רבנים וראשי ישיבות חנכו את סמינר 'בנות אלישיב'

נחנך סמינר 'בנות אלישיב' לזכר מרן פוסק הדור הגרי"ש אלישיב זצוק"ל ||הצלחה גדולה לסמינר בשנתו הראשונה || משכנו המפואר של הסמינר ממוקם במיקום מרכזי ונגיש לכל שכונות העיר בי-ם

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

בשבוע האחרון התקיים מעמד 'חנוכת הבית' וקביעת מזוזות למשכנו החדש של סמינר 'בנות אלישיב' שהוקם בברכתם ובהמלצתם של מרנן ורבנן גדולי ישראל לזכרו של מרן פוסק הדור הגאון רבי יוסף שלום אלישיב זצוק"ל. במעמד המרומם השתתפו מרנן ורבנן גדולי ישראל, אישי ציבור, הורי התלמידות וקהל רב. מרן הגר"ש אויערבך נשא דברים על הזכות הגדולה בהקמת סמינר לזכר מרן פוסק הדור הגרי"ש אלישיב זצוק"ל, שהתמסר בכל כוחו למען שמירת החינוך הטהור כדרך ישראל סבא.

מרן הגר"ש אויערבאך בירך שזכות מרן פוסק הדור זצוק"ל תעזור שהסמינר יצליח וישגשג, ובפרט בימים אלו שישנן גזירות גדולות כנגד הציבור החרדי ומנסים להחדיר רוחות זרות לתוך המחנה.

הגאון הגדול רבי משה צדקה ציין שכנס היסוד חל ביום היארצייט של רשכבה"ג 'בעל הבן איש חי', שעל אף גדלותו העצומה בנגלה ובנסתר שקד על חינוכם של בנות ישראל, וחיבר ספר שלם בשם 'חוקי הנשים', הדבר מלמדנו כי עיקר קיומו של עם ישראל והמשכיותו נובע מכוחם של נשים צדקניות בעם ישראל.

הגאון הגדול רבי יוסף חיים קופשיץ ראש הוועדה הרוחנית בסמינר בירך על היום הגדול בו זכינו בסייעתא דשמייא לפתוח את הסמינר, וזאת לאחר חודשים רבים של עבודה, וציין, שההנהלה הרוחנית הצליחה במאמץ כביר להגיע פיזית לכל בית ובית. יצוין, כי הגאון הגדול רבי יוסף חיים קופשיץ התווה בסמינר את הכלל המנחה שכל "ספיקא דאורייתא לחומרא", מאחר ויוצרים כאן סמינר איכותי שופרא דשופרא לבנותיהם של בוגרי הישיבות הק', לפיכך יש להמשיך באותו קו בלתי מתפשר ברמתה הרוחנית של כל בת ומשפחה, שיהיו על טהרת הקודש. בד בבד, עם הישגי המבחנים והראיונות שנערכו מטעם הסמינר.

הגאון הגדול רבי אליהו אבא שאול נשא אף הוא דברים ודיבר על גודל האחריות בחינוך בנות ישראל כדרך המסורה לנו מימים ימימה, והתבטא על מנהלי הסמינר שזכו במשך שנים רבות ללמוד וליצוק מים על ידי מרן ראש הישיבה הגרב"צ אבא שאול זצוק"ל בהיותם אחיינים של הרב, ובוודאי זכותו של דודם הגדול ששימשו אותו כל יום, יעזור להם לסייעתא דשמייא ואין ספק שהסמינר יפרח וישגשג ויהוה מגדלור בעם ישראל.

הרב דניאל זאדה המנהל הרוחני הרחיב על גדול הנחיצות החינוך הטהור מתוך ימין מקרבת והארת פנים, והודה לכל העוזרים והמסייעים בהקמת סמינר 'בנות אלישיב', ובראשם למנהל הרב יהושע שראבני איש אמונם של גדולי ישראל שלקח על עצמו את כל עול הניהול, וכן למחנכת הדגולה הרבנית י. אלישיב שעומדת בראש צוות המחנכות שקיבלה על עצמה לשאת בעול לע"נ חמיה מרן פוסק הדור הגרי"ש אלישיב זצוק"ל, ומשקיעה את כל כוחותיה בסמינר לשם שמים. כמו כן, להרב שמעון אזרזר יו"ר 'ועדת הרישם' שפעל ללא לאות להגיע להישג אדיר ברישום איכותי ומכובד של ציבור בני תורה, ובפרט הודה המנהל הרוחני להורים הנחשונים שהאמינו בסמינר שנפתח בברכתם של מרנן ורבנן ורשמו את בנותיהם.

הרב אברהם יוסף ליזרזון יו"ר הנהלת 'החינוך העצמאי', הביא את ברכת מרכז 'החינוך העצמאי' למעמד חנוכת הבית, ובדברים נלהבים ומרגשים ציין כי הקמת הסמינר הנושא את שמו של מרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל לציבור בוגרי הישיבות הינו הנצחה הולמת ביותר לדמותו של מרן זצוק"ל, שניצב בעוז ובגבורה על משמר טהרתו ועצתו הרוחנית של החינוך לבנות ישראל. הרב ליזרזון התבטא בהערכה על כך שכל ההורים הנציבים לפנינו הינם ת"ח ובוגרי הישיבות הקדושות ללא יוצא מן הכלל, דבר שהוא בגדר יוצא מן הכלל.
הנהלת הסמינר הודתה להרב יצחק פינדרוס סגן ראש עיריית ירושלים ומחזיק תיק חינוך חרדי, להרב יוסף דייטש ממלא מקום ראש העיר, הרב איתמר בר עזר מנהל אגף לחינוך חרדי בעיריית ירושלים ולסגנו הרב ברוך הלפגוט.

יצוין, כי משכנו המפואר של הסמינר ממוקם במיקום מרכזי ונגיש לכל שכונות העיר, המבנה המפואר של הסמינר נותן מענה ומרחיב את הדעת עם כיתות רבות, אולמות וחדרי פעילות. המבנה ממוקם ברחוב יוסף קארו 32 בירושלים. במקום נערכו שיפוצים נרחבים במבנה בעלות מאות אלפי שקלים על מנת שיעמוד בכל הדרישות עליהן החליטה הנהלת הסמינר. יודגש, כי המבנה החדש עומד בכל התקנים והפרמטרים המקצועיים של משרד החינוך ועיריית ירושלים.

במעמד השתתפו הרבנים: מרן הגר"ש אויערבך, הגאון הגדול הגר"י קופשיץ, הגאון הגדול הגר"מ צדקה, הגר"א אבא שאול, הרב אברהם אלישיב בן מרן פוסק הדור זצוק"ל. הרב אברהם יוסף ליזרזון יו"ר הנהלת 'החינוך העצמאי', הרב יוסף דייטש ממלא מקום ראש העיר, הרב יצחק פינדרוס סגן ראש העיר, חברי מועצת העיר- הרב ישראל קלרמן, הרב אשר מישאלי, הרב שמואל יצחקי, הרב איתמר בר עזר מנהל אגף חינוך חרדי, הרב ברוך הלפגוט סגן מנהל אגף חינוך חרדי.

גלריה מהמעמד

חנוכת הבית בסמינר בנות אלישיב (1) חנוכת הבית בסמינר בנות אלישיב (2) חנוכת הבית בסמינר בנות אלישיב (3) חנוכת הבית בסמינר בנות אלישיב (4) חנוכת הבית בסמינר בנות אלישיב (5) חנוכת הבית בסמינר בנות אלישיב (6) חנוכת הבית בסמינר בנות אלישיב (7) חנוכת הבית בסמינר בנות אלישיב (8) חנוכת הבית בסמינר בנות אלישיב (9) חנוכת הבית בסמינר בנות אלישיב (10) חנוכת הבית בסמינר בנות אלישיב (11)

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture