בשעות הבוקר המאוחרות, מיד לאחר שהשתתף בברית-המילה של נכדו, הגיע המועמד האשכנזי לרבנות הראשית הרב דוד לאו לציונו של הצדיק משטפנשט זי"ע, הטמון בבית העלמין נחלת יצחק שבגבעתיים, כדי לשאת תפילה ולהעתיר להצלחתו. הגר"ד לאו הגיע מלווה באביו, רבה של תל אביב יפו הגרי"מ לאו שליט"א, שנשא ברכת 'מי שברך' מיוחדת להצלחתו של "דוד ברוך בן חיה איטה" בבחירות.
קרא עוד:
[postim]
ראש מוסדות שטפנשט, הרב אברהם יעקב סלומון, שהתלווה לתפילה המיוחדת, סיפר על הביקור המיוחד: "אמרנו את הפרק 'משכיל לדוד' בתהלים, לאחר שהגר"ד לאו הסביר כי יש לו זיקה אישית לפרק הזה – בגללו גם קרא לספרו 'משכיל לדוד'".
אחד העיתונאים שליווה את הרב לאו שאל מדוע הוא מתפלל למתים, וזכה לתשובה הבאה: "אנחנו מתפללים שהצדיקים יגנו וימליצו יושר בעדנו. מקום קבורתו של הצדיק מסמל את שרשרת הדורות – אנחנו מסתכלים על העבר וצועדים בבטחה ובאמונה לעבר העתיד. אנחנו מאמינים שזכות הצדיק משטפנשט, ששנים אנו משתתפים בהילולא שלו, ישפיע בעדנו וימליץ יושר".
הרב דוד לאו הודה לרב סלומון על התפילות הנערכות במקום מדי יום ולאחר מכן הדליק את נר ההצלחה על קברו של הצדיק. כאשר הגר"ד לאו נשאל על ידי עיתונאים אם אפשר כבר לחגוג את ניצחונו, הוא השיב: "אנחנו לא מתנבאים, רק ממתינים לתוצאות ומתפללים לטוב".
אברהם יעקב סלומון ילד כאפות מסתכל כל הזמן על המצלם
תסתכלו על הרב הראשי החדש הערליכער צדיק באמת,
לא סתם הוא זכה.
וגם אנחנו עם ישראל זכינו
בושה וחרפה איך שהמסריט באמצע שיחה חשובה כל כך
(שחייבת להתבצע דווקא או למרות ההסרטה החשובה וכנראה הבלעדית הזאת)
מסוגל לעצור מדיבורו בשביל דבר כמו עניית אמן ובריך הוא במהלך הקדיש…
נפתלי בנט טוען שצריך להיות רב ראשי אחד כמו שיש ראש ממשלה אחד ורמטכ"ל אחד. המסקנה שלו כנראה נכונה אבל ההשוואה לא ממש מדויקת. ראש הממשלה והרמטכ"ל לא עוסקים בנושאים שהם תלויי עדות, להבדיל מהרבנים העוסקים בהלכה שהיא כידוע אינה אחידה לכולם ויש בה הבדלים משמעותיים בין אשכנזים לספרדים. אלא שעדיין לא נראה לי מוגזם לצפות מרב ראשי שיוכל לדעת ולהכריע גם בהלכות שאינן נוהגות אצלו במשפחה…
ודרך אגב, מעניין אם רק אצלי זה קורה שכברירת מחדל אני מזכיר את האשכנזים תחילה ואחריהם את הספרדים, או שזה הוטמע כך אצלי כתוצאה מהתייחסות רווחת של אחרים. זה נשמע שולי לגמרי, אבל סדר ההתייחסות המילולית מלמד כמובן על סדר ההתייחסות התפיסתית, ומן הסתם הקבוצה הנתפסת כעיקרית יותר היא זו שתקדם גם בסדר ההתייחסות. ואם זה נכון אז גם אמור להיות הבדל בזה בין אשכנזים לספרדים, בהינתן שכל אדם תופס את קבוצתו שלו כעיקרית אצלו יותר. אבל אולי אנשים תופסים כעיקרי אצלם את מה שנחשב כעיקרי יותר בחברה… מלכתחילה התכוונתי רק לקשקש כמה הגיגים שעלו לי תוך כדי, אבל אולי באמת הנושא הזה קצת יותר משמעותי ממה שחשבתי…