מיוחד והיסטורי • כך נראתה ישיבת המועצת האחרונה לפני עשור שנים

עשור שנים שמועצות גדולי התורה של אגודת ישראל ודגל התורה לא התכנסו, לקראת הכינוס ההיסטורי מחר (ה) של מועצות גדולי התורה | JDN מגיש סיקור וגלריה מהכינוס האחרון של מועצגה''ת המשותפת של אגודת ישראל ודגל התורה

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

היה זה לפני עשר שנים, חודש ניסן תשס"ג, אז התכנסו באחרונה חברי מועצות גדולי התורה, של אגודת ישראל ודגל התורה יחד, בביתו של כ"ק אדמו"ר בעל ה'נחלת דן' ממודז'יץ זצ"ל.

קרא עוד:

[postim]

מה היה בכינוס? – מי השתתף?- כמה זמן נמשך הכינוס? כל זה ועוד בכתבה המרתקת ובגלריה שלפניכם.

בשיחה מרתקת שערכנו עם הרב י. ו. אחד מאישי הציבור אשר זכה להיות נוכח בתוך הבית במהלך כינוס הצדיקים, הוא מספר לנו בקצרה מזכרונו על השתלשלות הדברים.

וכך מתאר: "כבר למעלה משעה ארוכה לפני הזמן המדובר, רח' חבקוק – מקום מגוריו של האדמו"ר זצ"ל הושחר במאות אנשים מכל המגזרים, כולם כאחד באו להיות נוכחים בעצמם ברגעי ההיסטוריה, לראות ולחזות במו עיניהם את מאורי וגדולי הדור, שהטריחו את עצמם ןפינו מסדר יומם העמוס בכדי ללבן ולהעלות דברים ועניינים, העומדים ברומו של עולם".

"בשעה היעודה הופיעו גדולי ישראל בביתו של האדמו"ר זצ"ל, כשהאדמו"ר זצ"ל עומד ומשמש ומקבל בעצמו את כולם בכניסה לביתו ומושיבם אחר כבוד סביב השולחן בסלון הבית, אשר נעשה מדקה לדקה צר מלהכיל את כל הבאים".

"בהגיע האות החל הכינוס ומרנן הגראי"ל שטיינמן והאדמו"ר מגור כיבדו את המארח כ"ק אדמו"ר ממודז'יץ לנהל את הכינוס, האדמו"ר פתח את הכינוס בשיחה שנמשכה כרבע שעה, בו העלה בדבריו את מצבו הקשה של עולם התורה, בכלל ובפרט, יצויין כי אותה תקופה היתה ממשלה בצוותא עם לפיד האב, לאחמ"כ כל חברי המועצת הביעו את עמדתם ודעתם בעניין, לאחר נקראו פנימה אישי הציבור והחכי"ם לשמוע את דעת גדולי התורה, שם גם נכח יו"ר וועד הישיבות הרה"ג רבי אשר טננבוים זצ"ל שנלב"ע בשבוע שעבר. מרן הגאון רבי נסים קרליץ שליט"א הקריא את מסקנות המועצת עם תום הכינוס."

"בסיום הכינוס התכנסו האדמורי"ם מגור ובעלזא בחדרו של האדמו"ר ממודז'יץ ודנו שלושתם בהחלטות הסופיות של המועצת במשך שעה ארוכה".

ומה הסיבה שדווקא ביתו של האדמו"ר ממודזי'ץ זצ"ל נבחר כהמקום לקיים את הכינוס הגדול? – אנו שואלים את איש שיחתנו, ועונה: "מאחר והכינוס המשותף שהתקיים לפני הכינוס הזה נערך בביתו של מרן הגראי"ל שטיינמן, עלו מספר הצעות למיקום הכינוס הזה בבית חבר מטעם אגו"י, וכדבר טבעי הוא שלא היה בית יותר מתאים מאשר ביתו של האדמו"ר ממודז'יץ שהיה כידוע לאיש שלום ומקובל על כל המועצות, מכל החוגים".

"רק אציין" – מסיים הרב י. – "הכינוס הנ"ל היה כינוס היסטורי ביותר בתולדות מועצת גדולי התורה של אגו"י היות והוא היחידי המשותף שהתקיים בבית חבר מועצת מטעם אגו"י, והיה הארוך ביותר – ארבע שעות אורכו."

גדולי ישראל שהשתתפו בכינוס הם כ"ק אדמו"רים: המארח בעל ה'נחלת דן' ממודז'יץ זצ"ל, בעל ה'אמרי מנחם' מאלכסנדר זצ"ל, האדמו"ר מבוסטון זצ"ל, והאדמו"רים מגור, בעלזא ,צאנז, ומרנן הגרמ"י לפקוביץ זצ"ל, הגר"פ רבינוביץ ר"י באיאן זצ"ל, הגרב"י זילבר ר"י , הגר"ב רוזנברג ר"י סלבודקה, ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, הגר"נ קרליץ, הגר"ג אדלשטיין, הגרמ"צ ברגמן, הגר"י שיינר ר"י קמניץ, הגר"ש אויערבאך, כמו"כ במהלך הכינוס הגיע מרן האדמו"ר מויז'ניץ שליט"א בשליחות אביו כ"ק האדמו"ר בעל ה'ישועות משה' זצ"ל שכבר לא חש במיטבו באותה תקופה והביא את דברי אביו זצ"ל שהיה נשיא המועצת.

יצויין כי כ"ק אדמו"ר מערלוי שליט"א שנבצר ממנו להשתתף בכינוס שלח מכתב מיוחד לכינוס, וכ"ק אדמו"ר בעל ה'עקבי אבירים' מסאדיגורה זצ"ל לא השתתף מכיון ששהה אז בחו"ל.

JDN מגיש גלריה בפרסום ראשון מהכינוס ההיסטורי | צילום: שוקי לרר

בסיום הכינוס בסיום הכינוס (3) בתחילת הכינוס 1 בסיום הכינוס (2) גדולי ישראל (2) גדולי ישראל האדמו''ר ממודז'יץ מלווה את האדמורי''ם מגור ובעלזא ביציאה הגראי''ל שטיינמן בהגיעו לכינוס הגר''ש אוירבאך נפרד מהאדמו''ר ממודז'יץ זצ''ל האדמו''ר מצאנז והגר''ש אוירבאך בסיום הכינוס הגרמ''י לפקוביץ זצ''ל על יבדלחט''א הגר''ש אוירבאך והאדמו''ר ממודז'יץ שליט''א האדמו''ר מגור והאדמו''ר מבעלזא בחדרו של האדמו''ר ממודז'יץ זצ''ל לאחר הכינוס האדמו''ר ממודז'יץ מקבל את האדמו''ר מבעלזא

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
17 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

זכורני את הימים ההם בהם היו גדולי ישראל יושבים ביחד
אלו היו כינוסים היסטוריים ומיוחדים במינם בהם היו דנים בדברים העומדים ברומו של עולם ולא בחרו אדמורי"ם לפי הגודל של החסידות אלא לפי מה שהם באמת

בא נראה מחר איך יתנהל המועצת של האדמורי"ם הצעירים

מה היה בחדרו של האדמו"ר לאחר המועצת
האם כבר אז עשו מועצה עליונה ומועצה שניה ????

חן חן, נוסטלגיה המעלה ניחוחות עתיקין, אם כי לא מדובר בשנים רבות במיוחד, אבל, עם תהפוכות השנים, הרי כי עשור הוא הרבה מאוד.
מן הסגנון הזה, תמשיכו להביא תמיד, ויהיו עינינו רואות את מורנו ומאורנו, אשרי הדור שלו ככה

טעות!
היה גם כינוס משותף בשנת תשס"ו! בבני ברק!

אכן צודק מוישי, נבקש מהמערכת לאתר תמונות מהכינוס ההוא גם, בבקשה

כואב הלב לראות כמה מהגדולים שהנחו את ישראל, כבר עלו והתסלקו לשמי רום, אהה, גדולי ישראל על מי נטשתם את הצאן, זכותם הגדול שהאירה לדורה, תמשיך ותאיר ותגן עלינו אמן

בתשס"ו אולי היה אבל לא של חברי המועצת… אלא סתם כינוס גדולי הדור.

איפה האדמו"ר מסדיגורה זצ"ל שנפטר עתה? לא רואים אותו בתמונות, הרי הוא היה מהנשיאות של המועצת?

לא רואים בתמונות את האדמו"ר מסדיגורה זצ"ל שנפטר לאחרונה, הרי הוא היה מנשיאות המועצת?

ומה אם האדמו"ר מערלוי ??? למה לא רואים אותו מה הוא לא היה ???

חברה דפדפו למעלה ותראו מה כתוב
במהלך הכינוס הגיע מרן האדמו”ר מויז’ניץ שליט”א בשליחות אביו כ”ק האדמו”ר בעל ה’ישועות משה’ זצ”ל שכבר לא חש במיטבו באותה תקופה והביא את דברי אביו זצ”ל שהיה נשיא המועצת.

יצויין כי כ”ק אדמו”ר מערלוי שליט”א שנבצר ממנו להשתתף בכינוס שלח מכתב מיוחד לכינוס, וכ”ק אדמו”ר בעל ה’עקבי אבירים’ מסאדיגורה זצ”ל לא השתתף מכיון ששהה אז בחו”ל.

לחושב:
ברוך הוא וברוך שמו, שלא עזב את צאנו, ובכל דור ודור שתל הקב"ה צדיקים, ולא אלמן ישראל, [ואם כי חבל על דאבדין ולא משתכחין, אך]היום הזה נגילה ונשמחה בו, לראות עין בעין, את הצדיקים המנהיגים, עומדים חלוצים בראש המחנה, ואחריהם ינהו כל העדה, איש על מחנהו ואיש על דגלו, באהבה ובשלום

מצטרף לבקשת תנחום, ואם כבר, אז כבר, מערכת נכבדה, תרימו את הכפפה, ותביאו תמונות גלריות של המועצת מאז ומעולם, זה אמור להיות משהו אדיר
ותודה כבר מראש, ממתין בסבלנות

לשמואל זנויל‏:
בא נראה אותך מארגן תמונות מכל המועצות צריך לנבור בארכיוני המועצת

תודה לאתר על הגלריה והכתבה המיוחדת
באמת נוסטלגיה

מקויים שמהמועצת היום ג"כ תעלו גלריות און ליין כדי שנוכל לדעת מה קורה כל העת

יישר כחכם עלו והצליחו

למה לא מצמידים כיתוב בכאלה תמונות היסטוריות ?

ממתינים עדיין להערת המערכת, שנרתמה לרעיון, להביא תמונות מהמועדות הקודמות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture