פינטו שואל מה הפירוש מוחלין לו פוקקין לו על כל עוונותיו, ועוד רבי מקשה ואומר: איך יכול להיות שימחלו לאדם על כל העוונות שהוא עשה? אדם חטא ופשע ועשה דברים רעים, איך ימחלו לו על כל עוונותיו?
ומתרץ רבי יאשיהו פינטו, כי הכוונה היא שהקב"ה לוקח את כל העבירות של החתן וסוגר אותם לבקבוק וכמו פקק סוגר אותם והקב"ה מחכה, אם החתן שינה את דרכיו ומתנהג בצורה אחרת ממה שהתנהג עד היום אז הקב"ה עם הפקק לאט לאט שנסגר העוונות מתאדים ונעלמים עד שנמחל. ואם אחרי החתונה החתן לא הולך בדרך ה', הקב"ה פותח את הפקק, וכל העוונות שעשה אותו חתן יוצאים וחוזרים כמו שהיה לפני כן.
היום יש לנו שמחה גדולה, רבי יואל קדש קדשים, האבות הקדושים בשמחה גדולה ורמה, שנים רבות של ייסורים, צער, יגון, אנחה, צער שאין לו ראשית ואחרית, היום ברוך ה' זה שמחה גדולה לכל בני הקהילה הקדושה בכל העולם כולו.
ודאי שאנחנו יודעים שהזמן קשה שאי אפשר שכולם יבואו וישתתפו בשמחה הגדולה של החתונה משום ונשמרתם לנפשותיכם, שחייב להקפיד בזה הקפדה גדולה, אז בעזרת ה' מי שלא נמצא ולא חלק מהחתונה משום שהעוזרים סידרו לבד את הדברים, אז ידעו שכולנו ביחד נסתכל ויהיה איך לראות את החתונה, וכולם גם מרחוק ממרוקו, מאמריקה מכל מקום שהחסידים נמצאים, יסתכלו כולם ונתייחד כולנו בזמן של החופה והראייה תהיה כמעשה כמו שנמצאים ממש, והזכות הגדולה בעזרת ה' תהיה עם כולנו.
כולם כאיש אחד בלב אחד, אנחנו נמצאים כולם בשמחה של החתונה גם אם זה מרחוק מאמריקה ומכל מקום או מהארץ שלא חס ושלום יהיה חילול ה', ביחד הקב"ה ישפיע על כולם שפע גדול, שנזכה כולנו בעזרת ה' בזכות האבות הקדושים, לקדושה, לשמחה, לתורה, למצוות, לאור גדול, לשמחה גדולה ולסיעתא דשמייא גדולה.
תודה רבה לכולם, אהבה ושמחה גדולה לכולם, ונזכה בעזרת ה' לאור חדש על ציון תאיר ונזכה כולם לאורה ולישועה. ברוכים תהיו, בשורות טובות והצלחה מרובה !

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הקשבתי לשאלה שחזרה על עצמה שוב ושוב וחיכיתי לתשובה אולם התשובה היתה לא מניחה את הדעת

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture