צילום: שניאור שיף

נערכים לשמיטה למרות אתגרי הביטחון בשטחים – ואירופה מוכת הקורונה

בתיאום עם כוחות הביטחון יופעלו אמצעי בטיחות; מצלמות רחפנים ואמצעים נוספים לאבטחת המשגיחים וקווי האספקה • שיתוף פעולה נדיר עם משרדי הבריאות באירופה לתנועת המשגיחים ברחבי היבשת מוכת הקורונה • מאות מאנשי מערכת הכשרות שמעו דברי ברכה והלכה מפי גאב"ד 'יורה דעה' ובנו הגר"ב מחפוד

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

"למרות אתגרי הביטחון בשטחי יהודה ושומרון רצועת עזה והמשולש, והקשיים בתנועה באירופה מוכת הקורונה וממנה, הושלמו הנהלים לאספקה סדירה של פירות וירקות בשנת השמיטה" – כך סיכם בסיפוק הגאון רבי דוד טהרני הרב הפוסק של בד"צ 'יורה דעה' והאחראי על המצוות התלויות בארץ בכינוס עיון מרכזי 'שמיטה כהלכה' שקיים הבד"צ למאות אנשי מערכת הכשרות בבני ברק.

הרב טהרני גילה כי בתיאום עם כוחות הביטחון הושלמו הנהלים הנדרשים לעבודת הפיקוח של מערכת הכשרות כולל אבטחת המשגיחים וקווי האספקה בין השאר באמצעות מצלמות אבטחה רחפנים ואמצעי מיגון נוספים. "הירקות מקבלים הדברה אורגנית בלבד ולא כימית וכל משלוח מדוגם ומאושר בצורה קפדנית במיוחד ע"י רשויות הבריאות".

הוא העלה על נס את עבודת השרים והחכי"ם החרדים לטובת שומרי השמיטה והשיתוף פעולה המוצלח עם גופי הכשרות בישראל ובמיוחד עם 'כשרות למהדרין' בראשות הגאון רבי יוסף אפרתי, "זו שנת השמיטה הרביעית שאנו עובדים יחד שכם אל שכם", ועם רבני אירופה ובהם; ביה"ד לונדון בראשות הגאון רבי מנחם געללי אב"ד ביה"ד לונדון וביה"ד הגדול של אירופה ויו"ר הועדה המתמדת של 'ועידת רבני אירופה' והגאון רבי יחי' טובול אב"ד ליאון וחבר ביה"ד הגדול והועדה המתמדת של 'ועידת רבני אירופה'.

את הכנס פתח גאב"ד 'יורה דעה' הגאון הגדול רבי שלמה מחפוד שאמר כי נוכח האתגרים העומדים לפני שומרי השמיטה עלינו לנהוג באחריות כמנהגי אבותינו ובמיוחד בימים אלה. הוא ציטט את דברי ה'תורת כהנים' על פרשת בהר המתמצת בצורה מופלאה את מצוות השמיטה; "על שנת השמיטה נאמר בתורה "שַׁבָּת לַה'" – כְּשֵׁם שֶׁנֶּאֱמַר בְּשַׁבָּת בְּרֵאשִׁית, היום השביעי, "שַׁבָּת לַה'", כָּךְ נֶאֱמַר בשנה השְּׁבִיעִית "שַׁבָּת לַה'", שתהיה השביתה לשם ה', ולא לשם השבחת הקרקע. וכשם שהשבת רומזת על בריאת העולם כך גם השמיטה, ובאה להשריש את הידיעה שהארץ לה'. אנו רואים במוחש את הסיעתא דשמיא שאנו זוכים לה בכל המישורים וזו תוצאה ישירה למעשינו; עדות לה' בורא שמיים וארץ".

בנו ויד ימינו הגאון רבי בניהו מחפוד אמר כי "תחנות רבות ישנן למאכלים הנכנסים אל פיות עמך בית ישראל ועל כל משגיח ומפקח בעומדו על משמרתו מוטלת האחריות המלאה וחלילה לו להקל ראש ולומר אני רק חלק קטן במערכת. על כל אחד לחוש כי הוא לשון המאזניים שיכריע האם יהודי יאכל כשר למהדרין או חלילה לא. הוא הביא את דברי חז"ל על הפסוקים 'ונתנה הארץ יבולה' ומאידך 'מה נאכל בשנה השביעית' וביאר עפ"י חז"ל במסכת ברכות; 'בזמן שישראל עושין רצונו של מקום מלאכתן נעשית בידי אחרים'. אימתי נשאל 'מה נאכל בשנה השביעית' כאשר חסר ב'ובכל מאודך' – במסירות הכלכלית למען שמירת השמיטה".

הגר"ב בניהו סיים את דבריו בפרשת השבוע 'ויהי ביום כלות משה להקים את המשכן'. וכי רק משה בנה!? אלא אומרים חז"ל; משה מסר נפשו ולכן נקראת על שמו. מערכת הכשרות 'יורה דעה' נקראת ע"ש מו"ר אבי מכיון שהוא מסר ומוסר נפשו על טהרת הכשרות לבית ישראל ומי יתן ונזכה להגיע למעשי אבי שיאריך ימים".

דברי ברכה והנהגות לשנת השמיטה ממרנן ורבנן זצוק"ל; מרן הגרי"ש אלישיב ומרן הגר"ע יוסף הביא הרה"ג רבי חנינא קושלבסקי רב פוסק ב'כשרות למהדרין' בראשות הגר"י אפרתי; 'אני מצטרף לדברי חבריי. עלינו מוטלת אחריות גדולה ויה"ר שלא תצא תקלה תחת ידינו חלילה'.

את המשא המרכזי המעשי בלווי מצגת נשא הגר"ד טהרני שהביא סיפורים מאלפים על מסירות נפשם של חקלאים וכיצד זכו ל'וציויתי את ברכתי' במוחש. 'אחד החקלאים בדרום ביכה את מצבו בפני מרן הגראי"ל שטיינמן כאשר יש לו שני ילדים שעליו לחתן וכיצד ישמור שמיטה ויכלכל את ביתו. מרן זצוק"ל אמר לו שאם ישבות בשנת השמיטה מובטח לו שיצליח בכל. הוא אכן השיא את ילדיו בשנת השמיטה וזכה לניסים גלויים במצבו הכלכלי'.

הרב טהרני אמר כי הודות לפעילותו העניפה של הרה"ג רבי שמואל אבוחצירא ראש אגף כשרות מזון בעולם קיים שיתוף פעולה נדיר עם משרדי הבריאות באירופה לתנועת המשגיחים ברחבי היבשת מוכת הקורונה. כך גם מופעל קו אספקה סדיר דרך הים בתיאום עם רשויות הבריאות והתחבורה לשינוע ירקות מוקפאים מאיטליה ספרד בלגיה וצרפת; 'רק כוסמין לצורך אפיית מצות שמורה הטסנו לארץ מקנדה לקראת חג הפסח, ולא באוניות, מחשש להרטבתם'.

הרב טהרני שספרו 'קדושת הארץ' על הפרשת חלה ערלה ושביעית הוענק למשתתפים, גילה כי 'גם ממצרים ירדן וטורקיה הבטחנו אספקת כמה סוגים של ירקות ופירות, כמובן בתיאום ובפיקוח משרד הבריאות'. הוא סיפר כי בגלל המצב הביטחוני החל לפני כשנתיים פיילוט ניסיוני של גידולי עלים על מצעים מנותקים עפ"י פסקו של מרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל כדי שלא להסתמך רק על יבולים ממדינות ש'האקלים הפוליטי שלהם עם ישראל יכול להשתנות בן רגע'. בשנה זו, שנת השמיטה הבעל"ט, יתחילו המגדלים בשיווק סדיר מגידולים אלה.

בביקור בירדן. צילום באדיבות ׳יורה דעה׳

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

זה בסדר לקנות מערבים שונאי ישראל, ולא להסתמך על היתר המכירה? הרי הרב עובדי'ה זצ"ל בצירוף גדולים שקדמוהו אמר שהיתר מכירה זה בסדר.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture