ראשי 'אגודת ישראל' בבית שמש מתגייסים להגדיל ב-50% את שיעור ההצבעה

בעצרת בחירות שנערכה אמש בבית שמש בראשות ראשי אגו"י בארץ השתתפו קרוב ל-200 עסקני ציבור וגבאים שהודיעו על התגייסותם למען המערכה הגורלית לעתידה של היהדות הנאמנה

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

בתחושת אחריות לגודל המערכה התכנסו אמש עסקני וראשי הציבור החסידי בבית שמש, לאסיפה רבתי לקראת מערכת הבחירות הקרובה לכנסת, מתוך תחושת אחדות הלבבות לקראת המערכה הגדולה שיש בה יותר מתמיד השפעה מכרעת על כל בית חרדי בישראל.

קרא עוד:

[postim]

את הכינוס שנערך באולמי 'עטרת נחום' כיבדו ראשי 'אגודת ישראל', ונציגי 'אגודת ישראל' בעיריית בית שמש, הרב ישעיהו ארנרייך יו"ר תאגיד המים 'מי שמש', סגן ראש העיר הרב דוד וינר, וחבר העירייה הרב מרדכי דירנפלד.

את הכינוס פתח והנחה סגן ראש העיר הרב דוד וינר, שהדגיש בדבריו כי למרות הזמן הקצר מאז שהוכרז על הכינוס התייצבו ובאו מנהלי המוסדות, גבאי בתי הכנסת וראשי הציבור בבית שמש בכדי להתלכד למען חשיבות המערכה.

בדבריו ציין הרב וינר כי ההצלחה של מערכת הבחירות לכנסת לא רק חשובה בשל הדברים המהותיים הנוגעים בציפור נפשה של היהדות הנאמנה, אלא גם לגבי עתידן של הקהילות החרדיות בבית אחר ויש רבים שמבקשים להשיב דברים על קדמותם ולעצור את ההתיישבות החרדית בבית שמש רבתי.

מזכ"ל אגודת ישראל ומ"מ ראש עיריית בני ברק הרב חנוך זייברט הדגיש את חשיבות העשייה בתוך המחנה פנימה, וציין כי לפי כל הפילוחים יש גידול מבורך בקרב המצביעים הפוטנציאלים של יהדות התורה, ולכך צריך לעשות הכל כדי שכל הקולות האלו ימצאו ביטוי ביום הבחירות, ויביאו להגדלת כוחה של היהדות הנאמנה.

"יושבים כאן מנהלי מוסדות, הם יודעים יותר מאחרים כמה קשיים מערימים כיום על מוסדות החינוך שלנו, מנסים לחייב אותם עם אישורים מאישורים שונים, ולכך אם לא תהיה לנו נציגות חזקה ובעלת השפעה, הקשיים רק יגברו חלילה", אמר הרב זייברט.

הפעם זה גורלי

סגן שר הבריאות הרב יעקב ליצמן עמד בראשית דבריו על האבל הכבד השורר בכל שדרות היהדות הנאמנה על סילוקו של צדיק, כ"ק אדמו"ר מסדיגורא זצ"ל, שכל ימיו היה עומד לימין אגו"י, ואף לקראת בחירות אלו היה הראשון שהכריז וקרא להרבות פעלים למען חיזוק הכוח האגודאי בכנסת, ולהגדיל באמצעות זו תורה ולהאדירה, והביע תפילה שהאדמו"ר זצ"ל יהיה ממרום מליץ יושר למען העם היושב בציון.

"רגילים לומר בכל מערכת בחירות 'הפעם זה גורלי', אבל הפעם כל אחד כבר יודע כי המאבקים הגיעו עד אלינו, מבקשים לפגוע בכל הקדוש והיקר, ואם לא נצליח להגביר את כוח היהדות הנאמנה, תהיה זו חלילה בכיה לדורות", אמר הרב ליצמן.

בדבריו סקר הרב ליצמן את ההישגים של חברי 'יהדות התורה' בכנסת בקדנציה האחרונה, והדגיש את הפניות הרבות שהגיעו אל הנציגים מכל חלקי הציבור, וכך שאין כמו נציגי 'יהדות התורה' הקשובים למצוקת הפרט, ועשו הכל ככל שניתן בכדי להקל על בעיות קטנות כמו גדולות.

"ביום רביעי הקרוב יערך בירושלים כינוס של גדולי צדיקי הדור למען 'יהדות התורה', זהו כינוס המחייב את כולנו, ובא הדבר ללמדנו את הדאגה שיש בקרב גדולי ישראל לקראת הבחירות הללו, וזה מחייב את כולנו להיחלץ למען המערכה, ולהביא להגברת כוחה של היהדות הנאמנה, בפרט שלפי סקרים מקצועיים המרחק למנדט ה-7 הוא רק כפסע, ואת זה יכולים אנו לעשות בס"ד", אמר הרב ליצמן.

יו"ר אגודת ישראל בירושלים הרב מאיר פרוש עמד בדבריו על העשייה הברוכה והעיקשת של נציגי יהדות התורה בכנסת היוצאת, והזכיר שורה של מקרים שיהדות התורה הובילה בכנסת, והיא זו שגרמה שגם סיעת ש"ס תצטרף לעניינים אלו, ויביאו את הדברים לידי גמר.

"בשנים האחרונות אנו עומדים בפני מאבקים קשים ביותר, נושאים כמו 'גיוס בנות' שכבר חשבנו ששכחנו מהם שבו ועלו על הפרק, ונעשה ניסיון לפגוע בועדות הפטור. בשנה האחרונה אנו מתחבטים כל הזמן עם בעיות מעמדם של בני הישיבות, וחשוב להדגיש כי אם לא יהיה לנו כוח חזק, המצב לא יטיב עמנו ונצטרך להלחם על כל בן ישיבה, וזה דבר שאמור להדאיג כל אב ואם בישראל", אמר הרב פרוש.

הרב פרוש גם ציין בדבריו כל ההבדל בין עוד מנדט לפחות מנדט יכול להיות קריטי ביותר, והביא לכך כדוגמא את ממשלת שרון שהביאה בעקבותיה את 'גזירת תשס"ג', שעד היום סובלים מהם, ומאז הדברים רק הופכים לייגעים יותר ויותר.

כיבוש יחיד

סגן שר החינוך הרב מנחם אליעזר מוזס הביע את הכאב על כך שהציבור החרדי ניתן למרמס, עד כי עיתונים גדולים יצאו בכותרות בימים אחרונים על כך שיש כ-50.000 תלמידים חרדים שלא לומדים ליב"ה ואנגלית. "אלו לא דברים חדשים, והם מעוגנים בחוק, אבל לא בחינם יצאו עם הכותרת הזו בימים אלו, אלא רק בכדי לעשות לנו דא-לגיטימציה, כדי שנתניהו לא יעיז להקים עמנו קואליציה", אמר הרב מוזס.

בהמשך דבריו סיפר הרב מוזס את אשר שמע מכ"ק אדמו"ר ה'אמרי חיים' מויזניץ זי"ע, בשעה שיצא להצביע לבחירות, באומרו 'כיבוש יחיד אינו כיבוש', והוסיף בקודשו "להצביע לבד זה לא מספיק, צריכים לשכנע אחרים גם להצביע וגם לתמוך".

"הפעם זה מלחמה על הבית, מלחמה על הילדים שלנו, מלחמה על בני הישיבות שלנו, ואם הפעם לא נקום ונעשה הכל בכדי למקסם את כל מאגר הקולות שלנו, נצטרך עוד לעשות על כך הפגנות רבות, כאשר עתה הדבר הוא בידינו", קרא הרב מוזס.

את מסכת הנאומים סגר יו"ר סיעת יהדות התורה חה"כ הרב ישראל איכלר, שאמר בראשית דבריו כי למרות שהוא ידע על הגלריה המכובדת של ראשי התנועה שהגיעו לכינוס, היו לו חשוב להגיע לבית שמש, אחר ומכאן יצא מסע הדא לגיטימציה כנגד הציבור החרדי באשר הוא.

"לפני שנה, יצא כנגד תושבי בית שמש מסע הסתה מסוכן והרסני ביותר, שדרן שביקש לקושש קולות ולהגיע ל-20 מנדטים, לקח סיפור מקומי שאף אחד בכלל לא יודע אם הוא היה בכלל, ויצא במסע הסתה כואב כנגד כל יהודי חרדי באשר הוא, מתוך מטרה ברורה להוציא אותנו מחוץ לגדר ולפגוע בזכויות שלנו", אמר הרב אייכלר.

"יש כיום מאבק על הכל, רוצים לסגור את הכל, ולא לתת לבנות דירות לחרדים, להכריח אותנו ללכת לעבוד אבל בלי לתת מקומות עבודה, רוצים לפגוע בכל הקדוש והיקר, ובעיקר להפוך את הציבור החרדי למוקצה, ועם זה אסור לנו להסכים, ועלינו להתאחד ולהתלכד להגיע לכך שכל אחד שיוצא מכינוס זה, יפעל בקרב כל חבריו להביא לכך שכולם יתאחדו בהצבעה, ולא להסכים שאף קול פוטנציאלי לא ילך לאיבוד", חתם הרב אייכלר את דבריו.

עם תום מסכת הנאומים, נערכה אסיפת עסקנים ספונטאנית, והוחלט על שורה של פועלות מעשיות, כאשר עסקני אגו"י מאמינים כי בעבודה מקצועית יוכלו להגביר את כוח התנועה בבית שמש, ולהגדיל את מספר מצביעי ג' בעיר בעוד כ-50%, גידול מבורך שיתן גם ביטוי לחיזוק ההתיישבות החרדית בבית שמש החדשה.

צפו בגלריה מהכינוס | צילום: יעקב לדרמן

כנס בחירות 'אגודת ישראל' בבית שמש - צילום יעקב לדרמן (12) כנס בחירות 'אגודת ישראל' בבית שמש - צילום יעקב לדרמן (13) כנס בחירות 'אגודת ישראל' בבית שמש - צילום יעקב לדרמן (14) כנס בחירות 'אגודת ישראל' בבית שמש - צילום יעקב לדרמן (4) כנס בחירות 'אגודת ישראל' בבית שמש - צילום יעקב לדרמן (5) כנס בחירות 'אגודת ישראל' בבית שמש - צילום יעקב לדרמן (6) כנס בחירות 'אגודת ישראל' בבית שמש - צילום יעקב לדרמן (7) כנס בחירות 'אגודת ישראל' בבית שמש - צילום יעקב לדרמן (8) כנס בחירות 'אגודת ישראל' בבית שמש - צילום יעקב לדרמן (9) כנס בחירות 'אגודת ישראל' בבית שמש - צילום יעקב לדרמן (10) כנס בחירות 'אגודת ישראל' בבית שמש - צילום יעקב לדרמן (11) כנס בחירות 'אגודת ישראל' בבית שמש - צילום יעקב לדרמן (15) כנס בחירות 'אגודת ישראל' בבית שמש - צילום יעקב לדרמן (16) כנס בחירות 'אגודת ישראל' בבית שמש - צילום יעקב לדרמן (17) כנס בחירות 'אגודת ישראל' בבית שמש - צילום יעקב לדרמן (3) כנס בחירות 'אגודת ישראל' בבית שמש - צילום יעקב לדרמן (2) כנס בחירות 'אגודת ישראל' בבית שמש - צילום יעקב לדרמן (1) כנס בחירות 'אגודת ישראל' בבית שמש - צילום יעקב לדרמן

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
8 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

א חרפה אין א בושה חסודישע אידען זאלען קומען צוי אזא צויזאמען קןם

למה אתם משקרים בכתבה שהיה 200 איש, בזמן שהתמונות מראים בקושי 40 כולל המזרח, ושאלה לי להרב מאיר פרוש אם זה כ"כ קריטי כל מנדט, למה אתם מזניחים את מצביעי נצח ? בשביל כמה מודעות בעיתון שלהם ? ולמה הרב ליצמן לא מבטיח רוטציה לדגה"ת אם כ"כ קריטי ?
הכל פוליטקה ושקר.

כינוס יפה, כל הכבוד שהקהילות החסידות בבית שמש יודעים להתאחד

איפה ה200 איש…………
ובאמת:
איפה הציבור?

ליובל
זה לא כנס לציבור, אלא כנס לגבאים ומנהלי מוסדות

לאיש הרמה
כל כך הרבה גבאים ומנהלי מוסדות בבית שמש לבד? בלה"ע

אי אפשר להביע פה דעות אנטי אגודה חייבים תחליף לjdn במהירות
נתיב מסרו ששוקלים בעצמם לפתוח אתר מתחרה עם jdn אחד ולתמיד כי נמאס להם מטענות הציבור

אי אפשר להביע פה דעות אנטי אגודה חייבים תחליף לjdn במהירות
נתיב מסרו ששוקלים בעצמם לפתוח אתר מתחרה עם הjdn אחד ולתמיד כי נמאס להם מטענות הציבור

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture