שבעים פנים לתורה: מעמד אדיר לאברכי כולל 'עיון הלכה' בקרית ויז'ניץ

שבעים יושבי אוהל אברכי כולל 'עיון הלכה' בקרית ויז'ניץ שברשת הכוללים הארצית של 'איגוד מוסדות ויזניץ' עוטרו בסמיכת חכמים בהלכות החמורות של יורה דעה חלק א' • צילם משה גולדשטיין.

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

בסיום ארבע שנים של לימוד מעמיק ומקיף של השו"ע ונושאי כליו בהלכות איסור והיתר החמורים, זכו אברכי כולל 'עיון הלכה' בקרית ויזניץ לעמוד בכור המבחן לפני גדולי התורה וההוראה שליט"א, שהתפעלו מהיקף ידיעותיהם הכבירות והסמיכו שבעים אברכים מהם בסמיכת חכמים להורות הוראה בישראל.

במעמד אדיר לכבודה של תורה בפתחו של חודש כסלו המאיר באורה של תורה, נערכה התכנסות מרשימה כיומא טבא לרבנן בראשותו של מרן אדמו"ר שליט"א מויזניץ ובהשתתפותם של אדמו"רים, רבנים, גדולי תורה ופוסקי הלכה שליט"א, שבאו להביע את הערכתם ולהשתתף עם האברכים ביום שמחתם.

אחר ה'הדרן' על מסכת ראש השנה ע"י אחד האברכים המסיימים, פרצו הכל בשירי שמחת התורה וריקוד נלהב שהקיף את כל באי המעמד הגדול, ברגשי שמחה של מצוה.

ראש הכולל הרה"ג נפתלי הערץ פולק שליט"א היטיב להביע בפני הורי האברכים, האורחים וכלל המשתתפים את השקעתם הרבה ואהבת התורה שבוערת בלב האברכים המסיימים, כשמסירותם שלהם ושל בני-ביתם הביאה אותם עד הלום, לזכות בכתרה של תורה. הוא הזכיר כי בפרק נכבד מהשנים האחרונות מנע הווירוס העולמי  את קיום הלימודים כסדרם בהיכל הכולל, אך דבר זה לא מנע את קצב ההתקדמות, הלימוד והשינון של האברכים בחומר הנלמד.

הכל היטו אוזן לרחשי ליבו של הרב אהרן הירשלר אשר נשא דברים בשם האברכים מסיימי האי הלכתא גבירתא כשהוא מתאר את התמסרותו של ראש הכולל שליט"א בליבון שמעתתא אליבא דהלכתא ושינון הדברים על בוריים שיהיו שגורים על פיהם.

הרה"ג ר' ישראל שטיינמץ שליט"א ר"מ בישיבת 'צמח צדיק' ויזניץ אלעד, שזר פנינים ואמרים מלאי חן וניווט ביד אומן את מהלכו של המעמד הנכבד, כשבדבריו קשר כתרים והעלה על נס את כבודה של תורה המקבלת ביטוי במעמד זה.

מנכ"ל ממלכת התורה 'איגוד מוסדות ויזניץ', הרה"ח ישעי' יעקב ורטהיימר הי"ו, שיתף את הציבור בהתרגשותו הרבה. "האתגר והקשיים הרבים בניהול והחזקת הממלכה הגדולה לאלקים הפרוסה ברחבי ארץ הקודש, מקבלים היום תוקף וחיזוק רב, ומכאן עידוד ודרבון גדול לשאת בעוז את עולה של תורה כי אחריתה ישגא מאד, בס"ד". הוא הוקיר את זכותם הגדולה של השותפים ובמיוחד את הנדיבים בעם שהיטו ליבם וידם במלגות עידוד לאברכים הנכבדים שעוטרו עתה בסמיכת חכמים.

הגאון הגדול רבי יעקב מאיר שטרן שליט"א דומ"ץ קהילת ויזניץ, חבר בד"ץ זכרון מאיר ואב"ד 'קהילות יעקב', יצא מגדרו כשהוא מתאר את התפעלותו הרבה מידיעתם המקיפה והנהירה בכל פרטי ההלכות החמורות ובדברי השו"ע ונושאי כליו. "נשאתי ונתתי עימם בהלכה והשתאיתי לשמוע את תשובותיהם הברורות והבנויות לתלפיות מדברי השו"ע ועד אחרון פוסקי זמנינו". הוא חתם בדברים כי וודאי לו כי מהם יורו הוראה בישראל.

מרן אדמו"ר שליט"א מויזניץ פתח את משא קדשו בקורת רוח הרבה שהיא לו מנת חלקו במעמד נכבד וערב מרומם זה. "מראה פניהם עונה באברכים הללו, כי יראתם קודמת לחכמתם, וכאשר סדר יומו של אברך סובב הולך בדרכי עבודת ד' כראוי, הרי שכל תהלוכותיו הם עפ"י התורה ובאהבתה ישגה תמיד". הוא העלה על נס את זכותם וכוחם של ציבור ה'בית יעקב' תחי' העומדים לעזר לבעליהם שיחי' – 'שלהם הוא'. את דבריו סיים בהערכה רבה להנהלת 'איגוד מוסדות ויזניץ' המגדילים תורה ומאדירים אותה ביתר שאת ועוז והסייעתא דשמיא ניכרת בכל פעליהם.

בסיום המעמד זכו האברכים שעוטרו בנזר ההוראה לקבל מידי מרן אדמו"ר שליט"א את מכתבי הסמיכה של גדולי התורה וההלכה שליט"א בהאי הלכתא גבירתא.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture