מעמד 'חלוקת פרסים' מרגש מפואר ורב רושם לתלמידי ת"ת "צמח צדיק" ויז'ניץ אלעד

אווירת חג ומועד שרתה בתלמוד תורה "צמח צדיק" ויז'ניץ באלעד, במעמד חגיגת חלוקת הפרסים למצטייני מפעל הגמרא והמשניות, במסגרתם משננים התלמידים, ואף נבחנים, על מאות דפי גפ"ת ואלפי משניות. כאשר המצטיינים ביותר, אף זכו להיבחן על תלמודם אצל הרבנים הגאונים שליט"א, אשר הפליאו וציינו לשבח את ידיעותיהם.

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

התלמידים המצטיינים שהגיעו להישגים גבוהים במיוחד, התעטרו בתארים נכבדים "נזר התלמוד" "עטרת התלמוד" ו"פאר התלמוד", "כתר המשנה" "שר המשנה" ו"אלוף המשנה", ונקראו לשבת ע"ג הבמה המפוארת כראוי וכיאה לכבודה של תורה.

את פני המשתתפים, קידם גיליון מיוחד בשם "נוצר תאנה יאכל פריה", שהופק במיוחד לרגל האירוע ע"י הנהלת המוסדות. בגיליון הופיעו מאמרי חינוך מרתקים מאת הנהלת הת"ת, לצד מאמרים בגודל מעלת לימוד המשניות, כמו"כ מכתבי ההערכה המיוחדים מאת הרבנים הבוחנים שליט"א, ומכתבי תודה מהורים וסבים נרגשים.

פתח והנחה את המעמד מנהל הת"ת הרב יאיר וורטהיימר שליט"א, שבטוב טעם העלה על נס את יגיעת התורה של תשב"ר, וציין לשבח את הפעילות הברוכה של הנהלת מפעלי הגמרא והמשניות, אשר בזכותם חוזרים ומשננים תלמידי הת"ת בשעותיהם הפנויות מאות דפי גמרא ועשרות פרקי משניות. בדבריו גם הביע תודה לצוות המחנכים בת"ת שבזכות השקעתם כל השנה זוכים לקצור את הפירות, בנוסף הביע הערכה מיוחדת להורים ששיתפו פעולה, דרבנו ועודדו את ילדיהם לחזור ולשנן בכל עת.

הרה"צ רבי יעקב מרדכי שליט"א, בנו ושליחו של מרן אדמו"ר שליט"א, כובד בדברי ברכה בהם החשיב את יגיעת התלמידים בלימוד המשניות, בדבריו הביע את התפעלותו מהצלחת התלמידים להגיע להישגים גבוהים כאלו, ואמר לתלמידים כי הוא בדרכו למרן אדמו"ר שליט"א למקום שהותו בחצור, ובבואו לפני המלך, יביא לו פרישת שלום חמה מהם, ובקרוב אף יעשה פעולות שיוכלו להגיע לקבל את הוקרת מרן אדמו"ר שליט"א באופן אישי.

כמו כן הודה לראשי המפעל הרב צבי הערש כץ הי"ו והרב מאיר ברגר הי"ו, למנהל הת"ת הרב יאיר וורטהיימר שליט"א, כן הזכיר את משפחת שטרן ובראשם הרב ברוך שטרן הי"ו תורמי מפעל המשניות 'משנת אדם', הרה"ג חיים בעק שליט"א, שתרם את הפרסים במפעל הגמרא לרגל יא"צ של אמו שחל באותו יום, מנכ"ל המוסדות הרב חיים מאיר כץ הי"ו שתרם חלק גדול ממערך המבחנים והפרסים במהלך השנה, והזכיר בהערכה את האדמו"ר מדזיקוב שליט"א מגבעת זאב שבמשך כמה שנים תרם את מפעל הגמרא 'תורת יחזקאל' לזכר אביו הרה"צ ז"ל.

מקהלת "קול הנערים" בניצוחו של המלמד המוכשר הר"ר נפתלי פולק הי"ו הנעימה את המעמד ואף שרה חרוזים מיוחדים ומרגשים שחוברו ע"י הרב פולק הי"ו בגודל מעלת לימוד המשנה והיגיעה בתורה.

מנהל המפעל הרב הערש לייב כץ הי"ו הודה נרגשות מקרב לב למנהל הרוחני הרב ורטהימר שליט"א שמלווה את הלימודים והמבחנים במהלך השנה ולמנכ"ל המוסדות הרב כץ אשר יזם ודחף את פתיחת המסגרות לשינון גמרא ומשנה, ואף פרס חסותו על הארגון, הוא הודה במיוחד על ההשתתפות בלב ונפש חפיצה בעלויות הגדולות, לקראת המעמד הגדול, לכבוד התורה ולומדיה.

הכרת טובה ותודה עמוקה, הובעו לפטרוני מפעל המשניות, ה"ה משפחת שטרן הי"ו, שנדבה ליבם בחכמה להחזיק בידי מפעל הקודש, לזכר ולעילוי נשמת ראש המשפחה הגה"ח ר' אברהם דניאל ז"ל, ואמם מרת אסתר ע"ה. והרבנים הנואמים העלו את זכרם של הוריו החשובים ז"ל שעל שמם הונצח מפעל המשניות.

בהדרת כבוד נשמע משאו רב התוכן של הגאון רבי שרגא פייביל ויינברגר שליט"א, רב קהל "ישועות משה" ויז'ניץ אלעד, שנתן עדות אישית על המבחנים בהם בחן את התלמידים, כאשר במהלך המבחנים נהנה לטייל עמם בסוגיות שונות ולראות את בקיאותם הנפלאה, בנוסף הביע את התרשמותו מכתלי בית מדרשו, שם הינו עד למחזה היום-יומי בהם התלמידים מקדישים מזמנם לשנן על הלימודים, הוא הודה להנהלת המוסדות, הנהלת הת"ת וראשי המפעל על עבודת הקודש וברכם שחפץ ד' בידם יצליח.

כמו כן נשמע משאו של הגאון רבי נפתלי גלנץ שליט"א, רב קהילת חסידים אלעד, שבנו בין מצטייני המפעל, בין דבריו שיבח את מנהלי המפעל, ואת הנהלת המוסדות, על כך שהתלמידים לומדים בהתמדה מיוחדת לקראת המבחנים.

נציג התלמידים הילד אהרן כהן נ"י הביע ברכת תודה בשם כלל התלמידים להנהלת המפעל ולהנהלת הת"ת והמוסדות אשר זיכו את התלמידים לצבור מאות דפי גמרא ואלפי משניות.

לקראת סיום המעמד חולקו הפרסים יקרי הערך, ובהם סטים של ספרים מפוארים, "כרטיסי ספר" שחולקו לתלמידים, כל אחד לפי ערכו ולפי ההישגים אליהם הגיעו, במבחנים ובשינון הלימודים. בחלוקות התעודות והפרסים התכבדו הרבנים כ"ק האדמו"ר מטעמשוואר אלעד שליט"א, הרה"ג ר' שרגא פייבל ויינברגר שליט"א רב דקהל "ישועות משה" אלעד, הרה"ג נפתלי גלנץ שליט"א רב דקהילת חסידים באלעד והרה"ג שלמה גרינברגר שליט"א רב דקהל 'אהבת שלום' ויז'ניץ אלעד.

מנחת תודה מיוחדת, נמסרה ע"י הרה"צ ר' יעקב מרדכי שליט"א בשם הנהלת המוסדות, לראשי המפעל הרב מאיר ברגר הי"ו והרב הערש לייב כץ הי"ו, שבמשך כל השנה, מפעילים את המפעלים ביד רמה, ולמזכירים הנמרצים בת"ת הרב יהודה כהנא הי"ו והר"ר יוסף אריה כץ הי"ו, שמלווים במסירות את מערך המבחנים וניצחו על ארגון המעמד.

מעמד מיוחד יתקיים אי"ה לתלמידים המצוינים בקודש פנימה, אצל מרן אדמו"ר שליט"א, בו יביעו הערכה מיוחדת לתלמידים המצטיינים.

 

 

 

 

 

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture