צילומים: יעקב נחומי

אחיסמך: מאות מתושבי השכונה במעמד להקמת בית הכנסת המרכזי

מאות מתושבי שכונת גני איילון אחיסמך בלוד במעמד רב רושם להקמת בית הכנסת המרכזי בשכונה. במהלך הערב מאות אברכים קיבלו על עצמם לבנות את בית ה' עבורם ועבור ילדיהם

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד

מעמד כביר ורב רושם התקיים שבוע שעבר במרכז האירועים במודיעין עילית בהשתתפות מאות מתושבי שכונת גני איילון בלוד, בהשתתפות המרא דאתרא הגאון רבי שבח צבי רוזנבלט שליט"א, הגאון רבי יעקב לנדו שליט"א מרבני השכונה, הגאון רבי שלמה ולדנברג שליט"א רב קהילת פרושים, רבנים ואישי ציבור.

ביום הדינר לקראת ערב מערך הסעות מיוחד הוביל את הציבור מהשכונה, ומהכוללים השונים בבני ברק ובירושלים, לכיוון מיקום המעמד במודיעין עילית ואט אט הציבור נאסף, כשבפתח מתקבל כל אחד על ידי צוות ההפקה ומופנה למקום שהוכן לו מראש בקפסולות.

לאחר שהציבור התיישב ליד השולחנות לסעודה כיד המלך, הגיע לכבד בהשתתפותו את המעמד רב העיר מודיעין עילית הגאון רבי מאיר קסלר שליט"א, שאף נשא דברים נלהבים בגודל הזכות והחובה להיות מהנוטלים חלק יחד בהקמת בית ה'.

עם סיום דבריו הזמין המנחה את מי שהוביל את החזון של קריית בתי הכנסת נציג דגל התורה בעיר הרב אברהם פוזן לשאת דברים, בדבריו הודה לה' על תשע שנות המתנה לבית הגשמי ושלוש שנות המתנה לבית הרוחני שמגיעות לסיומם בערב הזה, כמו"כ הודה לרבנים שליוו את התהליך כולו לאורך השנים האחרונות ולכל מי שהיה שותף במאמץ הגדול, והדגיש את הרגע המיוחד בו בית הכנסת עובר לציבור שיתן את ידו לבנות לעצמו בית, כשבית הכנסת יהיה שייך לציבור על כל המשמעויות הכרוכות בכך.

לאחר מכן, ומעט לפני שהתחילה ההתרמה, נקרא המרא דאתרא הגרש"צ רוזנבלט שליט"א לשאת את המשא המרכזי ,בדבריו הרחיב הרב שליט"א על מהות קדושת בית הכנסת, ועל החובה לבנות בית גדול לה'.

עם סיום דבריו הוקרנה המצגת, בה נחווה באופן יוצא דופן החלום הגדול של תושבי השכונה וילדיהם, העומד להתגשם במהלך הערב עם כינון בית ה' שיהווה הבית השני של כל אחד ואחד, נוספו לכך דברים חמים מהגר"י לנדו שליט"א ומחשובי האברכים שליט"א על התקווה והחלום הגדול.

ואז החל רגע השיא, פרוספקט יוקרתי בן למעלה מעשרים עמודים חולק למאות המשתתפים, והחלה להאסף לבינה ללבינה, תרומה לתרומה הצטרפה, ולאט לאט החזון הגדול נראה מתקרב, ובית ה' יכון בשכונתינו לתפארה.

התרגשות גדולה עם המחזה המדהים בו קרוב למאתיים בני עליה נוטלים על עצמם לא להסתפק בבית הגשמי שלהם אלא לתת למעלה מכפי יכולתם למען בית רוחני ראוי להם ולילדיהם.

במהלך ההתרמה שב והדגיש אחד מגבאי בית הכנסת הרב מנחם דויטש כי ברגעים אלו בית הכנסת שהולך ונבנה עובר להיות שייך לציבור, וציבור בוני בית הכנסת הוא הבעה"ב מעתה על בית הכנסת על כל הנלווה לכך.

לסיום נשא דברי הודאה נרגשים הגר"י לנדו שליט"א מרבני השכונה שהביא מדברי גדולי הדור שליט"א שבזכות הקשיים והמסירות נפש של כל העוסקים בצ"צ באמונה, יזכו תושבי השכונה להשראת השכינה, ולכך שיוכלו לגדל את הצאצאים באוירה תורנית ושמורה על אף היות השכונה מוקפת בסביבה לא תורנית, כמו"כ הבהיר שאל לנו להתייחס לקשיים כאל עונש אלא כאל אמצעי להשכין את אור התורה וקיום המצוות בשכונה החדשה, כמו"כ נשא דברי הוקרה חמים למי שעמדו לימינינו ובזכותם הגענו עד הלום, ראש העיר יאיר רביבו, סגן ראה"ע הרב מאיר אסולין, ומנהל תחום חרדים הרב בני סיתאלכיל.

גבאי בית הכנסת הודו בסיום האירוע למשרד הפרסום בורדו והצוות המסור שעמדו מאחורי הקמפיין וכן למוטי בוקצי'ן שהיה אחראי על הפקת הערב המרגש והעוצמתי הזה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture