ביקור הוקרה: רבה של בלארוס הרב משה פימה במעונם של גדולי וזקני רבני ברסלב

לאחר סערת אומן - בלארוס בראש השנה העעל"ט: ביקור רב רושם של הרה''ג רבי משה פימה שליט''א במעונם של גדולי זקני חסידי ברסלב שליט"א ובבית הכנסת הגדול ה'שוהל' שבשכונת מאה שערים בירושלים.

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

התרגשות גדולה אפפה את כלל חסידי ברסלב בעת ביקורו של הרה"ג רבי משה פימה שליט"א, רבה של העיר פינסק בלארוס במעונם של גדולי זקני חסידי ברסלב: הגה"צ רבי יעקב מאיר שכטער שליט"א והגה"צ רבי משה קרמר שליט"א, ובבית הכנסת הגדול של חסידות ברסלב במא"ש, שם קיבלו את פניו לומדי ומתפללי ביהכנ"ס ובראשם הגה"צ רבי שמעון שפירא שליט"א, שנשא דברים נרגשים.

עדיין חרות בלב כלל חסידי ברסלב ששהו בבלארוס חמימות ליבו הרחב של הגאון רבי משה שליט"א שקיבל את אלפי החסידים בדרכם לקיבוץ הק' באומן באופן יוצא מן הכלל כשהוא מארח מאכיל ומלין אותם ביד רחבה למשך כחודש ימים ומתמסר לצרכיו של של כל יחיד ויחיד, רבי משה אף קיים תחת חסותו כמה התקבצויות ברחבי מדינת בלארוס שם קיימו האלפים את "הקיבוץ הברסלבאי המסורתי" בימי ראש השנה, לאחר שנקלעו למדינת בלארוס בעקבות ההתנכלות של רשויות מדינת ישראל שהביאה לסגירת הגבולות ההרמטית מצד מדינת אוקראינה.

הביקור החל בבית הכנסת הגדול של חסידי ברסלב ה'שוהל' שבשכונת מא"ש בעיה"ק ירושלים, כאשר לומדי הכוללים והמתפללים ובראשם חשובי ורבני חסידי ברסלב קבלו את פני האורח האהוב והנערץ בכבוד ובשמחה שהתבטאה בהתפרצות של שירה וריקודים סוערים, כאשר אלו מתוכם שהיו בבלארוס מביעים אישית את רגשי ליבם בפני האורח הדגול, מהר מאוד עשתה לה השמועה כנפיים והאחרים ששמעו באו גם הם ליטול חלק בקבלת הפנים הספונטנית שעלתה על גדותיה, בין המשתתפים נראו הגה"ח רבי אפרים נחמן אנשין שליט"א, הגאון הדיין ר' בצלאל גלינסקי, הרה"ג ר' יצחק רוזנבלט שליט"א, ובראשם הגה"צ רבי שמעון שפירא שליט"א – מגדולי זקני ברסלב שכאמור נשא דברי ברכה נרגשים.

גולת הכותרת היתה ביקורו הצנוע ורב ההוד במעונם של גדולי זקני חסידי ברסלב:הגה"צ רבי יעקב מאיר שכטר שליט"א והגה"צ רבי משה קרמר שליט"א, אשר הביעו את השתאותם מול פעולות החסד העצומות שנעשו על ידיו ואת רגשי הכרת הטוב העמוקים שכל חסיד ברסלב מרגיש שחייב להביע, כשהם מוסרים לידיו תעודת הוקרה מפוארת המביעה בחרט ובדיו את רגשי תודתם העמוקה בשם כלל חסידי ברסלב.

רבי משה שליט"א הביע אף הוא את התפעלותו הרבה נוכח שגב רוחם של חסידי ברסלב שהגיעו באותם ימים לידי ביטוי מרהיב אשר הדהד בכל העולם כולו כשכולם שחים אודות תעוזת נפשם ומסירותם העצומה עבור קיום רצון רבינו ז"ל, בהמשך ציין את קידוש שם שמים הגדול שתופעה זו חוללה בין הגויים ואת שינוי היחס לטובה מצד תושבי מדינת בלארוס כשלראשונה הזדמן להם לראות בעיניהם כמה נעימים הליכותיהם בקודש של בני העם הנבחר שומרי התורה והמצוות.

נופך מיוחד הוצק לביקור כששירת "קה אכסוף" פרצה מפיהם של גלריית העסקנים החשובים ששהו בבלארוס והצטרפו לביקורו של רבי משה שליט"א בבתי הרבנים, היה זה כאשר הגה"ח רבי שמעון צבי שפירא שליט"א תיאר באזני הגר"מ קרמר שליט"א כיצד ליווה שיר מלא כיסופין וערגה זה את גולי בלארוס בעיר פינסק ששם טמון רבי אהרן הגדול מקרלין זיע"א שחיבר את השיר. ר' יחיאל (חיליק) פראנק הי"ו שאף הוא זכה לאירוחו החם של האורח הדגול בבלארוס הוביל את השירה בכלי זמר.

הרב פימה שליט"א הביא יחד עימו את בנו להתברך מפיהם של גדולי זקני ברסלב שליט"א, וכך גם באו עוזריו הדגולים השלוחים הנאמנים הר"ר ישראל נחמן בלוי הי"ו והר"ר אברהם גבירצמן הי"ו, שהיו אף הם חלק בלתי נפרד ממערך האירוח של גולי בלארוס.

צילום: ברסלב live


הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מכיר מקרוב את פעילותו של הרב הצדיק ר' משה פימה שליט"א
ויודע על מעשי הצדקה וחסד ביחד עם קירוב הרחוקים לתושבי מדינת בלארוס ת

מתוך קשיים תקציביים וללא שום גורם ממשלתי שעומד מאחורי הפעילות

חובה וזכות לתמוך בכזה קהילה

קהילה שאהבתי לבוא לשם המון

חובה להדגידש שהרב הצדיק ר משה פימה שליט"א עובד בעיר פינסק בבלארוס תחת נשיאות כ"ק האדמו"ר מקרלין סטולין שליט"א וכל ההשדלות של רב פימה הוא מכח האדמו"ר שמדריך אותו על כל דבר

זכות רבינו יתן לו ולאדמו"ר מקארלין כח להמשיך לעזור ליהודים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture