כולם נקבצו: הוועידה ה-91 של אגודת ישראל באמריקה

מאות אנשים התארחו בסוף השבוע האחרון בוועידה הארצית ה-91 של אגודת ישראל באמריקה, בהשתתפות גדולי הרבנים והאדמו"רים, אנשי עסקים ופוליטיקאים מכל גווני הקשת

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

מאות אנשים ובראשם גדולי הרבנים, אדמו"רים, אנשי עסקים ופוליטיקאים, התכנסו בסוף השבוע האחרון במלון הילטון המפואר שבניו ג'רזי, לוועידה השנתית ה-91 של אגודת ישראל באמריקה. המשתתפים התארחו במלון לסוף שבוע ארוך וגדוש תכנים החל משעות הצהריים של יום חמישי ועד יום ראשון בבוקר.

במסגרת הוועידה נדונו נושאים בוערים העומדים על הפרק של הקהילה החרדית באמריקה וביניהם הבעיות והאתגרים המשפיעים על הקהילה היהודית כגון הגידול באוכלוסיה ועל פגעי בטכנולוגיה, ודיונים, סימפוזיונים וסדנאות שונות בנושאי פרנסה, שידוכים, תמיכה פיננסית של מוסדות תורה וחסד ועוד.

ביום חמישי בלילה נערך הפאנל הראשון אשר עסק בנושא חינוך, תחת הכותרת "כיצד נבטיח עתיד טוב לילדינו?". מאות האזינו לרב אברומי הירש שפתח את הפאנל, בהשתתפות ראש ישיבת מיר בפלטבוש הרב אליהו ברודני, ראש ישיבת דרכי תורה – ברוקאווי הרב יעקב בנדר, והמשגיח הרוחני בישיבת בית מדרש עליון – לייקווד הרב מתתיהו סלומון. הרבנים דנו בנושא בהרחבה והתמקדו בשאלה כיצד להתחבר לנוער בדורנו, באופן שיבטיח את ההמשכיות של כלל ישראל בדרך ישראל סבא.

הרב ברודני פתח את הדיון ואמר כי נושא המושב מורכב וטומן בחובו המון שאלות לא קלות. "התשובות גם מורכבות ולא פשוטות", אמר הרב ברדני, "הפתרונות אינם קלים להשגה, התשובות לא קלות, אבל הן זמינות".
עוד אמר הרב ברודני: "אין נוסחאות פלא, אבל אנחנו צריכים להתחיל לחשוב מחדש על התפקיד שלנו כמחנכים. התפקיד שלנו הוא להיות מודל לחיקוי. הרבי יכול לעשות את שלו, המנהל יכול לעשות הרבה השתדלות, אבל הכל תלוי בחינוך שהילד מקבל בבית, מה הילד רואה בבית".

לאחר מכן דיבר הרב בנדר והוסיף כי על ההורים להוות דוגמה לילדיהם ולהשקיע בחינוך עם חום ואהבה, חיוך והארת פנים. "צריך לצעוד דרך ארוכה כדי להבטיח את הצלחתו של הילד או התלמיד", אמר.

ראשי ישיבות ואדמו"רים נשאו דברים בענייני השעה במהלך הקונוונשן המגוון והממצה והעמיקו בסוגיות הבוערות שעל סדר היום.

במהלך השבת, מאות משתתפי הוועידה סעדו את לבם בארוחות מפוארות המוגשות בטוב טעם הן בגשמיות והן ברוחניות ונהנו מזמירות שבת בצוותא ודברי תורה מגדולי הרבנים והאדמו"רים.

גאב"ד קוממיות, הגאון רבי משה מנדלזון שליט"א, השתתף בוועידה בשליחות 'קרן השביעית' ונשא את משאו המרכזי בשעת רעווא דרעווין באוזני מאות המשתתפים.

במשך שעה ארוכה סיפר הגר"מ מנדלזון על ההיערכות של 'קרן השביעית' ועל הסוגיות האקטואליות וההלכתיות המובאות לפתחי נשיא 'קרן השביעית' הגאון רבי ישראל יצחק מנדלזון שליט"א, גאב"ד קוממיות ירושלים יחד עם שאר רבני קרן השביעית.

במשאו המרכזי, חיזק הגר"מ מנדלזון את יהודי הגולה בדברים נכוחים מתובלים בדברי חז"ל וגדולי הדורות האחרונים זצוק"ל. "וציוויתי את ברכתי הוא מושג ברוחניות", הטעים הגר"מ מנדלזון בפתח דבריו. "כמו שמצינו בפרשת וישלח שיעקב אבינו אמר 'יש לי כל' ואין הכוונה שיש לו כל, אלא שיש לו כל מה שצריך ולא שייך חיסרון אצלו. הברכה בשמיטה היא שכל מה שיש לו – יהיה מספיק".

בהמשך סקר את המקורות בתורה וציטט את הפסוק בפרשת בחוקותי "כי אז תרצה הארץ את שבתותיה", וביאר שרק קיום שמיטה מפייס חרון אף של הקב"ה. "לכאורה צריך ביאור מה החשיבות במצוות שמיטה שרק זה מפייס את הקב"ה? משום שצריך אמונה גדולה וביטחון עצום בה' יתברך, דהרי מי יפקיר פרנסתו שנה שלימה?".

עוד דיבר על גדלותם של "גיבורי הכוח עושי דברו" וסיפר על מאות חקלאים שכבר קיבלו על עצמם לשמור שמיטה עשרה חודשים לפני השנה השביעית. "מצוות המשיטה היא מצווה של כלל ישראל משום שבזכות התומכים והמסייעים החקלאים יכולים לקיים מצווה זו". בסיום דבריו, הגר"מ מנדלזון ציטט מקורות מהזוהר הקדוש ומהילקוט, מהם משמע שמצוות השמיטה מסוגלת לבטל את כל הגזירות הקשות.

במוצאי שבת צוין זכרו של מרן הרב עובדיה יוסף זצוק"ל על ידי חכם יוסף הררי רפול, ראש ישיבת עטרת התורה וחבר מועצת גדולי התורה, וגם הוצגה נקודת מבט של עולם התורה בישראל תחת הכותרת "המתקפה חסרת תקדים על הציבור החרדי בארץ ישראל", על ידי ראש ישיבת מיר בירושלים, הגאון רבי אליעזר יהודה פינקל שליט"א.

צילומים: Adelman Images, Hillel Engel

ועידת אגודת ישראל באמריקה (1) ועידת אגודת ישראל באמריקה (2) ועידת אגודת ישראל באמריקה (3) ועידת אגודת ישראל באמריקה (4) ועידת אגודת ישראל באמריקה (5) ועידת אגודת ישראל באמריקה (6) ועידת אגודת ישראל באמריקה (7) ועידת אגודת ישראל באמריקה (8) ועידת אגודת ישראל באמריקה (9) ועידת אגודת ישראל באמריקה (10) ועידת אגודת ישראל באמריקה (11) ועידת אגודת ישראל באמריקה (12) ועידת אגודת ישראל באמריקה (13) ועידת אגודת ישראל באמריקה (14) ועידת אגודת ישראל באמריקה (15) ועידת אגודת ישראל באמריקה (16) ועידת אגודת ישראל באמריקה (17) ועידת אגודת ישראל באמריקה (18) ועידת אגודת ישראל באמריקה (19) ועידת אגודת ישראל באמריקה (20) ועידת אגודת ישראל באמריקה (21) ועידת אגודת ישראל באמריקה (22) ועידת אגודת ישראל באמריקה (23) ועידת אגודת ישראל באמריקה (24) ועידת אגודת ישראל באמריקה (25) ועידת אגודת ישראל באמריקה (26) ועידת אגודת ישראל באמריקה (27) ועידת אגודת ישראל באמריקה (28) ועידת אגודת ישראל באמריקה (29) ועידת אגודת ישראל באמריקה (30) ועידת אגודת ישראל באמריקה (31) ועידת אגודת ישראל באמריקה (32) ועידת אגודת ישראל באמריקה (33) ועידת אגודת ישראל באמריקה (34) ועידת אגודת ישראל באמריקה (35) ועידת אגודת ישראל באמריקה (36) ועידת אגודת ישראל באמריקה (37) ועידת אגודת ישראל באמריקה (38) ועידת אגודת ישראל באמריקה (39) ועידת אגודת ישראל באמריקה (40) ועידת אגודת ישראל באמריקה (41) ועידת אגודת ישראל באמריקה (42) ועידת אגודת ישראל באמריקה (43) ועידת אגודת ישראל באמריקה (44) ועידת אגודת ישראל באמריקה (45) ועידת אגודת ישראל באמריקה (46) ועידת אגודת ישראל באמריקה (47) ועידת אגודת ישראל באמריקה (48) ועידת אגודת ישראל באמריקה (49)

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture