ביקור תנחומים: הראשל"צ הרב עמאר בבית רבה של אשדוד

הרב הראשי לשעבר הגרש"מ עמאר הגיע ביום שלישי לביקור ניחומים בבית הגר"י שיינין שישב שבעה לפני כשבועיים על פטירת רעיתו הרבנית ע"ה, השניים שוחחו זמן רב בדברי תורה, וכיצד שורבב שמו של הרב שך זצ"ל בשיחה

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

הראשון לציון הגר"ש עמאר הרב הראשי לישראל לשעבר הגיע לאשדוד לביקור תנחומים בבית הרב הראשי הגר"י שיינין על פטירת רעיתו הרבנית עטרה הדסה שיינין ע"ה עם תום ימי השבעה לאחר שנבצר ממנו להגיע בימי השבעה.

קרא עוד:

[postim]

בתחילה הגיש הגר"י שיינין את נכדיו שיקבלו את ברכתו של הגר"ש עמאר שבירכם בחביבות גדולה. הגר"י שיינין סיפר בהרחבה על מסירותה של הרבנית ע"ה למען הרבות תורה ואשר עמדה לימינו מאז שישב על כס הרבנות, תחילה בטירת הכרמל ובהמשך באשדוד, למרות שברוב ימיה ידעה סבל ומכאוב עם זאת, לא ניכרו על פניה בעת שסרבה בכל תוקף לאפשר לבעלה לחרוג מסדרי לימודו כשביקש לסייע בעדה.

הגרש''מ עמאר בביקור אצל רב העיר אשדוד הרב יוסף שיינין (2)

הגר"ש עמאר שלמד וכיהן ברבנות באותן מקומות, גילה בקיאות בשמותיהם של אותם רבנים וראשי ישיבות באותם שנים בפתח תקוה ובטירת הכרמל וסיפר על הגרב"ש סלומון זצ"ל שהיה אחיה של הרבנית ע"ה שכיהן לצידו כאב"ד בפתח תקוה, הזכיר את כולל 'תורת ארץ ישראל' ואת העומד בראשו שהיה אז הרב יצחק קָאץ זצ"ל והגר"ש עמאר הזכיר שזה היה מול הכולל בו למד. בשלב זה הפתיע את הגר"י שיינין כאשר סיפר שהיה דיון מסויים באותם ימים באחד ממוסדות התורה בעיר ובדין תורה אז ישבו שלושה דיינים והם: הגרא"מ שך זצ"ל, הגר"ש רוזובסקי זצ"ל והרב שלמה טנא זצ"ל אב"ד תל אביב והדיינים הללו פסקו ואחד הצדדים מהנתבעים לא רוצה לקיים את הפסק דין ואז נתנו הדיינים אישור ללכת לערכאות על מנת לאשר את הפסק של הבית דין שיבוצע על פי ההלכה!

מאוחר יותר סיפר הגר"ש עמאר ישבתי עם הגה"צ ר' צבי ברוידא אב"ד פתח תקוה ושאלתי אותו על כך שהגרא"מ שך ישב כדיין באותו דיון והרי הוא ראש ישיבה? וסיפר לי שהיו כותבים את הדיונים בפרוטוקול אך הגרא"מ שך זכר הכל בע"פ ולא היה מסתכל כלל בפרוטוקול בשאר הדיונים, ולא טעה בשום פרט והתיק הזה הגיע אלי וראיתי את החתימה של הגרא"מ שך כדיין מאותו דיון הנ"ל.

הגר"י שיינין סיפר על אותה תקופה של השנים הראשונות בה למד סדר זרעים בתלמוד ירושלמי במשך כל היום כמו ישיבה ממש, עם 3 סדרים, הרבנית ע"ה שחששה לזמן היקר של הפסקת צהריים אמרה לו שיקח סנדוויץ ויאכל צהריים בכולל וקח ירוויח את הזמן שלא יצטרך לשוב לבית ולצאת לכולל.

בסיום, ערך הגרש"מ עמאר 'השכבה' לרבנית ע"ה ובירכו שימשיך לעמוד על משמרתו ברבנות בחיזוק וביצור חומת הדת בעיר אשדוד בהמשך להגדיל תורה ולהאדירה ובירכו איש לרעהו בברכת שנה טובה ומוברכת וכוח"ט.

הגרש''מ עמאר בביקור אצל רב העיר אשדוד הרב יוסף שיינין (1) הגרש''מ עמאר בביקור אצל רב העיר אשדוד הרב יוסף שיינין (3) הגרש''מ עמאר בביקור אצל רב העיר אשדוד הרב יוסף שיינין (4) הגרש''מ עמאר בביקור אצל רב העיר אשדוד הרב יוסף שיינין (5)

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture