בעיצומו של המעמד: האדמו"ר רקד את 'ריקוד השמות' כמסורת אבותיו • צפו

בשבוע האחרון התקיים מעמד נשגב של הכנסת ספר תורה "דער הייליגער רוז'ינער'ס ספר תורה", לחצר הקודש סאדיגורה ירושלים, אשר יוכנס בהמשך להיכל 'קלויז קדישא' של עטרת תפארת ישראל מרן סבא קדישא מרוז'ין זיע"א בעיר תהילה סאדיגורה שבאוקראינה, נדבת ידיד בית סאדיגורה הנגיד הרב אברהם בנדהן שיחי' ומשפחתו הנכבדה מלונדון.

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה

המעמד החל כבר שעות קודם לכן בכתיבת האותיות בבית האדמו"ר, לשם עלו כל העת אדמו"רים, רבנים, דיינים וראשי ישיבות, אשר כתבו אות בספר, ביניהם ניתן למנות את זקן אדמו"רי רוז'ין האדמו"ר מקאפיטשניץ, האדמו"רים מרחמסטריווקא, סקולען, פינסק קרלין, שידלובצא, זוויעהל, סאווראן, בוסטון הר נוף, בוסטון ביתר, הגר"נ נוסבוים, הגר"מ ברנדסדורפר, הגר"י ליברמן, הרה"צ ר' אברהם אייגר, הגרי"י מנדלזון, הגרמ"ח געלדציילר, הגר"צ ברוורמן, הגר"צ ריבלין, הגר"ר פרידמן, הרב הלפרין בן אדמו"ר מואסלוי שליט"א ועוד.

לאחמ"כ יצאה התהלוכה המפוארת ברוב שירה וזמרה לכבודה של תורה, בראשות האדמו"ר שליט"א, ובהשתתפות החסידים הנרגשים מכל רחבי הארץ, אליהם הצטרפו גם אלפים מתושבי האיזור הרואים בחצר הקודש בהנהגת האדמו"ר, מגדלור של תורה וחסידות לשם ולתפארת, ומבקשים גם הם ליטול חלק בשמחה ביום חגה של סאדיגורה, כשהיא עושה את דרכה על פני רחובות בר אילן ושמואל הנביא אל עבר ביהמ"ד הגדול בקרית סאדיגורה, כשהכל מפזזין ומרקדין לכבודה של תורה.

עם היכנס ספר התורה להיכל בית המדרש פצחו מאות החסידים בריקודים סוערים בליווי התזמורת ובעלי המנגנים, כשהרבי שליט"א והנלווים אליו, לצד האורחים הנכבדים ובני משפחת הנדיב, מסובבים את הבימה בשבע הקפות כנהוג, כשספר התורה נישא בזרועותיהם, תוך ריקודי שמחה.

האווירה העילאית הרקיעה שחקים, עת הגיעו רגעי השיא של המעמד הנשגב בהקפה השביעית, כשהאדמו"ר רקד לבדו במשך דקות ארוכות עם ספר התורה בידו את 'ריקוד השמות' המופלא כמנהג אבותיו, הריקוד הינו לפי אותיות שם הוי"ה, והנענועים עם ספר התורה, אלו עניינים טמירין שנהגו אדמו"רי רוז'ין סאדיגורה על פי הקבלה והדבר עובר מדור לדור במסורת מיוחדת.

אחד החסידים מציין הודות הריקוד המופלא "זהו ריקוד רוז'ינאי נשגב וטמיר ע"פ הקבלה. לא היה חסיד שלא דמע מהתרגשות בעת ריקוד האדמו"ר. זה החזיר אותנו אחורה לריקוד המפורסם של אביו הרבי זיע"א עם ספר התורה בעת חנוכת הקלויז בסאדיגורה שבאוקראינה לפני מספר שנים. זה היה מחזה מרטיט. אלו טללי נחמה בתוך שנת האבל על רבינו העטרת ישראל זיע"א, כשאנו רואים פה את המשך שושלת הקודש בחוש".

לאחר הריקוד הנשגב הצטרפו כל בני משפחת המלוכה לרקידה של מצווה עם הרבי, אחיו הרה"צ ר' אליהו והבה"ח פע"ח שמעון מנחם נחום והגיסים הנכבדים הרה"צ ר' צבי אייכנשטיין, הרה"צ ר' מרדכי ברזובסקי והרה"צ ר' יוחנן שפירא. לאחר שהוכנס הספר לארון הקודש נשא האדמו"ר מדברות קדשו כשהוא מייחד דקות ארוכות על עניין "וייחן שם ישראל כנגד ההר", הצורך באחדות בכלל ישראל, להרבות באהבת חינם ובתיקון המידות ערב קבלת התורה, בפרט לאחר האסון הנורא שאירע במירון, והמצב השורר בארץ הקודש בימים אלו.

סעודת המצווה נערכה לאחמ"כ במתכונת מצומצמת יותר, באולם שע"י בית המדרש, שם הגיעו לכבד בהשתתפותם בין היתר, האדמו"רים ממכנובקא ודושינסקיא שליט"א, אשר נטלו חלק במשך דקות ארוכות ולאחמ"כ פצחו ברקידה של מצווה עם האדמו"ר. כמו"כ כיבדו בהשתתפותם בני הנה"ח הרב חיים משה פלדמן שליט"א, ונכדי מרן אדמו"ר עקבי אבירים זיע"א – ה"ה הרב דוד משה שארף והרב יצחק שארף בני הרה"צ רבי שלמה שארף שליט"א, ונכדי חדב"נ הרה"צ שמואל זנוויל שארף שליט"א, והרב דוד מרילוס חתנו של חדב"נ הרה"צ רבי פנחס שפירא שליט"א.

החסידים ציינו בהתרגשות את סגירת המעגל ההיסטורית כשאיפתו של הרבי זיע"א, כאשר כתיבת ספר התורה החלה במעמד הרבי בעל ה"עטרת ישראל" זיע"א לצד בנו הרבי שליט"א בקלויז קדישא שבסאדיגורה, וכעת זכו בשעה טובה לסיימו ולהכניס אותו בשמחה של מצווה לביהמ"ד של בנו בירושלים, בתוך שנת האבל על הסתלקות הרבי זיע"א. אין לך דבר גדול מזה.

צילומי סטילס: שוקי לרר

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ברוך השם הקהילה גודלת

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture