מעמד כבוד התורה בישיבת חוקי חיים שומרי אמונים בראשות הרה"צ רבי אהרן געלדצעהיילר • גלריה

מעמד כבוד התורה בישיבת חוקי חיים שומרי אמונים בראשות ראש הישיבה הרה"צ רבי אהרון געלדצעהיילר שליט"א • צילום משה גולדשטיין

השבוע התקיים אירוע תורני כביר – מעמד כבוד התורה אשר כלל את רוב מניין ובניין, פארי גידוליה של הישיבה הגדולה "חוקי חיים-שומרי אמונים", בראשות ראש הישיבה הרה״צ רבי אהרן געלדצעהיילר שליט״א אשר עמדו בכור המבחן על כל מסכתות קידושין וביצה גפ"ת בע"פ.

צריך היה להיות שם כדי להרגיש את האווירה העילאית ששררה במעמד; להיות שם כדי למשש את הדופק הפועם בעוצמה נרגשת בליבותיהם של הנוכחים; להיות שם כדי לשמוע בחוש את הקולות והברקים אשר נשמעו במשאי הקודש המאלפים של הרבנים; להיות שם כדי לנשום את אוויר הפסגות הזך והמזוכך שנשב שם, אוויר המרומם כולו בתורה, חסידות ויראת שמים.
ניכר היה גודל החיבה שרוחשים גדולי ישראל לישיבה.

בין גדולי ישראל אשר פיארו בנוכחותם את האירוע היו: האדמו"ר מלוצק; האדמו"ר מפינסק קרלין. האדמו"ר מזוועהיל. גאב"ד מאקאווא. האדמו"ר מאונגוואר ג"פ. האדמו"ר מזוטשקא ירושלים; האדמו"ר מבוסטון. האדמו"ר מביאלא פשיסחא, בנו של הרבי מבאיאן – שאף מסר שי מיוחד מאביו לרגל המעמד – ורבנים וגדולי תורה וחסידות נוספים.

גולת הכותרת של האירוע היה המבחן הפומבי אשר נערך במהלך האירוע ואשר הקיף כמות עצומה של דפים, גפ"ת, בש"ס. היה זה חיזיון מרהיב לראות שורות שורות של בני תשחורת חסידיים, כפירי אריות, אשר העדינות ויראת השמים הטהורה ניבטה מפניהם, אשר הפליאו את כל הנוכחים בידע תורני מקיף מעורר השתאות בכל מקום שרק נשאלו. לא היה מי שלא התענג על מפגן הידיעות הזה, לראות את ראש הישיבה פונה לכל תלמיד ותלמיד ומציין בפניו דף פלוני במסכתא, כאשר התלמיד מצטט – בנוכחות הקהל כולו – כהרף עין, את השקלא והטריא של הדף בעל פה בלי שאף ספר פתוח לידו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו