מרהיב: מופע פילים להטוטנים וטרמפולינות במחנה קראסנא

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד

מחנה קראסנא בהרי הקטסקילס (97)

מחנה קראסנא בהרי הקטסקילס (3)

מחנה קראסנא בהרי הקטסקילס (4)

מחנה קראסנא בהרי הקטסקילס (5)

מחנה קראסנא בהרי הקטסקילס (6)

מחנה קראסנא בהרי הקטסקילס (8)

מחנה קראסנא בהרי הקטסקילס (9)

מחנה קראסנא בהרי הקטסקילס (10)

מחנה קראסנא בהרי הקטסקילס (11)

מחנה קראסנא בהרי הקטסקילס (12)

מחנה קראסנא בהרי הקטסקילס (13)

מחנה קראסנא בהרי הקטסקילס (15)

מחנה קראסנא בהרי הקטסקילס (16)

מחנה קראסנא בהרי הקטסקילס (17)

מחנה קראסנא בהרי הקטסקילס (19)

מחנה קראסנא בהרי הקטסקילס (21)

מחנה קראסנא בהרי הקטסקילס (22)

מחנה קראסנא בהרי הקטסקילס (23)

מחנה קראסנא בהרי הקטסקילס (24)

מחנה קראסנא בהרי הקטסקילס (27)

מחנה קראסנא בהרי הקטסקילס (28)

מחנה קראסנא בהרי הקטסקילס (29)

מחנה קראסנא בהרי הקטסקילס (30)

מחנה קראסנא בהרי הקטסקילס (31)

מחנה קראסנא בהרי הקטסקילס (32)

מחנה קראסנא בהרי הקטסקילס (34)

מחנה קראסנא בהרי הקטסקילס (35)

מחנה קראסנא בהרי הקטסקילס (36)

מחנה קראסנא בהרי הקטסקילס (37)

מחנה קראסנא בהרי הקטסקילס (38)

מחנה קראסנא בהרי הקטסקילס (39)

מחנה קראסנא בהרי הקטסקילס (40)

מחנה קראסנא בהרי הקטסקילס (41)

מחנה קראסנא בהרי הקטסקילס (42)

מחנה קראסנא בהרי הקטסקילס (44)

מחנה קראסנא בהרי הקטסקילס (46)

מחנה קראסנא בהרי הקטסקילס (47)

מחנה קראסנא בהרי הקטסקילס (48)

מחנה קראסנא בהרי הקטסקילס (49)

מחנה קראסנא בהרי הקטסקילס (50)

מחנה קראסנא בהרי הקטסקילס (51)

מחנה קראסנא בהרי הקטסקילס (52)

מחנה קראסנא בהרי הקטסקילס (53)

מחנה קראסנא בהרי הקטסקילס (54)

מחנה קראסנא בהרי הקטסקילס (55)

מחנה קראסנא בהרי הקטסקילס (56)

מחנה קראסנא בהרי הקטסקילס (57)

מחנה קראסנא בהרי הקטסקילס (58)

מחנה קראסנא בהרי הקטסקילס (59)

מחנה קראסנא בהרי הקטסקילס (60)

מחנה קראסנא בהרי הקטסקילס (62)

מחנה קראסנא בהרי הקטסקילס (63)

מחנה קראסנא בהרי הקטסקילס (64)

מחנה קראסנא בהרי הקטסקילס (65)

מחנה קראסנא בהרי הקטסקילס (66)

מחנה קראסנא בהרי הקטסקילס (67)

מחנה קראסנא בהרי הקטסקילס (68)

מחנה קראסנא בהרי הקטסקילס (70)

מחנה קראסנא בהרי הקטסקילס (71)

מחנה קראסנא בהרי הקטסקילס (72)

מחנה קראסנא בהרי הקטסקילס (73)

מחנה קראסנא בהרי הקטסקילס (74)

מחנה קראסנא בהרי הקטסקילס (75)

מחנה קראסנא בהרי הקטסקילס (76)

מחנה קראסנא בהרי הקטסקילס (77)

מחנה קראסנא בהרי הקטסקילס (78)

מחנה קראסנא בהרי הקטסקילס (79)

מחנה קראסנא בהרי הקטסקילס (80)

מחנה קראסנא בהרי הקטסקילס (81)

מחנה קראסנא בהרי הקטסקילס (82)

מחנה קראסנא בהרי הקטסקילס (83)

מחנה קראסנא בהרי הקטסקילס (85)

מחנה קראסנא בהרי הקטסקילס (86)

מחנה קראסנא בהרי הקטסקילס (87)

מחנה קראסנא בהרי הקטסקילס (88)

מחנה קראסנא בהרי הקטסקילס (90)

מחנה קראסנא בהרי הקטסקילס (91)

מחנה קראסנא בהרי הקטסקילס (92)

מחנה קראסנא בהרי הקטסקילס (93)

מחנה קראסנא בהרי הקטסקילס (94)

מחנה קראסנא בהרי הקטסקילס (95)

מחנה קראסנא בהרי הקטסקילס (96)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
46 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

יודעים לבלות שם החבר'ה!

אייי ר' שלמה שטיינמעטץ וועלט בארימטער עסקן אין אין עליו

אייי ר' שלמה שטיינמעטץ די קעמפ דיירעקטאר וועלט בארימטער עסקן אשרי לו ואשרי חלקו הגדול והארוך

מה כבר יכול לגדול מילדים שחודשיים שלמים מבלים איתם על שטויות ברמות, לא פלא שהאמריקאים החרדים כל כך מגושמים, ברוך השם שלא שם חלקנו כהם, וגרלנו ככל המונם

ריבונו של עולם, נדמה שאתה פשוט מקנא בילדים האלו שב"ה מקבלים חינוך שמתייחסת אליהם כפי מה שהם – ילדים, ולא מכריחים אותם להיות מה שהם אינם באמת אך ורק למען הגאווה והדמיונות שוא של הוריהם והחברה שבהם הם גדלים. אם היינו מפסיקים את כל ההצגות הטיפשיות שכל כולם רק לפרגן כלפי בני אדם אולי היינו באמת יכולים לעלות באמת בעבודת ה' אמיתיית.

כשאני רואה את הגידולים הנפלאים של האמריקאים המגושמים ה"נאורים" וה"מציאותיים", אני מעדיף לא להיות מציאותי, אין לנו מה להתבייש מהאמריקאים, לא בעבודת ה' ולא ביראת ה'…..

כל הורה מחוייב לשאוף ולעשות הכל שבנם יגדל לרבי עקיבא איגר של הדור, אך בד בבד גם אם רואים שהילד אינו בר הכי, הרי צריך להתאים לו את המסגרת הנכונה ביותר, אך לגדל דור שלם ברמה רדודה, בתואנה שלא מכריחים אלא כל אחד יגדל כמו שרוצה, הרי לבסוף גודל דור של בעלי בתים עמי ארצים, שחוץ מכסף וכסף וכסף לא מעניין אותם כלום!!!!!!!!!!!! אם אין קנאת סופרים, חכמה מנין?

מצטרף לדברי יהודי
יתכן, שלא הייתי מתבטא בחריפות כמוהו
אבל צודק בדבריו מאוד
מה התועלת של הבילוי הפראי הלזה, מנין השתשרש הנורמה הרחובית הזה
מילא, לצאת לנפוש, לשאוף אויר, להקל קצת על השיגרה, להתקרר מהחום, לאגור כוחות על העתיד, נו, ניחא, דבר זה מצאנו כבר בכל הדורות
ואם כי, כאן בארץ ישראל, אין הדבר נוהג כן, בכל כך הרבה זמן, עדיין אין זה אומר שזה פסול
אבל לבלות כל כך, חודשיים של בילוי ואטרקציות, על מה ולמה, מה זה מוסיף, האם זה יהודי, על פי שולחן ערוך, על פי מה בדיוק? מה פשר הדבר, לא מובן, וככל הנראה, אין בזה הסבר מניח על הדעת
[פשוט, יש תחרות בין הקעמפים, מי יביא יותר דברים מענינים, אולי כך ימשכו אליהם אורחים, לא יודע בדיוק, מה המטרה].

למה, כל ויכוח, צריך לרדת בנימה אישית, כן מקנא בילדי ארה"ב או לא מקנא,
לא זה הנושא כאן.
הענין הוא, האם המופעים האלו, פסולים או כשרים
ונא להגיב בקשר לזה, ולא לחפש, סיבות, מדוע זה מגיב כך וזה מגיב כך, מסיטים את הנושא

אמתע יהודי
איזו תגובה לא לענין, ממש סלח לי
מה קשור כאן הצגות, גאוה ודמיונות
איזה מסר חינוכי יש כאן, איזה רעיון זה מנחיל לילדים, שיש להשתגע ולעוף על הגובה? מה בדיוק??? תסביר?

דומה שאין צורך להגזים
בסך הכל יש להם מסגרת לימודים חזקה במשך היום, בנוסף לכל מיני שיחות והרצאות
וגם לעיתים יש ארטקציות, אבל כמובן שלא זה העיקר, ולא על זה שמים את הדגש.

צברים, ישראלים, אמקריאים, אירופאים
מה זה העדתיות הזה?
כולנו עם ישראל אחד, ויש להתחזק בכל מקום, ובכל מקום יש מעלותיו הוא, כמו גם בשקט בשקט חסרונותיו הם…..
אל תתנו ציונים לזה ולא עונשים לזה.
הפסיקו עם הקטלוגים, אשכנזים, ספרדיים, יקים, ופרושים – יהודים זרע אברהם יצחק ויעקב, צאצאי השבטים

העיקר שיהנו, מה איכפת לכם, נו תפרגנו, מכל הלב, בכיף

כולנו יודעים מה רמת הלימודים בקעמפים למיניהם, אנא, תפסיק לחיות באשליות, או למכור לנו תותים, מספיק אם הנחלת תרבות חיים מגושמת כל כך, שלא נשאת פרי, אך ורק קילקולים

לפי זכרוני קיים איסור מן הגמרא והפוסקים שלא להשתתף באירועים כמו אלו, שיש בהם משום ובמושב לצים לא ישב, שאינם מביאים שום תועלת לא לגוף ולא לנפש, ויש בזה משום ביטול הזמן למהדרין

צודק יאיר
ממש נכנס בגדר של ובחוקותיהם לא תלכו
והקב"ה יערה רוח טהרה ממרום, וילמדו תועים בינה

איזה סוג של גאוה ישראלית (קרא: ציונית), "אמרקנים מוגשמים", "יודעים רק מכסף", איכס. את זה לימדו אתכם בישיבה, זה פרי החינוך הטוב של מדינת ישראל.

תשמעו חברה, אני הייתי בקעמפ בתור ילד, וגם למדתי בישראל בתור בחור, כהיום יש לי ילדים בקעמפים וגם בנים בישיבות בארץ ישראל. שם בארץ ישראל המנהג הוא שחודש אב זה בין הזמנים, סתם ככה, חודש שלם לבלות, לבטל, בלי תורה בלי יראת שמים, אל תמכרו לי תותים, וגם לא לוקשים, הייתי שמה, ראיתי הכל, וגם אני שומע היום מהבנים שלי.

בקעמפ, במקום לבלות את הקיץ בעיר, ולמלאות את העיניים והנשמה עם ראיות אסורות, שוהים חודשיים בקעמפ, ויש שם סדר יום רגיל עם לימודים ושיעורים תמידים כסדרן, לא ממש כמו כל השנה, אבל רוב היום יש סדר רגיל. ואחרי סדר הלימודים יש שחי', יש עוד דברים שמשאירים רושם עז ונותן דוקא כוח לכל השנה, והכל נעשה באווירה יהודית, שמה בקעמפ, לא צריכים לצאת לחוץ לראות מה יש ברחובות בקיץ.

אני אומר בפה מלא שלהיות חודשיים בקעמפ, עם כל מה שעושים שמה, הוא הרבה יותר טוב מלהיות הפקר חודש מלא בארץ ישראל בחודש אב…

ואחרי כל זה, הרי אנו עומדים בס"ה שבוע אחרי תשעה באב, ועדיין הוא מרקד בינינו, השנאה שרואים פה בתגובות האלו מעורר זוועה, האם ככה רוצים להביא את המשיח? או אולי אתם חושבים שכבר לא צריכים אותו כיון שבין כך אתם כבר בישראל…

אין יותר משמח מלראות יהודי שמח! ואני מאוד שמחה לראות שהילדים נהנים וגם לומדים ב"ה ורואים שהם בני טובים. באותו מצב אני שמחה מאוד שהחיידר של הילדים שלי לא מביא כאלה דברים, כי אני לא חושבת שזה מוסיף יראת שמים והנאה מיוחדת מעבר לרגע המופע, ומה הם כבר רואים שם… עם איזה שאיפות הם יוצאים מזה… לגדול בתורה או לעוף באוויר, וגם ידע מיוחד זה לא נותן להם, אז מה הרווח מהשקעה שלא משתלם? (לחשוב ביזנס…)
ילדים הם רכים מדי לדברים כאלה, כי הם במצב של לימוד ולקלוט דברים שעדיין חדש להם, ויש להם פרשנויות אחרים ממבוגרים, שהם כבר אחרי שלמדו וראו בחיים, לכן זה לא מתאים לילדים ונוער (ועדיף גם למבוגרים..).
אני מפרגנת להם מכל הלב, ובוודאי שאם זה עוזר להם אח"כ בלימודים ובמידות טובות ויר"ש, ועוד יותר אם ההורים מצליחים לתת לילדים את מה שהם צריכים, ועל כולם, אם הם חוזרים מרוצים ושמחים(?), דהיינו.
בעיקר שיהיה לכולם רק טוב וחסד, וכבוד שמים ונחת רוח לבורא יתברך שמו!

ל 'אמעריקאן גולם' (למה להגיד כך עליך?)
רואים שאתה ממש כועס (ואולי שונא? ח"ו) עלינו תושבי ארץ ישראל הקדושה וכואב הלב על כך, שהטענה שיש שנאה ממש אבל ממש לא נכון, אנחנו מאוד אוהבים אותכם אחינו האמריקאן פיפל (ולא גולם), רק אנשים התייחסו לעצם הרעיון אם זה טוב או לא, ולא קשור אישית לאף יהודי, כי כולנו רוצים לעשות רצון אבינו שבשמים, כמו שרואים גם מהתגובה שלך.
אני גרה בירושלים, ואין אצלנו בין הזמנים, יש 'קייטנה' שבוע בתוך החיידר, הילדים לא מסתובבים ברחוב ח"ו, ולא מתבטלים ח"ו, ולא מסתובבים בחוסר מעש ח"ו, יש הרבה מה לתת לילדים ולהעסיק אותם בדרך התורה וההנאה שהם צריכים לקבל, ואנחנו גם מפרגנים מאוד לבני חו"ל שבקעמפים, אז למה אתה אומר ששונאים אותכם, בגלל שאנחנו חושבים שזה לא מעלה וכן מוסיף אם רוצים לגדול בתורה וירא"ש? ב"ה גם אתם וגם אנחנו גדלים לבסוף ערליכע יידן בני תורה וכל אחד יש לו לתקן בינו ובין בוראו במה שצריך.
אני למשל הייתי עם הילדים שלי בקברי צדיקים באירופה, הם אמרו תהילים, ונהנו מאוד, וזה מה שלימד אותם משהו בחיים, בנוסף שבבית אני גם עושה להם 'בריכה' ושוכרת 'טרמפולינה' בבית, והולכים לא בחופש! לגן חיות, ולפארקים – לא בחופש! ואופה איתם עוגיות, חידונים משחקים וכו'.
כולנו אוהבים אתכם ומפרגנים מכל הלב! תהנו! האקט'ס א לעבן! ושהמשיח יגיע במהרה אמן!

טעות:
לא מעלה וכן גורע

לאמריקנער גולם, אם כך הם פני הדברים שחודש שלם יש כאן חופש בלי שום מסגרת, חודש שלם לבלות, לבטל, בלי תורה בלי יראת שמים, אז אנא אבקשך בכל לשון של בקשה, תשאיר את ילדך באמריקה ואל תשלח אותם לארץ ללמוד, וכולנו נרוויח מזה, נבקש ממך גם להמליץ "לכל" חבריך מכריך וידידך האמריקאים שלא כדאי לשלוח לכאן את ילדיהם ללמוד, וירושלים עיה"ק תראה הרבה יותר יהודי, הרבה יותר יפה, והרבה יותר מכובדת…

הישראלים סופגים את כל הכסף של האמרקאים ועוד מקנאים שיש להם קצת כיף.
בקעמפ לומדים לפחות שש שעות כל יום יותר מבעיר.

ליהודי, מסכים, אנחנו נפסיק לשלוח את ילדינו ללמוד שם, ואתם תפסיקו לבוא כל הזמן לבקש מאיתנו כסף. למה לבקש כסף מאנשים מגושמים, שאין להם לא יראת ה' ולא עבודת ה', והם נאורים אשר כל מה שמעניין אותם זה רק כסף.

תשארו שמה, במדינה הקדושה שלכם, ותהנו מהשקלים ואל תבואו לפה לבקש דולרים.

לאברהם: אני לא שונא שום יהודי ח"ו, אפילו אם הוא איזראעלי שמאמין שכולם מחוייבים לו, אבל אני פשוט ראיתי כאן הרבה שנאה, קרא את הפוסטים של יהודי ותראה.
אמת אצל הילדים אין חופש, אבל בישיבות יש חופש בחודש אב. באמריקה אין חופש בחודש אב בישיבות החסידיות. הולכים לקעמפ, ושמה ממשיכים עם סדר יום רגיל.
אצל הילדים יש קצת יותר "אקטיוויטיס", כמו שרואים פה בכל התמונות, אז מה, הם ילדים. אז מה אתם רוצים שיביאו לכם תמונות כל יום ממלמדים שיושבים ולומדים עם תלמידיהם, זה לא מעניין אף אחד, זה לא "נייעס". אבל "אקטיוויטיס" מעניין אנשים ורוצים לראות וככה האתר זוכה להרבה מבקרים.

ועוד פעם, בכל הקעמפים החסדיים יש סדר יום רגיל של לימודים, כמעט כמו בכל השנה, רק שאחרי סדר הלימודים יש גם קצת "אקשן", נו אז מה? אין בזה שום בעיה, לא לפי חוקי ה' ולא לפי עבודת ה' וגם לא לפי יראת ה'.

למוטי, "כל הכסף", אפילו מעשר אתם לא נותנים. "קצת כיף" "שש שעות" נו באמת, – הזכרת לי בדיחה ששמעתי, למה אצל החסידים כולם תלמידי חכמים, ואצל הליטאים כולם עמירצים, – כי לליטאים אין המבצע של שעות ברציפות שלומדים לפני שאדמו"ר מחתן.

בארה"ב עושים מה שהם רוצים מפני שאין שם את הקיצוניים שיש לנו כאן בארץ שדוחפים את אפיהם לכל מי שלא הולך בדרכם,

מה זה עניינכם למען ה' להיכן הילדים הלכו הרי המוסד החינוכי שם אישר את זה, ההורים הסכימו לכך, מי אתם ומה אתם שתפסלו את זה ?.

מחוצופים!!!

אני חושבת שצריך להפסיק עם המריבות הילדותיים – אמעריקאנער איזרעעלים – אבא שלנו לא אוהב את זה והוא גם מצטער מאוד!!
הכסף שייך להקב"ה והוא מחליט למי לתת את זה ישירות ולמי לתת דרך אנשים טובים בחו"ל או בארץ ישראל – בדולרים או בשקל. ומי שזוכה (כמוני ב"ה ובעז"ה לכולם) אין לו להתגאות במתנות שקיבל מה' "כי הוא הנותן לך כח לעשות חיל" וח"ו מכוחי ועוצם ידי.
אצלנו אין חופש לא לילדים ולא לבחורים, ועדיין לא אכפת לאף אחד שתהנו ותלכו לקעמפים ושיהיה לכם "שש שעות" ו"קצת כיף" ו"אקשן ו" אקטיוויטיס" במשך חודשיים או אפילו כל השנה אם כך נוח לכם, אבל העירו נכון לגבי התוכן והתכניות שיהיה תורני ויהודי ע"פ כללי התורה אפילו שאין 'קיצוניים שדוחפים את האף'.
בכל אופן אנחנו נהנים מאוד שאתם נהנים!

עפ"י זכרוני אין בנמצא בחמשה חומשי תורה, או בגמ' בשו"ע, ביאור למילה "שפוי", או למילה "עושים מה שהם רוצים" כנראה שעפ"י תורה לא קיים ביאור למילה הזאת, אני מבין מדבריך שבאמריקה זה כן קיים ה"י, אך מה לעשות שמצווים אנו להתנהג בדרך התורה עפ"י ד' חלקי שו"ע, בדרך המסורה לנו מאבותינו ורבותינו, ללא שום שינוי והמצאות חדשות של השפוים המתחדשים המשכילים החרדקים למיניהם, העושים מה שהם רוצים ה"י, מזעזע לראות שיהודי חרדי מסוגל לכתוב כאילו מילים

האנשים שעומדים באויר, זה לא כישוף?, איך מותר ליהודים חרדים לראות כאילו דברים האסורים עפ"י תורה

אולי מישהו יאמר לי מה הבדל בין הקעמפים, ששם שוהים הילדים לבדם, לבין הקיבוצים שהפרידו את הילדים מהוריהם.
שאלה נוספת, אם באמת בקעמפים לומדים יותר מבעיר, אולי ישארו שם כל השנה
לסיום, שאלתי, אינה לקנטר חלילה, וחלילה לנו מלדבר על אחינו בארה"ב, (שלא כמשתמע מכאן, חלילה וחלילה), אני שואל שאלה עקרונית, השקפתית

לאמעריקאנער! (לא גולם, כי אני צריך את הכסף ממך).
אני מבין ללבך ומאד כואב לי שאתה מרגיש נחיתי על השארפע דיבורים שמובאים כאן ע"י הקנאים [המשועמים] שגם אנחנו כאן בא"י סובלים מהם.
מ"מ אתייחס לדבריך: "ואתם תפסיקו לבוא כל הזמן לבקש מאיתנו כסף. למה לבקש כסף מאנשים מגושמים וכו'".
עיין נא באור החיים הקדוש בפרשת ראה (פרק טו פס' ז) על הפסוק כי יהיה בך אביון, ששם מקשה מה פתאום יש כזה דבר עניים? מה הוא אשם? [ובפרשת משפטים הוא שואל את זה יותר מעניין, וגם שם עונה את אותו תירוץ כמו פה.] ומתרץ שתי תירוצים: א. שזה באמת רק לזכות את העשירים שיוכלו לתת צדקה. ב. הוא מתרץ שהכסף של העניים השי"ת נותן לעשירים כשליחים למסור את זה לעניים, ויש אשר מקבל את זה קרוב ויש אשר צריך לנסוע רחוק לחפש את זה, עכת"ד. היוצא מזה שהכסף לא שלכם רק שלנו, ואתם רק השומרים של זה למסור לנו. וד"ל.

שפוי זה מהמילה "בשופי" המצויה בעיקר בשו"ע

"מחריד" בעיברית תקינה זה אדם שמטיל חרדה על זולתו כמו שאכן אתם עושים לנו בארה"ק ,

אגב, אם ע"י שהילדים הולכים לכאלו קעמפים ,זה יגרום שלפחות אותם ילדים לא יגיבו כמו הקנאים (תרתי משמע) דכאן – והיה זה שכרנו!!

מה כישוף בראש שלך, נו באמת
הכי גוי נבער מדת, יודע כישוף,
קצת קוסמות ואחיזת עיניים

למה ככה להתקיף, אם גדולי התורה באמריקה אישרו את הקעמפים כמתכונתם הנוכחית מה לנו להלין עליהם, ומה הקשר לגדול ת"ח או לא, ישנם הרבה מאוד ת"ח מקהילות קדושות באמריקה ולא צריך לעשות שום הכללות, נכון ששם פחות מקובל לשבת בכוללים, ויותר מקובל לעבוד בעבודות שכאן בארץ מתאימות יותר לאנשים בעלי רמה נמוכה, אבל למה לעשות הכללות.

זה אפ' לא אחיזת עיניים , הם קופצים על טרמפולינה עם קפיצים כמו שרואים בתמונה 15 מהסוף

ל'ביאורי מילים'
התגובה שלך היא לא "קנאות" תרתי משמע?
כנראה לצערינו שהקעמפים לא עוזרים גם לדבר הזה, אז מה הועילו חכמים בתקנתם?! חבל על השכר שלא יהיה…

לאמעריקאנער! (לא גולם, כי אני צריך את הכסף ממך).
אני מבין ללבך ומאד כואב לי שאתה מרגיש נחיתי על השארפע דיבורים שמובאים כאן ע"י הקנאים [המשועמים] שגם אנחנו כאן בא"י סובלים מהם.
מ"מ אתייחס לדבריך: "ואתם תפסיקו לבוא כל הזמן לבקש מאיתנו כסף. למה לבקש כסף מאנשים מגושמים וכו'".
עיין נא באור החיים הקדוש בפרשת ראה (פרק טו פס' ז) על הפסוק כי יהיה בך אביון, ששם מקשה מה פתאום יש כזה דבר עניים? מה הוא אשם? [ובפרשת משפטים הוא שואל את זה יותר מעניין, וגם שם עונה את אותו תירוץ כמו פה.] ומתרץ שתי תירוצים: א. שזה באמת רק לזכות את העשירים שיוכלו לתת צדקה. ב. הוא מתרץ שהכסף של העניים השי"ת נותן לעשירים כשליחים למסור את זה לעניים, ויש אשר מקבל את זה קרוב ויש אשר צריך לנסוע רחוק לחפש את זה, עכת"ד. היוצא מזה שהכסף לא שלכם רק שלנו, ואתם רק השומרים של זה למסור לנו. וד"ל.

לאמעריקאנער! (לא גולם, כי אני צריך את הכסף ממך).
אני מבין ללבך ומאד כואב לי שאתה מרגיש נחיתי על השארפע דיבורים שמובאים כאן ע"י הקנאים [המשועמים] שגם אנחנו כאן בא"י סובלים מהם.
מ"מ אתייחס לדבריך: "ואתם תפסיקו לבוא כל הזמן לבקש מאיתנו כסף. למה לבקש כסף מאנשים מגושמים וכו'".
עיין נא באור החיים הקדוש בפרשת ראה (פרק טו פס' ז) על הפסוק כי יהיה בך אביון, ששם מקשה מה פתאום יש כזה דבר עניים? מה הוא אשם? [ובפרשת משפטים הוא שואל את זה יותר מעניין, וגם שם עונה את אותו תירוץ כמו פה.] ומתרץ שתי תירוצים: א. שזה באמת רק לזכות את העשירים שיוכלו לתת צדקה. ב. הוא מתרץ שהכסף של העניים השי"ת נותן לעשירים כשליחים למסור את זה לעניים, ויש אשר מקבל את זה קרוב ויש אשר צריך לנסוע רחוק לחפש את זה, עכת"ד. היוצא מזה שהכסף לא שלכם רק שלנו, ואתם רק השומרים של זה למסור לנו. וד"ל.

כבחור הייתי בקעמפ בארצות הברית ואני יכול לומר שלמדנו אותו דבר כמו בישיבה בהפרש אחד שבישיבה זה היה בתוך בית מדרש סגור ובקעמפ זה היה [לפחות בשעות הלימוד אחרי הצהרים] ביער והיה כף ללמוד כך, ולגופו של ענין יכול להיות שהמופעים האלו נכללים במה שכתוב בעבודה זרה י"ט ע"א הרי זה מושב ליצים אבל בשביל זה אין לאף אחד רשות לפסול את הקעמפים

לנורמלין: ישמע אוזניך מה שפיך מדבר: הינך מודה כהודעת בעל דין שהמופעים האלו נכללים בכלל של מושב לצים, ועכ"ז הינך מחליט כי אין לאף אחד רשות לפסול את הקעמפים, אתמהה, הכרעתך נבעה, מכח ההלכה? ההשקפה? התורה? הרי נעים זמירות ישראל דוד המלך ע"ה, סבר שאשרי מי שאינו הולך למקומות כאלו, אגב נראה לי שהמושב לצים התקיימה בתשעת הימים, נורא נוראות

לכל המגיבים באשר הם: מה אכפת לכם שאנשים נהנים??? גם בעיני לא מוצא חן ההתעופפות הזאת, אבל בסדר, לא קרה כלום, תרגעו!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

לאמעריקאנער!
אני מבין ללבך ומאד כואב לי שאתה מרגיש נחיתי על השארפע דיבורים שמובאים כאן ע"י המשועמים שגם אנחנו כאן בא"י סובלים מהם.
מ"מ אתייחס לדבריך: "ואתם תפסיקו לבוא כל הזמן לבקש מאיתנו כסף. למה לבקש כסף מאנשים מגושמים וכו'".
עיין נא באור החיים הקדוש בפרשת ראה (פרק טו פס' ז) על הפסוק כי יהיה בך אביון, ששם מקשה מה פתאום יש כזה דבר עניים? מה הוא אשם? [ובפרשת משפטים הוא שואל את זה יותר מעניין, וגם שם עונה את אותו תירוץ כמו פה.] ומתרץ שתי תירוצים: א. שזה באמת רק לזכות את העשירים שיוכלו לתת צדקה. ב. הוא מתרץ שהכסף של העניים השי"ת נותן לעשירים כשליחים למסור את זה לעניים, ויש אשר מקבל את זה קרוב ויש אשר צריך לנסוע רחוק לחפש את זה, עכת"ד. היוצא מזה שהכסף לא שלכם רק שלנו, ואתם רק השומרים של זה למסור לנו. וד"ל.

ליהודי לא הבנת אותי כוונתי הייתה לא לפסול את כל הקעמפים כי לא בכל הקעמפים יש את הדברים האלו שמוגדרים לפי הגמרא מושב לצים. תודה על ההערה

אצלינו בא'י ב'ה יש ישיבת בין הזמנים בערך כ4 שעות ביום וכן בערב כעוד 2 שעות בחורים בזמן זה חוזרים או לומדים מתוך רצון פנימי לעמול בתורה

סליחה??? ובא"י, מה יש??? ישיבת בין הזמנים שבחורים מתמידים הוגים בה שש שעות לפחות כל יום עם טיול אחד בכל בין הזמנים???!!!!!!
אז אל תקשקשו לי על איזה לימוד של שעתיים בקעמפים כשבכל שאר היום הם מבטלים תורה ומבלים בבלויי שטות

עד מתי תריבו זה עם זה
הגיע הזמן להשלים,
אלול בפתח, והחופש כבר ממילא נגמר, אז נא, מבימה זו תצא הקריאה להשרות שלום בין הארציישראלים לבין אחיהם בגולה, וכל הלבבות דורש את השם.

לאיש הפשוט: גם אני מצטרף לקריאתך הנאמנה לשלום, אכן צריך להרבות שלום, ורק בזכות זאת נזכה להיכנס בשלום ליום הדין ולצאת בשלום, אך כנראה התכוונת לכתוב את תגובתך במקום אחר, ובטעות זה נכנס לכאן, אך לא נורא, כי שלום זה דבר המועיל בעת מקום וזמן

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture