מבעלזא שבגאלציה לבעלזא שבירושלים: האדמו"ר מבעלזא בנאום מיוחד‬

בדברים שנשא במעמד חנוכת הרחבת בית המדרש הגדול אמר כ"ק האדמו"ר מבעלזא שליט"א כי בירושלים הוקמו מוסדות ההמשך לאלו שנחרבו – בית מדרש, מקווה ו' א גרויסער שטוב' | בפנים: הנאום המלא. צילום: אנשיל בעק וא.מ.ש.

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אלפי חסידי בעלזא ושוחרי תורה וחסידות מכל רחבי הארץ השתתפו אתמול במעמד חנוכת בית המדרש המורחב של כ"ק אדמו"ר מבעלזא, נדבת בני משפחת ענגל הנדיבים, שהיו הראשונים לתרום להקמתו של בית המדרש הגדול לפני למעלה מעשרים שנה, וכעת זכו לממן מכיסם את הרחבתו של בית המדרש, שהפך מוקד משיכה לשוחרי תורה וחסידות מכל רחבי הארץ.

 

קרא עוד:

[postim]

"הסבא ה'שר שלום' מבעלזא זי"ע, אמר שבעלזא תהיה פינה בה ידעו מהשי"ת עד ביאת גואל צדק" אמר הרבי בנאום המרגש שנשא במהלך האירוע. "הוא הקים בית כנת, בית מדרש, מקווה וגרויסער שטוב, אך כל אלו נחרבו ולא נותר מהם זכר. אתם יכולים לנסוע לבעלזא ולראות בעיניכם שלא נשאר כלום".

בהמשך תיאר הרבי בפרוטרוט את עלייתם של האחים הקדושים כ"ק מהר"א מבעלזא ואחיו כ"ק מהר"מ מבולגריי, ואת הקמתה של החסידות מרגבי העפר ומערימות האפשר שנותרו מהקהילה המעטירה שנחרבה יחד עם רוב יהדות אירופה. הרבי הזכיר בדבריו כי דודו הק' זכה להניח את אבן הפינה לישיבה ברח' אגריפס שפועלת ושוקקת חיי תורה עד עצם היום הזה, הקמת בית מדרש ותלמוד תורה בתל אביב ועוד.

בדבריו סיפר הרבי כי על אף שהוקמו מוסדות של החסידות ברחבי הארץ, עדיין נותרה הקהילה ללא מרכז רוחני, ללא מרכז לתורה ולתפילה, ללא מרכז לחסידות. הוא סיפר על השמחה הגדולה שהיתה מנת חלקם של חסידי בעלזא כאשר קיבלו מעיריית ירושלים את השטח עליו עומד כיום בית המדרש הגדול המתנוסס לתפארה, וסיפר כי במשך שנים אחדות עמד השטח שומם שכן לא היו לחסידות אמצעים כדי לממן את הקמתו.

"אומר לכם את האמת" סיפר הרבי לחסידיו, "באותם ימים לא היה לי צל של מושג באיזה סכומי כסף מדובר. ידעתי שנצטרך סכום כסף גדול ומכובד, אך לא היה לי מושג עד כמה". הוא סיפר כי כעבור מספר שנים התברר כי אם לא ימהרו להתחיל בבניה, תדרוש העירייה לקבל אותו בחזרה לידיה, וכי משפחת ענגל היתה הראשונה שתרמה סכום גדול גדול מאוד כדי לאפשר את תחילת הבנייה. הוא ציין כי מהכסף שתרמו האחים ענגל, מימנה הקהילה את התוכניות ואת ההוצאות על אישורי המהנדסים וכדו', ורק לאחר מכן נפתחה מגבית כללית כדי לממן את הבניה.

"חסידי בעלזא חתכו חתיכות מעצמם כדי לממן את בניית בית המדרש" סיפר הרבי. "הם קימצו בפת הלחם שלהם כדי לפאר ולרומם את בית ה', ואכן בנינו בית גדול להשי"ת, מקום שהפך מרכז לתורה, לתפילה ולחסידות, אך כעבור מספר שנים הפך צר מהכיל את הקהילה שהלכה והתרחבה בחסדי ה', עד שנאלצנו לצאת בתוכניות ולבנות קומה נוספת עם בית מדרש גדול יותר". הוא הזכיר ששוב התנדבה משפחת ענגל והיתה הראשונה לתרום סכום כסף נכבד למימון העלויות, וכעת כאשר שוב הפך בית המדרש צר מהכיל את החסידים הרבים, היתה זו אותה משפחה שתרמה סכום כסך נכבד כדי לממן את הרחבת בית המדרש.

האדמו"ר הרעיף ברכות על המשפחה הנדיבה, ואיחל להם שיזכו לבנים ובני בנים תלמידי חכמים ההולכים בתורת ה'.

"היו אנשים שתרמו כסף לבית המדרש כדי לבנות בית לתורה. חלקם תרמו כדי לבנות בית לחסידות, ואחרים תרמו כדי לבנות מרכז לבעלזא" אמר הרבי והוסיף כי שלושת סוגי התורמים מוזכרים בפסוק הראשון של פרשתנו, בה מוזכרת המילה 'תרומה' שלוש פעמים, פעם אחת לכל קבוצה מבין התורמים.

האזינו לדברות קודש באדיבות קול בעלזא – 054-8492080

צילום תמונות: א.מ.ש.

 

הרחבת בית המדרש הגדול בעלזא - צילום א.מ.ש.01 הרחבת בית המדרש הגדול בעלזא - צילום א.מ.ש.02 הרחבת בית המדרש הגדול בעלזא - צילום א.מ.ש.03 הרחבת בית המדרש הגדול בעלזא - צילום א.מ.ש.04 הרחבת בית המדרש הגדול בעלזא - צילום א.מ.ש.05 הרחבת בית המדרש הגדול בעלזא - צילום א.מ.ש.06 הרחבת בית המדרש הגדול בעלזא - צילום א.מ.ש.07 הרחבת בית המדרש הגדול בעלזא - צילום א.מ.ש.08 הרחבת בית המדרש הגדול בעלזא - צילום א.מ.ש.09 הרחבת בית המדרש הגדול בעלזא - צילום א.מ.ש.10 הרחבת בית המדרש הגדול בעלזא - צילום א.מ.ש.11

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

תביאו תמונו מהחלק החדש!!!!

כבר התפרסמו כאן תמונות של ההוספה.
אם בכל זאת זה חשוב לך שוב לראות אותם לחץ על הקישור http://www.jdn.co.il/news/303485

האם אפשר בבקשה להביא וידאו מהמעמד הנעלה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture