ראש עיריית מדריד יבקש לאסור חפירת קברים באירופה

ברוב מוחץ, זכה שגריר ספרד בארה"ב בבחירות לראשות עיריית מדריד • איזה חוק הבטיח לחוקק עם כניסתו לתפקיד, ואיך זה קשור ליהודים? • סיקור ותמונות

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

זה שנים רבות ששגריר ספרד בארה"ב מר פרננדו וילה לנגו, ניצב לימינם של העסקנים החרדים בארה"ב הנלחמים נגד השלטונות המעזים לחטט ולחפור בבתי קברות יהודיים ברחבי אירופה.

השגריר הספרדי נהג להיכנס לעובי הקורה ולהפעיל את קשריו ברחבי העולם כדי למנוע חילול כבוד הנפטרים, ואכן הראה את אותותיו ומנע חפירות קברים במספר ארצות החברות ב'איחוד הארופי'.

קרא עוד באתר:

[postim]

בתקופה האחרונה נערכו בחירות לראשות העיר מדריד, עיר הבירה של ספרד. השגריר התמודד על המירוץ לראשות העיר, ונבחר ברוב מוחץ. לאור זאת, בימים הקרובים ייאלץ השגריר להיפרד מאדמת ארה"ב, לעזוב את התפקיד המכובד בשגרירות לטובת תפקידו החדש – ראש עיריית מדריד.

טרם עזיבתו קיימו עסקנים חשובים מארה"ב מסיבת פרידה והוקרה. המסיבה נערכה בבית העסקן הרב שמואל יונה שלזינגר מראשי ארגון 'אדמת קודש', והשתתפו בה: הגה"צ רבי שלום אליעזר טייטלבוים שליט"א אב"ד סאטמאר בורו פארק, הרב אברהם יהושע העשיל בן האדמו"ר מקאפישניץ ארה"ב, רבי גרשון טננבוים רב דקהל בני ישראל בורו פארק, משולחים ורבני חב"ד, וכן הרב שמואל שלזינגר בנו של הגאון רבי אליקים שלזינגר ראש ישיבת הרמה בלונדון, הרב יצחק פליישר מחברי ארגון 'אדמת קודש' (למען קברי הקדמונים באירופה), וכן כמה מחברי עיריית ניו יורק, עסקנים ופוליטיקאים נוספים.

עורך הדין החרדי איזי גולדברג פתח את המסיבה והסביר את מטרתה. אחריו העניק הקונסול החרדי ר' דוד גרינפלד מבורו פארק תעודת הערכה והוקרה מיוחדת לשגריר הספרדי, מטעם ארגוני הקודש למען הצלת קברי הקדמונים ברחבי אירופה. לאחריו נשא שיחה קצרה מר דאמיניק רעקי יו"ר ועדת הכספים של ניו יורק.

לסיום התכבד הגר"ש שלזינגר לשאת דברים. הגר"ש הפתיע את הנוכחים והקריא מכתב ששלח עמו אביו ראש ישיבת הרמה לונדון, וראש הוועד להצלת בתי הקברות באירופה, בו הוא מגולל: "לפני כ-12 שנה תיכננו שלטונות צרפת לחפור ולחטט בקברי יהודים בארצם. באותם הימים חיפש הוועד להצלת הקברים גורם כלשהו בעל השפעה על השלטונות שיניע אותם מהמהלך, ואכן נמצא אחד כזה, מר ניקולא סרקוזי שהיה אז חבר עירייה באחד הערים. הוא הצליח להפעיל קשריו ולסכל את התוכנית, והביא לביטולה.

"ברכתי אותו אז, שבזכות הצלתו את בזיון הנפטרים יזכה ויעלה עוד לגדולה. לא עברו שנים מועטות, ומר ניקולא סרקוזי נבחר לכהן כנשיא צרפת, בו הוא משמש גם היום. עם ניצחונו הרגיש סרקוזי צורך להודות, ושלח מכתב הודאה לרבני הוועד, בו הוא מודה להם על הברכה שבזכותה גבר על כל המתמודדים.

"ובכן", פנה הגר"א שלזינגר במכתבו לשגריר הספרדי, "הוא מאמין בכל לבו כי רק בזכות עמידתו האיתנה והעיקשת נגד חילולי קברים זכה ונתעלה לתפקיד רם שכזה". הגר"א סיים את מכתבו, ובירכו שיזכה לעלות מעלה מעלה מתפקיד ראש העיר לנשיא ספרד.

השגריר התרגש מאוד מהדברים אשר נגעו ללבו, והבטיח כי מיד כשייכנס לתפקידו יעלה חוק האוסר באופן גורף כל סוג של חיטוטי קברים במדינות האיחוד האירופאי. השגריר לא הסתפק בכך, וחתם את הבטחתו ע"ג מסמך אותו העביר לידי העסקן ר' יצחק פליישר, מחברי הארגון.

במסיבה

השגריר מקבל תעודת הודאה

הרב שלעזינגער מקריא את המכתב

השגריר חותם על ההתחייבות

השגריר עם הרבנים והעסקנים

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הוא טוב ליהודים כנראה יש לו שורש יהודי בנשמה. טוב עושים היהודים שמכבדים אותו כל כך ונותנים לו כבוד, כדי שיזכור אותנו בצורה טובה וירצה לעזור גם בעתיד כדי לקבל כבוד כזה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture